Kohta vainotaan kaikkia vaikeiden lasten vanhempia
...Kun lukee näitä palstan juttuja tulee sellainen olo, että jos koskaan erehtyy korottamaan ääntään lapselleen tai uhkaamaan seuraamuksilla (lelu takavarikoidaan tai jäähypenkki) niin naapuri on soittamassa poliisit tai ainakin lastensuojeluun.
Olen itse lempeä ja pitkäpinnainen ja rauhallinen äiti, mutta kahden alle 5 -vuotiaan todella eläväisen pojan äitinä välillä tulee korotettua ääntä kun tilanne ei muuten rauhoitu.
Kamalinta mitä voisin kuvitella on, että joku veisi lapseni multa pois :( Ihan oikeasti tulee sellainen olo, että pitää olla ihan lasten kynnysmatto, jotta olisi "hyvä äiti". Se huuto ja itku mikä meilläkin seuraa kiellosta ja ehdottomista säännöistä on ihan karmeaa huutoa lapselta ja naapuri varmaan luulee, että lapsi kärsii...
Kommentit (7)
Mua ei haittais vaikka tulis ovelle. Päästäisin mielelläni sisään ja vielä kiittäisin sitä joka on sinne soittanut. Sehän vaan tarkoittaa että joku välittää. Salattavaa ei ole ja karjunkin välillä ku leijona.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:43"]
Lastensuojeluilmoitus EI tarkoita huostanottoa. Ei Ei Ei ja vielä kerran EI. Asia tutkitaan (puhelinsoitolla yleensä) ja 70% ei johda jatkotoimenpiteisiin. Vaikka usein olisikin syytä.
[/quote]
Juuri näin.Eivät vaan ymmärrä tätä asiaa. Tiukassa on Herran Pelko.
Mutta kun siitä jää aina merkintä siitä käynnistä.. entäs jos tämä lapsi sitten isompana hölmöilee ja varastaa kaupasta karkkia.. Heti kiinnitetään huomiota siihen jaa jaa.. sitä ollaan oltu lastensuojelun asiakkaina aikasemminkin.. kyllä tässä nyt täytyy ruveta harkitsemaan sijoitusta kun ette te lastanne osaa hoitaa..
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:58"]
Mutta kun siitä jää aina merkintä siitä käynnistä.. entäs jos tämä lapsi sitten isompana hölmöilee ja varastaa kaupasta karkkia.. Heti kiinnitetään huomiota siihen jaa jaa.. sitä ollaan oltu lastensuojelun asiakkaina aikasemminkin.. kyllä tässä nyt täytyy ruveta harkitsemaan sijoitusta kun ette te lastanne osaa hoitaa..
[/quote] Huoh. Minun lapsistani on tehty kymmeniä lastensuojeluilmoituksia, heidän isänsä on nimittäin alkoholisti ja aina kun hakeutuu hoitoon, soitetan kotiin ja kysytään että ovatko lapset isällään. Se ei ole estänyt lukio-opintoja eikä menestystä jatko-opinnoissa ja elämässä, esikoinenkin jäi kiinni näpistyksestä kun oli 14v eikä mitään kaivettu esille. Hän oli sentään ollut vastaanottokodissakin yön kun isä oli jättänyt hänet humalaiselle lapsenvahdille ja lähtenyt kännäämään, minä olin työmatkalla. Ei, niitä lapsia ei oteta pois edes tuon takia. Toki erosin tästä neropatista tuon tempun jälkeen.
Juuri 2 kaltaiset idealistit takaa lasten surmien jatkumisen. Ei ymmärrä että lapset saa raivareita ja vanhemmat huutaa. Kaikki turhat ilmoitukset työlistää ja antaa paremmin aikaa tehdä perhesurmia, kun sossun tädit on ylityöllistettyjä turhien ilmoitusten takia.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:58"]
[/quote]
Onko nykyään vielä oikeasti näin tietämättömiä ihmisiä? Mietitäänpä vaikka kuinka pitkään Erika oli kotona ja vielä palautettiinkin sinne. Ei siinä pari näpistystä ja huudoista soittelua tunnu missään. Halloo hei.
Lastensuojeluilmoitus EI tarkoita huostanottoa. Ei Ei Ei ja vielä kerran EI. Asia tutkitaan (puhelinsoitolla yleensä) ja 70% ei johda jatkotoimenpiteisiin. Vaikka usein olisikin syytä.