Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun omalla äidillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja :(

Vierailija
09.03.2013 |

Tarinaa riittäisi vaikka kuinka mutta kerron vain kaksi viimeisintä. Eilen äitini oli menossa käymään enoni luona mutta ei muistanut miten hänen luo ajetaan. Mieheni on käynyt siellä monesti mutta oli lähdössä naapurikaupunkiin kaverinsa kanssa. Keksivät kuitenkin että mieheni ajaa kaverinsa kyydissä edellä ja ajavat enoni pihaan ja äitini ajaa perässä niin löytää varmasti perille (ei ollut kuin ehkä 8 km koukkaus muttta silti). Äitini nousi autosta ja mietti mitenköhän löytää takaisin "isolle tielle" ja sanoi miehelleni että hän sitten soittaa Saaralle(mulle) jos ei löydä niin mieheni voi taas tulla reitin näyttäjäksi. Mieheni naurahti ja sanoi että hän ei välttämättä ehdi kun on menossa tuonne *****aan. Äitini ei kiittänyt miestäni tai tämän kaveria, lähti vain.

Samantyylinen kävi kun oli kuopuksemme kanssa 2 viikkois - neuvolassa, äitini kiltisti lupasi olla kyyditsijänä kun oli niin kovat pakkaset että en vaunuilla kehdannut lähteä niin pienen kanssa. Menimme terveudenhoitajan huoneeseen ja th katsoi painon ja pituuden ja huomasi että napa täytyisi laapata. (vai mikä se oikea sana nyt onkaan :) ). Tässä vaiheessa äitini alkoi jo naputtaa jalallaan lattiaa ja huokailmaan, taisi kelloaankin vilkaista. Kun tärkeimmät oli tehty niin th vielä vähän neuvoi nukkumisen kanssa niin äitini NOUSI JA KÄVELI HUONEESTA ULOS. Kesken th lauseen. Sanomatta mitään. Mua hävetti julmetusti... No th vissiin itsekin häkeltyi ja antoi nopeasti uuden ajan ja niin mekin sitten vauvan kanssa lähdettiin. Eteisessä äitini veti saappaitaan jalkaansa ja kysyin että menikö hermot (th:lla todella rasittava lässyttävä ääni mutta ihana kultainen vanhempi rouva, ollut esikoisemmekin th jo kolme vuotta). Niin äitini vastasi että ihan turhaa lässyttää asiaankuulumatonta.

Voitte olla varmoja että kiitin kyydistä mutta en kyllä enää erehdy pyytämään mummia kyyditsijäksi, oli pakkasta sitten vaikka 40 astetta! Ja äidilläni ei oikeasti ollut edes kiire mihinkään, haahuili meidän kotona tuon jälkeen vielä 2 h.

Uskomatonta että äidilläni on kolme lasta ja aina on kehuttu kun on niin hyväkäytöksiset lapset.......... >:D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 08:32"]

Ei ole mitään moukkamaista vaan temperamenttia. Itsekin useimmiten kohteliaana, marssin ulos, jos joku alkaa luennoimaan, asiasta joka on esim. aiheeton, en vastaa jos olen pahalla tuulella, kun kiukustun niin varokaa marketissa ostoskärryt törmäävät teihin. Olen 52-vuotias ikiteini, lääkärini mukaan kuin nuori tyttö, siis nuorekas ja luonnollinen. Äitisi on oma itsensä, olisi mukava tavata.

[/quote]

Voi luoja mikä idiootti. Jonain päivänä saatatkin törmätä kärryinesi väärään tyyppiin.

Ja kuule, kyllä se hauta on sulla lähempänä kuin niillä teineillä. Ei se ikä lopulta ole vain numeroita.

Vierailija
2/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiteini on urhelulääkärini mukaan paremmassa kunnossa kuin nykyiset parikymppiset, onneksi lääkärini mukaan olen aito ihana itseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 10:54"]

Ikiteini on urhelulääkärini mukaan paremmassa kunnossa kuin nykyiset parikymppiset, onneksi lääkärini mukaan olen aito ihana itseni.

[/quote]

Se lääkäri ei vaan uskalla sanoa muuta kun pelkää, että tinttaat sitä nenuun tai ajat ostoskärryillä yli ;D

Vierailija
4/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuulostat nyt ihan pikkulapselta, joka selittää kaverilleen, että äitini sanoo, että minä olen ihanin ja kaunein, ja koska äiti sanoo, niin onhan se totta. Lääkärisi voi sanoa mitä vaan sinusta ja perusluonteestasi. En tiedä, arvioiko hän nyt kuntoasi, moukkamaista käytöstäsi vai terveydentilaasi. Ihan kaikkeen noihin hän ei ole pätevin  mahdollinen vastaamaan.

Mutta se, että nielet tältä lääkäriltä noita huomautuksia ihmettelemättä tai kyseenalaistamatta lääkärin motiiveja, osoittaa, että et tosiaan ole kasvanut ja kehittynyt aikuiseksi. Ihana oma itsesi tarkoittaa suomeksi siis, että olet moukka, itsekeskeinen ja töykeä. Et kykene empatiaan ja lähenet noin vanhana narsistia, ehkä jopa psykopaattiakin. Se, että olet hyväkuntoinen narsisti/psykopaatti, ei tee sinusta silti ihanaa eikä luonnollista. Olet pelottava. 

Vierailija
5/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se lääkäri nyt tuskin sinua on normaalielämässä nähnyt raivoamassa ja törmäilemässä ostoskärryihin. Eikä ihminen voi olla ihana, jos kiukuttelee ja käyttäytyy toisia kohtaan huonosti. Temperamenttisellakin ihmisellä pitää ja voi olla käytöstavat hallussa.

Vierailija
6/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään moukkamaista vaan temperamenttia. Itsekin useimmiten kohteliaana, marssin ulos, jos joku alkaa luennoimaan, asiasta joka on esim. aiheeton, en vastaa jos olen pahalla tuulella, kun kiukustun niin varokaa marketissa ostoskärryt törmäävät teihin. Olen 52-vuotias ikiteini, lääkärini mukaan kuin nuori tyttö, siis nuorekas ja luonnollinen. Äitisi on oma itsensä, olisi mukava tavata.

[/quote]

Tämähän on juurikin sitä moukkamaisuutta ja käytöstapojen puutetta! Olen itsekin temperamenttinen, mutta pystyn kyllä hillitsemään käytökseni ja olemaan asiallinen, vaikka kiukuttaisi.

Vierailija
7/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko dementia äidilläsi alkamassa?

Vierailija
8/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asettaa äidillesi rajat ja sanoa että odottaa odotushuoneessa.

Ei neuvolan tutkimushuoneeseen tarvitse koko sukua rahdata. Pistät äitisi vahtimaan esikoista odotustilaan ja menet vauvan kanssa terkkarille.

Äitisi vaikuttaa kieltämättä moukalta. Lienee hänessä sentään jotain hyvää kun on kolme hyväkäytöksistä lasta osannut kasvattaa.

Äidilläsi lienee muita vahvuuksia kuin vuorovaikutustaidot.

Vierailija
9/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ikiteini todellakin! Vain teinit käyttäytyy noin lapsellisesti. Törmäilet ihmisiin kaupassa, koska sua vituttaa? Tosi fiksua käyttäytymistä.

Vierailija
11/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka on muuten hyvin kuvaava sana äidistäni... onneksi ei pahemmin olla tekemisissä mutta kyllä miestänikin hävetti anoppinsa käytös kun ei edes kiittänyt. 

Pelottavaa on se että joskus huomaan käyttäytyväni samalla tavalla kuin äitini, pitää ihan pysähtyä ja miettiä että miksi käyttäydyn näin. En tiedä onko se sitten että omena ei ole kauas puusta pudonnut vai miksi mutta yritän parhaani mukaan karsia pois esim. huomattavaa kärsimättömyyttäni kun joskus odottaminen (siis että toinen on myöhässä ja olen aina tosi ajoissa muutenkin niin odotan aina tuplaten) käy ylitsepääsemättömän vaikeaksi ja sitten kiukuttelen siitä että taas olen odottanut puoli tuntia...

ap

Vierailija
12/12 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuohan on vain moukkamaista käytöstä!

On totta, että kärsimättömillä ihmisillä voi se luonne johtaa epäkohteliaisiin ylilyönteihin, mutta jos purkaa omaa kiukkuaan tai turhautumistaan kanssaihmisiin, on vain itsekeskeinen ja moukka. Ei siinä edes ole mitään teinimäistä, koska tiedän monta teiniä, jolla on hyvät käytöstavat. Tietynlainen itsekeskeisyys kuuluu kyllä teini-ikään ja luullaan, että tiedetään ihan kaikki maailmasta. Siinä mielessä olet jäänyt henkiseltä kasvultasi keskeneräiseksi.

Kärsimättömät ihmiset voivat kiireessä ja häsellyksessä käyttäytyä epäkohteliaasti mutta ei sitä voi naamioida miksikään perusluonteeksi vaan ihan siksi, että käyttäytyi huonosti. Itse olen temperamenttinen ja nopea ja tuskastun hitaiden ihmisten kanssa. Joudun muistuttamaan itselleni usein, että käyttäydy, kuuntele, huomioi. Joskus kun tilanne iskee päälle enkä ehdi miettiä asioita läpi, tapahtuu se väistämätön epäkohteliaisuus ja tajuan jälkikäteen, että olinpas moukka. Ei sitä moukkamaisuutta muuta se, että olen luonteeltani kärsimätön. Kyllä kärsimättömienkin täytyy osata käyttäytyä ja huomioida muut ihmiset. Tekee hyvää tajuta, että olen liian itsekäs ja täytyypä ottaa enemmän muiden ihmisten tunteita huomioon. KAsvatuskysymys tämäkin. Voihan sen oman luonteen taakse piiloutua mutta ei se tee tekoa silti miksikään muuksi kuin huonoksi. Arat voivat todeta, etteivät voi olla kohteliaita, kun ujostuttaa. Suorasanaiset voivat töräytellä suunsa puhtaaksi, kun se nyt vain kuuluu luonteeseen. Silti molempien käytös on epäkohteliasta ja itsekästä. Kasvatukseen kuuluu, että kykenee hilitsemään itseään ja ottamaan muut huomioon. Tahallaan ei muiden mieltä pahoiteta. Perusjuttuja, joita opetetaan jo taaperolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme