Näetkö usein puliukkoja, huumehörhöjä tai muita laitapuolen kulkijoita?
Maleksiiko niitä kotikulmillasi tai työmatkasi varrella?
Minä olen näitä nähnyt vain Helsingissä. Mutta en koskaan kotikaupungissani enkä opiskellessanikaan Turussa. Siksi mietinkin, miksi niin moni miettiii, että joku hiippari tunkisi sisään tai kurkkisi ikkunasta ja pyrkisi parvekkeen kautta sisään. Kotikaupungissani ei ole kertaakaan edes käynyt mielessä pelätä moisia asioita, koska semmoista ei ole koskaan minulle tapahtunut, eikä muillekaan tuntemilleni ihmisille
Kommentit (21)
En juuri koskaan. Asun Helsingissä, mutta alueella jossa ei juuri moista väkeä ole. Työpaikkakaan ei ole keskustassa vaan Pitäjänmäellä, ja siellä oikeastaan näen muutenkin vain duunipaikkani parkkihallin. Eli koska omalla asuinalueillani ei näy moista väkeä, en niitä kohtaa. Vain silloin harvoin kun käväisen keskustassa näkyy.
Sä et vaan osaa narkkareita tunnistaa
Näkeehän niitä kun koulu Alppilassa,Helsingissä.
Joo, kyllä pultsareita näen keskustassa, enkä asu Helsingissä. Niin ja romanikerjäläisiä.
tuskin koskaan. nykyisessä asuinmaassa ei harrasteta juomista niin paljon ja huumehörhöt on jossain muissa kaupunginosissa, ei meidän valkoisessa.
en minäkään ole nähnyt muualla kuin Helsingissä. Asun n. 20 000 asukkaan paikkakunnalla, eikä täällä niitä näe.
Helsingissä sen sijaan tuntuu että niitä on aina ainakin julkisessa liikenteessä, asemilla. Siellä myös haisee oksennukselta ja virtsalta kaikki asemien nurkat ja hissit. Meillä on likainen ja haiseva pääkaupunki :/
Olen nähnyt puliukkoja mm. Rovaniemellä, Turussa, Tampereella, Joensuussa ja Imatralla.
Mun lähikauppa on Piritorin S-market joten näin kyllä kuvailemaasi porukkaa ihan lähikauppaan menemällä. Ihme kyllä olen tottunut enkä juurikaan enää kiinnitä tuohon Piritorilla hengaavaan porukkaan huomiota. Minulla ei ole lapsia mutta tässä samassa talossa asuu kyllä lapsiperheitä. En koe kuitenkaan oloani turvattomaksi, vaikka en tuosta porukasta tykkääkään. Välillä porukkaa rähjää tuolla, mutta vain toisilleen, sivulliset saa olla ihan rauhassa. Mun taloyhtiössä taas on vartiointipalvelu eikä pihaan ole koskaan tullut hörhöjä. Täällä naapurit kyllä tsekkailevat, mitä pihapiirissä tapahtuu, mikä on ihan positiivinen asia.
Hakaniemessä näkee myös. On tietysti kurja katsoa, jos porukka on tosi sekaisin. En ole kuitenkaan kokenut kummemmin ongelmaksi, yleensä julkisiin kutsutaan vartijat jos siellä on joku tosi rasittava tyyppi.
Keskustassa epämääräistä porukkaa on asemalla mutta sekin riippuu vähän nurkasta ja kellonajasta.
Kyllähän niitä huumeiden ongelmakäyttäjiä on myös pienemmillä paikkakunnilla, ehkä viettävät aikaa enemmän yksityisasunnoissa ja sen vuoksi maalaiset kuvittelevat, että heidän paikkakuntansa on jotenkin ongelmakäyttäjistä puhtoinen.:)
Todistettavasti narkkareita on ainakin Rovaniemellä (Reindeerspotting). Ehkä löytyisi jopa muista kaupungeista kuin Helsingistä ja Rollosta?
Ai, kyllä mä vaan näen Turussa puliukkoja ym. Töissä päivittäin ja loma-aikaankin esimerkiksi torilla, kaduilla ja lähikaupassa.
Asuin ennen Hervannassa Tampereella ja siellä kyllä laitapuolenkulkijoita riitti ja näki päivittäin. Ostoskeskuksen kulmalla, lähikuppiloiden pihoilla, kirkon viereisessä puistossa (tämä oli pahin kun lasten leikkipaikka vieressä ja puliukot rähinöi ja sammuu pusikoissa ihan vieressä)... Narkkareita myös jonkin verran.
Nyt asutaan toisessa kaupunginosassa keskustan lähistöllä ja päihdeongelmaisia tai muita syrjäytyneen oloisia ei näy ihan joka päivä ja jos näkyy, niin ne ovat yksittäisiä. Keskustassa niitä toki on, mutta siellä ei käydä päivittäin.
Täh, Turun keskustassahan niitä juuri ainakin takavuosina näkyi, koska keskusta on pieni ja kaikki pakkautuvat sinne. Pääkaupunkiseudulla ne jakaantuvat laajemmalle joten useimmissa paikoissa niitä ei usein näe.
Näen, mutta näenhän minä myös keijukaisia ja tonttuja.
Vaasassa näkyy ainakin puliukkoja torilla ja rewell centerin-kauppakeskuksessa :)
Vaaralliset ihmiset (käytännössä useimmiten siis vaaralliset miehet) eivät välttämättä näytä vaarallisilta.
Muutin eräänä keväänä Helsingin Kallioon ja on kyllä ikuisesti jäänyt mieleen se näky kun lähdin kävelylle Tokoinlahden rantaan. Nurmella oli useita kymmeniä päihtyneitä/sammuneita vanhoja puliäijiä.
En ole vastaavaa muissa kaupungeissa nähnyt.
Helsingissä Asun ja näen sekä kotikulmilla että töissä, keskustassa liikkuessa ja muuallakin. Työskentelen Malmilla siellä näkyy mutta niin näkyi Töölössäkin, jossa olen myös ollut töissä. No minä tunnen aika usein narkomaanit helposti kun olen heidän kanssaan työskennelytkin. Myös Tampereella asuessani näin kaikenlaista. Kukaan ei ole kuitenkaan koskaan uhannut minua mitenkään. Laitapuolen kulkijat tai narkkarit eivät erityisesti häiritse minua tosin esim. metroon mennessä en yleensä laiturilla seisovan narkkiporukan kanssa mene samaan vaunuun, eihän sitä porukkaa aina oikein jaksa kuunnella.
Päivittäin töissä. Koko kirjo tulee nähtyä töissä, kun tulevat "ostamaan" kaljaa ja tupakkaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 14:19"]
Maleksiiko niitä kotikulmillasi tai työmatkasi varrella?
Minä olen näitä nähnyt vain Helsingissä. Mutta en koskaan kotikaupungissani enkä opiskellessanikaan Turussa. Siksi mietinkin, miksi niin moni miettiii, että joku hiippari tunkisi sisään tai kurkkisi ikkunasta ja pyrkisi parvekkeen kautta sisään. Kotikaupungissani ei ole kertaakaan edes käynyt mielessä pelätä moisia asioita, koska semmoista ei ole koskaan minulle tapahtunut, eikä muillekaan tuntemilleni ihmisille
[/quote]
Ulvilassakin tuli se huppumies ikkunasta. Tai joku sen ikkunan rikkoi ja kauheita tapahtui. Tästä on aika paljon ollut lehdissä. Harvemmin puliukoista on haittaa.
joka päivä näen, ja ihan työpaikallani, Hesassa