Syöttekö silakkaa? On muuten hyvää
Tein pitkästä aikaa silakkapihvejä enkä muistanutkaan miten hyviä niistä tulee. Siis silakkafileitä joihin mausteeksi valkosipulia, tilliä, suolaa ja pippuria. Eikä ole edes kallista, 500g maksoi n. vitosen ja tällainen keskikokoinen eukko syö tuosta pari kertaa reilusti. Melkein aina tulee ostettua lohta, mutta taidan muuttaa käytäntöä.
Kommentit (17)
Silakkapihvit on hyviä, mutta erehdyinpä tässä ostamaan savusilakoita. Olivat jo sellaisia vähän suuremmaksi kasvaneita ja vakuumiin pakattuja. Kotona selvisi ettei niitä oltu edes avattu, vaan savustettu sisälmyksineen. Yäks. Mädin erottelin siitä mössöstä vesi kielellä, se oli lapsena aina herkkua, mutta tuolla tapaa savustettuna tuntui muovin murusilta eikä maistunut yhtään miltään. Jaettiin saalis sitten neljään pekkaan. Minä söin mössöisen kalan, kaksi kissaa jakoivat keskenään mädin, ja roskapönttö sai pehmenemättömät ruodot ja päät.
En syö. Onhan ne ihan hyviä mutta se haju on niin kamala. Voissa paistetut ahvenet on mun herkku.
Vastapaistettuja silakkapihvejä eivät voita kuin korkeintaan itsehalstratut silakat.
Silakka on tosi hyvää, täytyykin ostaa joku päivä! :)
Vierailija kirjoitti:
Lapsena sai perata kaloja. Osaakohan nykyajan lapset? Sisälmykset meni kissalle.
Oon 43 v. enkä ole eläissäni perannut silakkaa. Onneksi saa fileinä.
ap
Mistä sait filettä noin halvalla? :o
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait filettä noin halvalla? :o
Tuossa niitä oli k-superissa 9,90/kg. Ihan normaalihinta minusta.
ap
Mullakin on kotona silakkalaatikkoa odottamassa. Oikein vesi herahti kielelle.
Onneksi kohta pääsee viikonlopun viettoon.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Onhan ne ihan hyviä mutta se haju on niin kamala. Voissa paistetut ahvenet on mun herkku.
Eihän niitä ole pakko paistaa. Itse syön silakat yleensä marinoituina. Googlaa saariston silakat. Todella hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Silakka on ruotoinen kala, hyi.
Oletko kuullut, että ruodot voi poistaa? Valmiissa fileissä niitä ei ei ole ollenkaan.
Vanhanajan silakkarullat etikkaliemessä naaaaammmmmmm! 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena sai perata kaloja. Osaakohan nykyajan lapset? Sisälmykset meni kissalle.
Oon 43 v. enkä ole eläissäni perannut silakkaa. Onneksi saa fileinä.
ap
No se ei kyllä vaikeaa ole. Pää poikki, vatsa auki ja sisälmykset pois. Sitten tartutaan keskiruotoon ja repäistään se irti. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silakka on ruotoinen kala, hyi.
Oletko kuullut, että ruodot voi poistaa? Valmiissa fileissä niitä ei ei ole ollenkaan.
Yleensä kyllä on. Yhden kerran olen löytänyt fileitä joissa ei ollut ruotoja. Miten saat ne pois jos itse perkaat? Minusta niitä jää helposti. Harmi sinänsä, kun olisivat hyvän makuisia ja lapset tykkäis mausta, mutta eivät syö ruotojen takia.
Silakka haisee pahalle ja maistuu vielä pahemmalle, yäks!