Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhoohtuomittu idea ostaa yksiö hermolomia varten?

Vierailija
07.03.2013 |

Olen mennyt nuorena naimisiin, muuttanut suoraan lapsuudenkodista ensimmäiseen yhteiseen kotiin ja itse asiassa vieläpä häiden jälkeen.. 

En ole ikinä asunut yksin ja haluaisin välillä olla totaalisen yksin. Mennä nukkumaan silloin kun itse haluan, niin ettei tarvitse laittaa ensin neljää lasta nukkumaan tai potea syyllisyyttä siitä, ettei ole mitään kahdenkeskistä tekemistä miehen kanssa.

Olisin niin onnellinen, jos vaikka kerran kahdessa kuukaudessa pääsisin viikonlopuksi POIS. Tekisin itselleni ruokaa, nauttisin yksinolosta, kuuntelisin vaikka musiikkia lattialla maaten. 

Kilometrin päässä olisi 17 neliön miniasunto myytävänä ihan naurettavalla hinnalla. Onko mitään järkeä ostaa tuollainen tähän käyttöön?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä aviomiehesi on ideasta? Sehän se oleellista tuossa on, ei se, mitä me av-mammat ollaan mieltä.

Vierailija
2/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on siihen varaa eikä järjestelylle ole mitään selvää estettä niin anna mennä! Kertomasi perusteella tuo voi hyvinkin turvata sun mielenterveyden yms tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikset lähtisi lomalle mieluummin, hotelliin vaikka. Halvemmaksi se tulisi varmaan kuin pikkuyksiö vastikkeineen. Ja voisi mennä muuallekin kuin siihen kilsan päähän pieneen luukkuun. Vai tunnetko että se pienessä yksiössä möllöttäminen olisi sopivan ankeaa, jotta se ei tuntuisi niin väärältä ja syyllisyys olisi helpompi kestää :)...?

(Siis todellakin kannatan hermolomaa vaikka kerran kahdessa kuukaudessa.)

Vierailija
4/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehellesi, että asunto ostetaan lasten ensimmäiseksi omaksi asunnoksi, pääsisivät tavallaan omaan elämään sujuvasti. Ja nyt kannattaa ostaa, kun on halpa. Sä voit sitten ottaa sinne projekteja, ensin tietty menet "siivoamaan" sinne, sitten maalaat seinät jne jne.

Ehkä tuollainen yksinolon tarpeeseen hankittu asunto on ihan jees. Ja ukkos voisi kanssa käyttää sitä ylitöihin.

Vierailija
5/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kyllä hotelliin... Laske, montako ihanaa hotelliyötä saat kämpän ja vatikkeiden hinnalla? Eikä tuu putkiremppaa.

Vierailija
6/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi mieheltä kysyä? En ymmärrä.

Minusta tuo on loistoidea. Meillä on yhteinen kerrostaloasunto ok-taloni lisäksi, mutta se on pikkukaupungissa. Haluaisin kämpän isosta kaupungista, Hki, Turku tai vastaava. Sinne olisi ihanaa mennä näin keväällä, kun kadut olisivat kuivia, ja täällä maalla kura lentää. Voisi käydä hyvässä teatterissa, konserteissa ym. Minä voisin ottaa miehenkin mukaan.

Go for it! asunto on tällä hetkellä paras sijoitus.

Vierailija
7/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se!

Minulla on "piilopirtti" noin sadan kilometrin päässä kotoamme. Appiukkoni edellisestä liitostani myi sen minulle kaikessa hiljaisuudessa.

Vetäydyn sinne aina silloin kun alkaa arki ahdistamaan. Mieheni luulee, että olen kisamatkalla koiran kanssa. Välillä olen oikeasti kisoissa, mutta välillä olen tuolla omilla kämpilläni omassa rauhassani.

Vierailija
8/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tällainen olisi yleisstikin hyväksyttävämpää! Itse kullekin pariskunnalle tekisi hyvää välillä lomailla toisistaan, viettää edes päivä tai pari ihan omassa rauhassa. Minä olen pitkän avioliittoni aikana aina järjestämällä järjestänyt itselleni tuollaisia hetkiä, että edes välillä saan olla niin, ettei joku koko ajan ole haluamassa minusta jotakin. Mies vain kokee sen loukkaavana, ja siksi olen päätynyt järjestämään niitä jonkun tekosyyn varjolla, vaikka mieluummin olisin rehellinen.

Vierailija
9/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua arvelluttaa asiassa? Sekö, että se olisi ns ensimmäinen askel eroon?

Vierailija
10/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta idea on hyvä, mutta kun ehdotin vastaavaa omalle miehelleni, hän otti sen tosi henkilökohtaisesti ja oli sitä mieltä että se olisi ensimmäinen merkki siitä että olen ottamassa hänestä eroa.

Onhan se totta,että kokonaan eri paikkaan meneminen perhettä pakoon on iso asia sen toisen vanhemman kannalta, ja askel siihen ettei vapaa-aika ehkä olekaan yhteistä vaan kummankin vuorottelua. Siis meidän parisuhteessa. Mutta me olemme kyllä ajautuneet aika erillemme siitä huolimatta ettei minulla ole sitä pakopaikkaani toisaalla, vaan pakenen oman talon yläkertaan.

Vierailija
11/11 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo piilopirtti omassa pihassa. Eli siellä on pihasauna takkahuoneineen, missä keittiönurkkaus ja telkkari. Se on yhtä lailla sekä minun että mieheni käytettävissä. Useimmiten kyllä saunotaan siellä koko perheellä.

Tuon piilopirtin etu on se, että kun se on niin lähellä, niin sitä voi käyttää ihan pieneenkin piipahdukseen, ei siellä itse asiassa monta päivää jaksaisikaan kökkiä. Mutta helposti siellä viettää illan ja yön vaikka kahden viikon välein, jos siltä tuntuu.

Ja se toimii myös vaikkapa neuvottelutilana, kun on jonkun kanssa jotain kokoustettavaa tai suunniteltavaa tms. ja koko perhe on kotona mölyämässä, niin sieltä löytyy hyvä neuvottelurauha.