Suomalaisten hiusvärimoka, tulee vastaan kaikkialla.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas suomalaisissa on yllättävän paljonkin niitä, joille musta sopii. Tällainen tyyppi on usein värianalyysityypiltään talvi, mutta luonnonväreiltään sellainen hailakampi talvi. Tukka on usein maantienruskea, mutta iho selvästi viileän sävyinen samoin silmät. Joistakin tämän tyyppisistä naisista tulee aivan upeita mustan tukan kanssa, kun ennen näyttivät vähän "ei-minkään-värisiltä". Vaatii toki kulmakarvojen ja ripsien värjäystä tai meikkausta myös.
Olen huomannut että värianalyysimielessä näistä tulee keinovärillä eri tyyppien näköisiä eri henkilöistä. Esim. hyvin vaaleaihoinen ja sinisilmäinen vaalea talvi muuttuu kirkkaan talven näköiseksi värjäämällä tukan mustaksi. Kun taas sellainen vähän sameamman sävyinen, keskibeige kylmänsävyinen iho ja esim. sinivihreät tai vihreänruskeat silmät, muutuu "deep winter" tyypiksi. "True wintereitä" näistä keinovärjätyistä ei käytännössä tule koskaan, eli ei sovi talvityypin kaikkein puhtaimmat värit. Mutta kevääseen taittava "clear winter" ja syksyyn taittava "deep winter" onnistuvat yllättävän monelta.
onko sellaista kuin vaalea talvi? Itse olen vaalea luonnostani, tuntuu että musta sopii ainakin vaatteissa ja kirkkaat värit ja hopea. Ei niinkään ruskea esim huulipunissa tai vaatteissa.
On ainakin siinä värianalyysisysteemissä, johon olen itse hankkinut koulutuksen! Low-contrast winter nimellä kulkee englanninkielisessä materiaalissa. Itsekin kuulun tähän ryhmään. Pitkään uskoin olevani vuoronperään joko pehmeä kesä (maantienvaalea tukka, kylmät sävyt - mutta tyypille suositellut värit ei oikein sopineet minulle) tai jokin syksytyyppi. Perinteisissä värisysteemeissähän talven tunnusmerkki oli aina luonnostaan tummat hiukset joten en edes miettinyt että voisin olla mitenkään talvi. Olin "maantienharmaa", siis pehmeä kesä tai syksy.
Mutta oli se melkoinen parannus tyyliin, kun lopulta ymmärsin oikeasti olevani talvi ja lopetin pukeuutmisen ja meikkaamisen sameilla, murretuilla sävyillä ja vaihodin kirkkaisiin ja puhtaisiin. Ne sopivat minulle erinomaisesti siis myös luonnonvärisen "maantietukkani" kanssa. Mutta jossain vaiheessa tuli inspiroiduttua, että jos nyt käytän paljon vaatteissa esim. tulipunaista ja mustaa tai valkoista ja mustaa, musta tukka voisi olla hieno. Ja olihan se! Samoin platinanvaalea tai vaalea harmaa toimii, mutta sen pitää olla oikeasti kylmän värinen, tai on ihan kamala.
Itse näytän beigessä ja harmaassa ihan hiirulaiselta, samoin vaaleansinisessä. Huulipuna ei voi olla vaalea tai näytän hassulta, melkein kuin lapselta joka käynyt äidin meikkipussilla. Nyt hiukset keskivaaleat, harmahtavat, myös ihan vaalea sopii, mustaa en ole uskaltanut kokeilla. Silmät syvän siniset. Rusketun kohtalaisesti mutta rusketus punaruskea, ei kellertävä. Minulla isäni iho joka tumma talvi ja äitini vaaleat piirteet, hän on kevät.
Harmaissa väreissä on yllättävän paljon sävyeroja, sinullekin sopivia harmaan sävyjä on luultavasti olemassa. Olisitkohan kenties ns. "viileä kesä"-tyyppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi jotkut haluavat tieten tahtoen värjätä hiuksensa sellaisiksi maantienharmaankellertäviksi. Näitä tulee vastaan tosi paljon. Olen ajatellut, että he eivät vain piittaa värjätä hiuksiaan. Kerran kuulin, kun joku pissis sanoi kaverilleen, että "voi kun sulla on ihanan väriset hiukset, mäkin oon yrittänyt värjätä tolleen, mutta ei onnistu". Suuni loksahti auki. En todellakaan ole tajunnut, että se on ihan tarkoituksella sellainen ei-minkäänvärinen kulahdus.
Puhutkohan nyt tämän hetken suosikkiväristä maailmalla, dirty brunette? Vai jostain näistä:
https://www.google.com/amp/amp.southernliving.com/fashion-beauty/hairst…
10 Blonde Hair Colors for 2019
En ole se, jolta kysyt, mutta nuo linkkisi sävyt ovat kauniita toisin kuin sinertävänharmaankelleryävät, joita kaupungilla näkyy päivittäin satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tumman lookin saisi aikaan kauniimmin monen kohdalla aikaan jollain tosi tummanruskealla sävyllä ilman sairaaksi vääristyvää ihonväriä.
Tummanruskean vika on, että se näyttää luonnolliselta. Itse haluan nimenomaan näyttää luonnottomalta. Nuorempana tukka oli usein sininen tai violettikin. Nykyään töidenkin takia täytyy olla sen verran konservatiivimpi että tyytyy mustaan.
Oon aivan samalla linjalla. Mulla oli pitkään tummanruskeat hiukset, mutta turhauduin siihen että ne ei koskaan ollut mun makuun "tarpeeksi tummat". Ei itselläni ainakaan ole mitään erityistä halua näyttää luonnolliselta ja vaikka kuinka monta kertaa oon kokeillut vaikka mitä vaalean ja ruskean eri sävyjä niin mikään niistä ei tunnu itselle niin oikealta kuin musta. Oon aina ihaillut sellaisia naisia joilla on vaalea iho ja mustat hiukset ja itse ajattelen että tämä tuntuu mulle sopivimmalta. Jos joku on eri mieltä niin ei siinä mitään pahaa, mutta itse viihdyn näin ja aion viihtyä jatkossakin.
Mua ärsyttää nämä "suomalaisten moka / suomalaiset tekee väärin" -jutut.
Välillä voisi olla ihan myönteisiä ja kannustavia juttuja eikä pelkkää harmaata synkkyyttä ja maahan painamista.
Itse olen värjännyt ja leikannut hiukseni milloin mitenkin, ajatuksella että kyllä se siitä kasvaa jos ei näytäkään hyvältä. Olen aina pitänyt hiuksillani leikkimistä hauskana juttuna ja tykännyt kokeilla kaikenlaista.
Ärsyttää tuommoiset yhden totuuden huutelijat.
Jokainen tehköön hiuksilleen tasan mitä itse haluaa.
Omat hiukseni ovat tällä hetkellä hunajanruskeat. Pidän siitä väristä vaikka se tuntuukin vähän tylsältä.
Kymmenisen vuotta viihdyin mustissa hiuksissa. Olin hoikka ja hiukset oli pitkät ja paksut. Värjäsin kulmia ja ripsiä ja käytin aina itsestäänruskettavaa voidetta. Meikkasin myös mutten koskaan ihan hirveästi.
Minusta ne sopi minulle täydellisesti.
Sitten täytin 30 ja tuntui ettei musta enää sopinut. Olin myös vähän pyöristynyt enkä jaksanut käyttää itsestään ruskettavia enää niin usein.
Sen jälkeen olen vuosia viihtynyt vaaleaksi raidoitetussa tukassa ja tällä hetkellä tämä on minulle paras sävy jota en vaihda. Tai vuodenaikojen mukaan välillä tummempaa ja välillä vaaleampaa raitaa.
Jos luonnollinen väri on suhteellisen vahva ruskea ja alkaa tulla harmaata tyvikasvua niin kotona värjäämisessä ainakin käy niin, että väri tarttuu siihen vaaleaan harmaaseen ja loppu sitten tummentaa jo valmiina olevaa tummaa sävyä hiuksissa muualla.
Olisi varmaan helpompaa jos hiusten luonnollinen sävyssä olisi vähän vähemmän pigmenttiä, mutta näillä nyt vaan on pakko mennä. Anteeksi kauheasti jos loukkaa jotain tämä tummuus hiuksissa... En halua olla harmaapää enkä halua kulkea kahden viikon välein kampaajalla laitattamassa värikäsittelyä hiuksiini. Ei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on joku lumikki fetissi varmaan.
ap
Ennemminkin wannabe-latinoita. Jotenkin hassua, se latino-look kun ei ole mitenkään uniikki vaan näitä on maailmassa se 13 tusinassa ja sen sijaan jopa Jlolla on ollut maantienväriseksi värjätyt hiukset..
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei sovi täysin musta suomalaisen väritykseen.
Toinen on erilaiset violetit ja viininpunaiset ym., maailmalla kun tulee vastaan niin heti tietää että on joko Suomesta tai jostain itäblokista (vai pitäisikö sanoa 'Suomesta tai muualta itäblokista').
En ole koskaan nähnyt ''itä blokin'' naisilla tuon värisiä hiuksia muuta kuin suomalaisilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on erilaiset violetit ja viininpunaiset ym., maailmalla kun tulee vastaan niin heti tietää että on joko Suomesta tai jostain itäblokista (vai pitäisikö sanoa 'Suomesta tai muualta itäblokista').
En ole koskaan nähnyt ''itä blokin'' naisilla tuon värisiä hiuksia muuta kuin suomalaisilla naisilla.
Meidän ryhmässä (olen siis opiskelemassa) on yhdellä venäläisellä naisella viininpunaiset hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ryhmässä (olen siis opiskelemassa) on yhdellä venäläisellä naisella viininpunaiset hiukset.
Minäkin olen nähnyt useilla keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla venäläisillä tuota väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi jotkut haluavat tieten tahtoen värjätä hiuksensa sellaisiksi maantienharmaankellertäviksi. Näitä tulee vastaan tosi paljon. Olen ajatellut, että he eivät vain piittaa värjätä hiuksiaan. Kerran kuulin, kun joku pissis sanoi kaverilleen, että "voi kun sulla on ihanan väriset hiukset, mäkin oon yrittänyt värjätä tolleen, mutta ei onnistu". Suuni loksahti auki. En todellakaan ole tajunnut, että se on ihan tarkoituksella sellainen ei-minkäänvärinen kulahdus.
Puhutkohan nyt tämän hetken suosikkiväristä maailmalla, dirty brunette? Vai jostain näistä:
10 Blonde Hair Colors for 2019En ole se, jolta kysyt, mutta nuo linkkisi sävyt ovat kauniita toisin kuin sinertävänharmaankelleryävät, joita kaupungilla näkyy päivittäin satoja.[/quote Totta, muodissa ollut harmaa ja siniharmaa on vaikea saada pysymään, oma väri puskee alta. Kamalan näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas suomalaisissa on yllättävän paljonkin niitä, joille musta sopii. Tällainen tyyppi on usein värianalyysityypiltään talvi, mutta luonnonväreiltään sellainen hailakampi talvi. Tukka on usein maantienruskea, mutta iho selvästi viileän sävyinen samoin silmät. Joistakin tämän tyyppisistä naisista tulee aivan upeita mustan tukan kanssa, kun ennen näyttivät vähän "ei-minkään-värisiltä". Vaatii toki kulmakarvojen ja ripsien värjäystä tai meikkausta myös.
Olen huomannut että värianalyysimielessä näistä tulee keinovärillä eri tyyppien näköisiä eri henkilöistä. Esim. hyvin vaaleaihoinen ja sinisilmäinen vaalea talvi muuttuu kirkkaan talven näköiseksi värjäämällä tukan mustaksi. Kun taas sellainen vähän sameamman sävyinen, keskibeige kylmänsävyinen iho ja esim. sinivihreät tai vihreänruskeat silmät, muutuu "deep winter" tyypiksi. "True wintereitä" näistä keinovärjätyistä ei käytännössä tule koskaan, eli ei sovi talvityypin kaikkein puhtaimmat värit. Mutta kevääseen taittava "clear winter" ja syksyyn taittava "deep winter" onnistuvat yllättävän monelta.
onko sellaista kuin vaalea talvi? Itse olen vaalea luonnostani, tuntuu että musta sopii ainakin vaatteissa ja kirkkaat värit ja hopea. Ei niinkään ruskea esim huulipunissa tai vaatteissa.
On ainakin siinä värianalyysisysteemissä, johon olen itse hankkinut koulutuksen! Low-contrast winter nimellä kulkee englanninkielisessä materiaalissa. Itsekin kuulun tähän ryhmään. Pitkään uskoin olevani vuoronperään joko pehmeä kesä (maantienvaalea tukka, kylmät sävyt - mutta tyypille suositellut värit ei oikein sopineet minulle) tai jokin syksytyyppi. Perinteisissä värisysteemeissähän talven tunnusmerkki oli aina luonnostaan tummat hiukset joten en edes miettinyt että voisin olla mitenkään talvi. Olin "maantienharmaa", siis pehmeä kesä tai syksy.
Mutta oli se melkoinen parannus tyyliin, kun lopulta ymmärsin oikeasti olevani talvi ja lopetin pukeuutmisen ja meikkaamisen sameilla, murretuilla sävyillä ja vaihodin kirkkaisiin ja puhtaisiin. Ne sopivat minulle erinomaisesti siis myös luonnonvärisen "maantietukkani" kanssa. Mutta jossain vaiheessa tuli inspiroiduttua, että jos nyt käytän paljon vaatteissa esim. tulipunaista ja mustaa tai valkoista ja mustaa, musta tukka voisi olla hieno. Ja olihan se! Samoin platinanvaalea tai vaalea harmaa toimii, mutta sen pitää olla oikeasti kylmän värinen, tai on ihan kamala.
Itse näytän beigessä ja harmaassa ihan hiirulaiselta, samoin vaaleansinisessä. Huulipuna ei voi olla vaalea tai näytän hassulta, melkein kuin lapselta joka käynyt äidin meikkipussilla. Nyt hiukset keskivaaleat, harmahtavat, myös ihan vaalea sopii, mustaa en ole uskaltanut kokeilla. Silmät syvän siniset. Rusketun kohtalaisesti mutta rusketus punaruskea, ei kellertävä. Minulla isäni iho joka tumma talvi ja äitini vaaleat piirteet, hän on kevät.
Harmaissa väreissä on yllättävän paljon sävyeroja, sinullekin sopivia harmaan sävyjä on luultavasti olemassa. Olisitkohan kenties ns. "viileä kesä"-tyyppiä?
Kaikille löytyy harmaasta kyllä sinänsä sopivia värejä, mutta osa värityypeistä tarvii kontrasteja näyttääkseen hyvältä. Eli pelkkä harmaa -> hiirulainen, vaikka olisi mikä sävy. Mutta harmaa yhdistettynä johonkin itselle sopivaan vahvaan kontrastiväriin voi olla oikein jees.
Juuri tuo kontrastin tarve saa heti epäilemään että kirjoittaja tosiaan voisi olla talvityyppiä, mutta varmaksi ei voi sanoa muuta kuin kokeilemalla värianalyysihuiveilla miten eri värit toimii luonnonväriä vasten (jos hiukset värjätty, niin ne peitettynä).
Olen nähnyt muutaman 30-50 -ikävälillä olevan naisen, joille sopii musta tukka aivan hyvin.
löysin tälläisen kontrastista.
https://insideoutstyleblog.com/2014/11/how-to-find-your-ultimate-contra…
itselleni tuli tulokseksi, 1 neutraali ja kaksi väriä, eli medium to high contrast, ja toinen oli high contrast
se ketjun vaalea joka tarvii kontrastia
Punakka lärvi, punaruskeat hiukset, värittömät kulmat ja ripset. Näitä on 13 tusinassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aito hiustenväri on tuollainen kellertävä maantienharmaa. Kellertävä tulee esille esim. sovituskopeissa ja auringonvalossa, muuten näyttää perus ruskealta. Lopetin hiusten värjäämisen vuosia sitten ja totesin, että nämä saa kelvata tällaisinaan.
Taka-aasikot kauneimmillaan kaljuna.
Zalandon mainoksen sanoin; ”And I love it”. Ei kiinnosta muiden mielipiteet.
Jokaisen kannattaisi joskus mennä johonkin muodikkaaseen miljoonakaupunkiin ja huomata, että siellä näkyy kaikenlaisia ihmisiä. Tyylejä on joka lähtöön, ainoa vaihtoehto ei ole vaaleanruskea tukka ja jakkupuku.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun ei ole selaista "suomalaista väritystä"?
Minun ihonvärini on lähinnä kai se jota oliiviksi sanotaan, silmät ruskean ja vihreän sekoitus. Hiukset tumman ruskeat mutta koska se on tylsä väri, värjään mustaksi. Äitini värityksen olen perinyt, ja äitini sukua tunnetaan 1700-luvun lopulta asti. Sukututkimusta tehty, ja ihan eräästä Tampereen ympärisökunnasta on suku lähtöisin. Tosin sitä ennen tapahtunutta ei tiedetä.
Sehän tiedetään varmasti, että väkeä Suomenniemelle on aikojen alussa saapunut parilta kolmeltakin suunnalta, lisäksi jo alkuperäisväestö eli saamelaiset. Mitään tyypillistä suomalaista väritystä ei ole. Riippuu täysin mistä geeninsä on sattunut perimään.
10 Blonde Hair Colors for 2019