Taklauksen karmea seuraus: kiekkoilija halvaantui pysyvästi - video
Tapaus Sveitsistä
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2013030716759194_jk.shtml
Jääkiekkoikoni Ville Peltonen on tullut taklatuksi vajaan vuoden sisään kaksi kertaa. Laji on raaistunut ja muistuttaa taistelua ja teurastusta ennemmin kuin reilua kiekkoilua.
Laitoin linkin varoituksesi sillä täällä on monia kiekkojunnujen äitejä joilta kysynkin
Miten uskallatte laskea lapsenne jääkiekkoharjoituksiin?
Kommentit (9)
Mielestäni jääkiekko ei muistuta teurastusta. Rajansa vertauksissakin.
Mun mielestä tässä on karseinta, että sitä vammautumiseen johtavaa väkivaltaa puolustellaan ja ihan tietoisesti pidetään yllä siellä kaukalossa. Jossakin haastattelussa jääkiekkopomot sanoivat, että loukkaantuminen on pelaajien oma vika, kun luistelevat pää liian alhaalla. Siis haloo! Senkö pitäisi sitten tarkoittaa, että ei tälle asialle mitään tarvitse tehdä.
Niin, väkivalta on pahaista. Miksi kukaan esim. katselee nyrkkeilyä?:(
Mun tutun poika saa kokoajan jonkinasteisia päävammoja. Aivotärähdyksiä, tikkejä naamassa, leukamurtumia, hampaita irtoo jne.
Huilaa hetken ja taas menee kaukaloon. Aika karmeeta se minusta on.
Kyllä minua vähän joskus "pelottaa", varsinkin teini-ikäisten kohdalla. Siinä iässä kokoerojen ja lihasmassan suhteet ovat ihan eri luokkaa kuin nuorempana ja mitä enemmän vauhtia, sen hurjempaa voi sattua. Lohduttaudun sillä, että rakkaus lajiin on vahvempi ja kompastuessaankin omiin jalkoihin voi teloa itsensä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 18:42"]
Niin, väkivalta on pahaista. Miksi kukaan esim. katselee nyrkkeilyä?:(
[/quote]
Niinpä!
Tiedän erään teinipojan, joka tuli taklatuksi pelissä ja halvaantui kaulasta alaspäin. Tapahtui Suomessa pari vuotta sitten.