Ostaisitko tulevan syksyn kolmasluokkalaiselle tarjoushaalarin?
Vai onko liian suuri riski, että mieli ehtii muuttua eikä haalaria haluakaan käyttää ensi syksynä/talvena? Miten teillä?
Kommentit (10)
meillä lapsi täytti juuri 5 v eikä suostuis enää pitämään haalaria, tän talven oli 128 cm kokoinen, tuskin enää isompaa löytyiskään. Minä kokoinen teidän kolmasluokkalainen on?
Haalari oli vielä ekalla kotikäytössä jos menivät lumileikkeihin mutta ei sen jälkeen ole haalaria halunnut ja eipä kokoja enää olisi ollutkaan. Koulussakaan en ole nähnyt, kun joillain ekaluokkalaislla haalareita.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 09:37"]
meillä lapsi täytti juuri 5 v eikä suostuis enää pitämään haalaria, tän talven oli 128 cm kokoinen, tuskin enää isompaa löytyiskään. Minä kokoinen teidän kolmasluokkalainen on?
[/quote]
Siis tuleva sellainen... ajattelin, että 134 tai 140 voisi olla syksyllä sopiva koko, mallin reiluudesta riippuen.
Munkaan lapset (3 kpl) eivät ole pitäneet enää kouluikäisenä haalaria. Kolmosluokkalaisina heidän luokallaan on ollut kuitenkin aina jokunen, jolla on haalari ollut. On näppärä laittaa nopeasti päälle välitunnille mennessä. Omat lapset ovat kuitenkin eskarista lähtien paljon mieluummin halunneet takin ja housut.
Mikset osta kaksiosaista? On monikäyttöisempi, kun takkia voi käyttää erikseen vaikka kauppareissulla. Takki ei myöskään kulu eikä likaannu, niin kuin haalarit ja kaksien housujen kanssa puvusta riittää koko talveksi.
nyt neljännellä nuo ei käytä enää edes toppahousuja, eilenkin ulkoilivat ohuissa farkkuleggingseissä vaikka oli ainakin 5 astetta pakkasta, ja maalla asutaan. En ole kuillut että kukaan käytttäisi enää koulussa haalaria edes ekalla, ehkä kotioloissa mutta täällä varmaan kaverit sanois jotain jos tulis haalarin kanssa.
Mulla tyttö tuonikäinen ja en ole pariin vuoteen ostanut enää haalaria. Muistaakseni eskarissa on ollut takki ja housut. Ei kyllä edes enää suostuisi käyttämään, jos ehdottelisin haalaria. Alunperin mulla oli itsellä ajatuksena, että kun haalaria ei tarvitse iän puolesta enää (ei makaile maassa yms.), en osta sitä, koska meillä ne on mennyt niin nopeasti pieneksi. Housut/takki-yhdistelmä kestää vähän pidempään, kun ei kinnaa haaruvälistä. Meillä vielä niin pitkäselkäiset lapset, että usein sitten on jaloissa hurjasti varaa, kun pitää selässä olla varaa.
Mulla ei ole ollut mitään tarvetta pakottaa laittaa haalaria, juuri takki/housujen monikäyttöisyyden takia, että meillä siirrytty jo eskarissa pois haalarista.
Samoin meilläpäin haalari on päiväkoti-ikäisten vaate. Kukaan ei käytä haalaria enää edes eskarissa, eikä edes kotipihalla.
Jännää, miten erilaisia lapset ovat. Meidän 2-luokkalainen on ruinannut jo pitkään haalaria, ja monilla luokkakavereillaan oli tänä talvena haalari. Meillä lähinnä minä olin sitä mieltä että ei kai nyt sentään enää tuon ikäisenä. Nytkin tyttö kysyi että saahan hän ensi talveksi haalarin itselleen.. Näin siis Hgin keskustassa :)
Meillä ei ole enää eskarilaisetkaan suostuneet haalarin käyttöön. Eikä mulla siis ole ollut mitään halua pakottakaan. ja tähän on turha sitten vastata, että anna lapsesi olla lapsi tms. paskaa, koska ap kysyi mielipidettä ostaako kolmasluokkalaiselle haalari, ja mun mielipide on että ei missään nimessä!