Minä en pääse yli kiusaamisesta, vaikka haluan
En uskalla mennä ja tehdä. En voi toteuttaa itseäni, kun joku voi taas painaa minut alas. Minä todella kuolisin siihen paikkaan, jos se kaikki alkaisi jälleen.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mutta saatko iloa elämästä jos et tee asioita joita haluat? Tiedän hyvin tuon tunteen ja pelkäsin itsekin kauan, mutta usko pois, on parempia paikkoja ja ihmisiä jotka vielä oikeasti pitävät sinusta ja arvostavat sinua sellaisena kuin olet.
En, en minä ole onnellinen. En edes iloinen silloin tällöin. Ahdistun, kun elämä kuluu. Pelkään ihmisiä. En pysty olemaan oma itseni. En pysty sosiaalisissa tilanteissa edes katsomaan toista päin, kun pelkään halveksuntaa. En uskalla tehdä ilmeitä, kun voin näyttää hassulta. En voi näyttää tunteitani, kun ne voidaan painaa alas. En pidä julkisista paikoista, kun pelkään tarkkailua ja arvostelua. Olen kuin jatkuvan suurennuslasin alla. Pelkään, että joku pitää lasia liian kauan päälläni ja alan palamaan. Vikani löydetään ja kaikki alkaa uudestaan. En kestäisi sitä enää.
Valitse joku oikein tärkeä, arvokas asia, jonka haluat mennä ja tehdä. Ota tietoinen riski, että saatat joutua kokemaan alas painamista sen myötä. Elämme langenneessa maailmassa, se riski on aina olemassa kaikille.
Muistuta itseäsi, että tehtävä on alas painetuksi tulemisen arvoinen. Jos teet hyvän asian ja tulet sen takia alas painetuksi, sinulla on jälkeenpäin syytä olla erityisen tyytyväinen, koska teit hyvää vastustuksesta huolimatta.
Varsinkaan traumataustalla ei ehkä kannata heti yrittää montaa asiaa, vaan edetä pienin askelin eli valita ensin joku yksi tärkeä asia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Valitse joku oikein tärkeä, arvokas asia, jonka haluat mennä ja tehdä. Ota tietoinen riski, että saatat joutua kokemaan alas painamista sen myötä. Elämme langenneessa maailmassa, se riski on aina olemassa kaikille.
Muistuta itseäsi, että tehtävä on alas painetuksi tulemisen arvoinen. Jos teet hyvän asian ja tulet sen takia alas painetuksi, sinulla on jälkeenpäin syytä olla erityisen tyytyväinen, koska teit hyvää vastustuksesta huolimatta.
Varsinkaan traumataustalla ei ehkä kannata heti yrittää montaa asiaa, vaan edetä pienin askelin eli valita ensin joku yksi tärkeä asia.
Minulla on tämä asia, mutta en pysty. Riskit ovat liian isot. En koe edes itselleni tärkeimmän asian olevan sen arvoista, että kiusaaminen alkaisi uudestaan.
Mihin haluaisit mennä ja mitä tehdä? Tuskin sua kukaan aikuinen painaa alas.
Mutta saatko iloa elämästä jos et tee asioita joita haluat? Tiedän hyvin tuon tunteen ja pelkäsin itsekin kauan, mutta usko pois, on parempia paikkoja ja ihmisiä jotka vielä oikeasti pitävät sinusta ja arvostavat sinua sellaisena kuin olet.