Ei työvelvoitetta irtisanomisajalla. Koska ilmoittaudun työkkäriin??
Heti, vai vasta irtisanomisajan päättyessä? Ja kuinka vaikuttaa se milloin ilmoittaudun?
-Heli
Kommentit (6)
Viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä = päivänä jolloin et saa enää palkkaa. Aikaisemminkin voit ilmoittautua, jos vaikka haluat ottaa vastaan uuden työn heti. Työnhakijanahan saa olla, vaikka olisi töissä. Työttömyyspäivärahaa saat vasta, kun olet työtön.
Mä ilmottauduin heti kun jäin töistä pois. Työttömyyspäivärahan saamiseksi kuulemma riittää että ilmoittautuu irtisanomispäivää seuraavana päivänä.
Ettei siis tuli sanktioita siitä että olen ollut työvelvootetta ilmoittautumatta työnhakijaksi. Hyvä! Kiitos!
-Heli
Kannattaa ilmoittautua heti. Jos saat liiton päivärahaa niin työkkäristä laittavat jo ennen ensimmäistä työttömyys päivää ilmoituksen liittoon. Nopeuttaa aikanaan ensimmäisen PV raha hakemuksen käsittelyä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:05"]
Ettei siis tuli sanktioita siitä että olen ollut työvelvootetta ilmoittautumatta työnhakijaksi. Hyvä! Kiitos!
-Heli
[/quote]
Työvelvoitteen poistuilla ei ole mitään merkitystä tähän. Se on vain työnantajan päätös, että sinun ei tarvitse enää tulla toimistolle tai yleensäkään tehdä töitä kunnes työsuhteesi päättyy.
T. HR
Hei,tarttisin tähän apua. Tietäiskö joku ystävällinen sielu kertoa?
-Heli