Jättäisitekö2, 5v lapsen 15-vuotiaan kanssa
Mielenkiinnosta kysyn, voisitteko jättää 2,5v lapsen 15v vastuuntuntoisen teinin kanssa yöksi? Kyseessä lapselle erittäin läheinen henkilö, on hoitanut vauvasta asti pieniä hetkiä, vienyt puistoon ja muutaman kerran hoitanut useamman tunnin kerralla. Teini on suunnitellut hänelle ja lapselle kivaa tekemistä illaksi ja lapsi on mennyt hänen kanssa nukkumaan nätisti toisessa paikassa ollessa. Itse olen menossa ystävien kanssa viettämään iltaa ja tarkoitus tulla kotiin 00-02 välillä. Aikomuksena juoda myös viiniä. Täysi-ikäinen henkilö on varalla, jos jotain sattuisikin.. Järjellä ajateltuna tämä kuulostaa musta hyvältä ja itse oon saman ikäsen hoitanut lapsia eikä siinä ollut mitään ongelmaa mutta joku tässä nyt tuntuu itselle väärältä. Hätäilenkö vai jättäisitkö itse?
Kommentit (19)
Eli lapsi olisi teinin kanssa puoleen yöhön asti? Jos teini on tuttu ja luotettava ja itse olet puhelinsoiton päässä (tai muu aikuinen) niin ei kai siinä ongelmaa? Koko yöksi en uskaltaisi jättää.
Tottakai. Mutta jos meinaat lähteä ryyppäämään, niin pidä nyt joku raja siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsi olisi teinin kanssa puoleen yöhön asti? Jos teini on tuttu ja luotettava ja itse olet puhelinsoiton päässä (tai muu aikuinen) niin ei kai siinä ongelmaa? Koko yöksi en uskaltaisi jättää.
Keskimmäinen tyttäreni on 15 vuotias ja hänelle uskaltaisin jättää 2,5 vuotiaan vaikka viikonlopuksi.
Miksi ei, jos teinillä on rohkeutta toimia hätätilanteissa ja silmää ylipäätänsä huomata, että jotain on hullusti taaperolla. Lapsille voi sattua mitä ihmeellisempiä tapaturmia, joista jotkut vaativat nopeaa toimintaa.
Siis teini jäisi koko yöksi, mutta itse tulen kotiin. Kuitenkin olen varmasti hiprakassa kun tulen. Teini nukkuu lapsen vieressä, itse menen sohvalle. Tarkoitus ei ole mitään perskännejä vetää :D
-ap
Mihin suunnitelmiin? Siihen että juon viiniä vai siihen että jää koko yöksi? :D on sitä mieltä että pärjää hyvin ja innolla odottaa kun saa taaperon mentyä nukkumaan herkutella ja katella netflixi rauhassa ja tätä "yön yli hoitoa" on pohjustettu jo pitkään, on nukuttanut lasta toisessa paikassa missä on muita aikuisia, hoitanut iltatoimia jne.
-ap
Hmm, uskon että hän osaa toimia. Ollaan käyty läpi kyllä useesti, mitä hätätilanteessa pitää tehdä ja uskon että on liiankin varovainen, jos vaikka lapsi sattuisi lyömään päänsä tms. Ja tosiaan, oon itse puhelinsoiton päässä ja myös toinen (täysin selvinpäin oleva) aikuinen on "hätävalmiudessa"
-ap
No jos on tuttu teini ja vastuuntuntoinen niin en ymmärrä mitä ihmeellistä tuossa olisi. Aivan varmasti uskaltaisin jättää, järkevä 15 vuotias osaa kyllä toimia ( epätodennäköisen) hätätilanteen kohdallakin. Jotenkin tuntuu tämä nykymeno ihan hullulta, tuon ikäiset on ennenkin hoitaneet paljon pienempiäkin lapsia, ja ei se ikä vaan se henkinen ikä. Ja sitä ei tiedä kukaan muut kuin teinin tuntevat.
Totta puhut. Ehkä mä tällä alotuksella hainkin sitä että joku sanoo että hätäilyt sikseen ja mekko viuhuen viinille kun eka vapaailta 4 kuukauteen 😂
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimmäinen tyttäreni on 15 vuotias ja hänelle uskaltaisin jättää 2,5 vuotiaan vaikka viikonlopuksi.
Vanhin tyttäreni on 15v enkä jättäisi edes häntä yksin koko viikonlopuksi! On järkevä ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmia hänen kanssaan, mutta 15v on lapsi vielä. Eikö nyt jotain aikuisempaa löydy hoitajaksi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhin tyttäreni on 15v enkä jättäisi edes häntä yksin koko viikonlopuksi! On järkevä ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmia hänen kanssaan, mutta 15v on lapsi vielä. Eikö nyt jotain aikuisempaa löydy hoitajaksi?!
Ihmeellisesti olet kakarasi kasvattanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin jättää jos on tosiaan vastuullinen ja hän osaa olla lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai koska en jätä häntä yksin ja lähden ryyppäämään? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai koska en jätä häntä yksin ja lähden ryyppäämään? :D
En minäkään jättäisi 15-vuotiasta koko yötä yksin. 16-vuotiaan kyllä, jos vastuullinen ja luotettava teini (ei aiempia törttöilyjä).
Kyllä jättäisin, jos on tunnollinen teini.Itse hoidin alle vuoden ikäistä lasta koko kesän päivisin.Mutta se olikin 70-luvulla.
Jättäisin.