Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet varautunut julkisen terveydenhuollon romahtamiseen?

Vierailija
08.03.2019 |

Soten kaatumisen myötä julkisen terveydenhuollon nykyiset resurssit jakautuvat kasvavalle määrälle vaativaa hoitoa tarvitseville vanhuksille. Jonotusaika moninkertaistuu ja hoidon laatu romahtaa. Itse ennaltaehkäisen sairastumista terveillä elämäntavoilla ja säästän rahaa sijoituksiin, jotta kymmenien vuosien päästä pääsen tarvittaessa yksityiseen hoitoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totuttautunut ajatuksee DIY-eutanasiasta jos kun ja jos sen aika tulee. Lisäksi minulla on mm. osakesijoituksia muutama kymppitonni ja lisää yritän kartuttaa.

M23

Vierailija
2/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soten kaatumisen myötä julkisen terveydenhuollon nykyiset resurssit jakautuvat kasvavalle määrälle vaativaa hoitoa tarvitseville vanhuksille

Meinaat että jos Sote ei olisi kaatunut, niin vaativaa hoitoa tarvitsevat vanhukset olisi vain jätetty hoidotta, jotta meitä nuorempia, terveempiä ja ennen muuta työikäisiä hoidetaan, kunnes olemme itse vanhuksia ja voidaan mättää ns. hoitokoteihin kuolemaan pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin elät kymmenien vuosien päästä.

Vierailija
4/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soten kaatumisen myötä julkisen terveydenhuollon nykyiset resurssit jakautuvat kasvavalle määrälle vaativaa hoitoa tarvitseville vanhuksille

Meinaat että jos Sote ei olisi kaatunut, niin vaativaa hoitoa tarvitsevat vanhukset olisi vain jätetty hoidotta, jotta meitä nuorempia, terveempiä ja ennen muuta työikäisiä hoidetaan, kunnes olemme itse vanhuksia ja voidaan mättää ns. hoitokoteihin kuolemaan pois?

Soten kaatumisen myötä käy varmasti, kuten kuvasin. Sen välttämiseksi sotea on valmisteltu yli 10 vuotta. Tosin voi olla, että ehdotetulla sote-mallilla olisi käynyt muutenkin.

Vierailija
5/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä julkisessa terveydenhuollossa, eiköhän siellä töitä riitä jatkossakin.

Vierailija
6/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveydenhuolto mihinkään romahda. Huonoimmassa tapauksessa ei ole varaa antaa uusia, kalliita hoitoja tai lääkkeitä. Ihmisille ei vain lääketieteessä koskaan riitä nykytila. 

Jos palattaisiin kultaisen 80-luvun terveydenhuoltoon erikoissairaanhoidossa, säästyisi miljardeja.

Ai niin, vastaus kysymykseen: Säästämällä ja sijoittamalla.

Vierailija
7/7 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten määrä kolminkertaistuu siihen mennessä, kun itse olen vanha. En tiedä millaista hoito mahdan silloin saada, koska vanhusten hoito on huonoa nykyisinkin, vaikka niitä on vähemmän.

Soten kaavailema henkilökohtainen budjetti vuodelle olisi ollut liian pieni monisairaalle vanhukselle. Erikoissairaanhoito on kallista puuhaa. Heitteille ne huonokuntoisimmat olisi sotessakin jäänyt.

Terveesti täytyy yrittää elää. Tämä tarkoittaa ei ylipainoa, ei alkoa, ei tupakointia, monipuolinen ruokavalio ja sopivasti liikuntaa. Silti voi joku syöpä iskeä, kun ei se ihmistä katso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme