Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saaneet lapsia sekä 20+-vuotiaana että 35+-vuotiaana

Vierailija
07.03.2013 |

Hei te kaikki, jotka olette saaneet lapsia parikymppisinä ja myös yli kolmikymppisinä!

Huomasitteko itse iän vaikutusta hedelmällisyyteen eli kestikö raskaaksi tulo kauemmin vanhana? Mikä oli iän vaikutus?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan päinvastoin. Esikoisella oli tilaisuus tulla monta vuotta, tosin tässä on miehen tavaran laadullakin oma osansa.

Nelikymppisen molemmin puolin olen raskautunut kaikista parhaiten, olen kooltanikin ollut silloin suurimmillani.

t: 25v, 31v, 33v, 39v ja 40v raskautunut

Vierailija
2/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista!

Olisi muuten kiinnostavaa tietää esimerkkejä, miten kauan on raskaksi tulo kestänyt tässä vähän vanhempana.

Terv. kuumeileva 35-vee AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoiseni juuri 18v täytettyäni, häntä yritin ex:n kanssa 9 kk.

Toisen lapsen sain 30v, häntä yritettiin 4 kk.

Kolmas lapsi syntyi ollessani 31 (ja puoli vuotta päälle), häntä yritimme 8 kk.

Neljäs syntyi ollessani 36v, ja tätä lapsukaista yritimme 2,5 vuotta.

Vierailija
4/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsia 20+ ja  30+ iässä. Nuorin syntyi hormonikierukasta huolimatta kun täytin 40v. Aina on raskaudet alkaneet helposti.

Vierailija
5/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin raskaaksi tulo oli vanhemmiten helpompaa. Ekaa tehtiin kaksi vuotta, toiseen meni vuosi, kaksi seuraavaa saivat alkunsa yhdestä kerrasta (32- ja 35-vuotiaana) ja nuorimmainen ehkäisystä huolimatta. Kuopuksen sain 42-vuotiaana.

Vierailija
6/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 27 vuotiaana ja yritystä 3kk

Kuopus 35 vuotiaana ja yritystä 1,5v

Myöskin kuopuksen raskausaika oli paljon hankalampi :)

Vierailija
7/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 27 vuotiaana ja yritystä 3kk

Kuopus 35 vuotiaana ja yritystä 1,5v

Myöskin kuopuksen raskausaika oli paljon hankalampi :)

Vierailija
8/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista olen raskautunut heti. Yli kolmekymppisenä raskausaika on ollut helpompi.

Vierailija
9/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana tulin heti raskaaksi kun jätin pillerit pois, ja olin jo 16 vuotiaana joutunut tekemään abortinkin. 26 vuotiaana uuden miehen kanssa meni 3 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi, eli 29v, ja se meni kesken, seuraavaan raskautumiseen menikin sitten 5 vuotta, mutta sitten tulikin kaksoset. 19 vuotiaana painoin 88kg ja 34v lähes 130kg.

Kyllä ystävättärillä on kaikilla ollut niin, että nuorena ei ole tarvinnut kuin katsoa miestä sillä silmällä, mutta vanhempana on ollut jo vaikeuksia.

Yhden tiedän jolla oli vaikeuksia jo nuorena. Ja pari tapausta joilla on endometrioosi tullut jo hyvin nuorena.

Vierailija
10/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppisenä sain esikoisen. Kesti lähes vuoden ennenkuin raskaus alkoi. Toinen tuli kyllä heti perään ihan helposti. Sitten vähän alle nelikymppisenä yrittelin kolmatta. En tullut raskaaksi. Sain kuitenkin muuta kautta vauvan 43-vuotiaana.

Vierailija
11/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:37"]

19 vuotiaana tulin heti raskaaksi kun jätin pillerit pois, ja olin jo 16 vuotiaana joutunut tekemään abortinkin. 26 vuotiaana uuden miehen kanssa meni 3 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi, eli 29v, ja se meni kesken, seuraavaan raskautumiseen menikin sitten 5 vuotta, mutta sitten tulikin kaksoset. 19 vuotiaana painoin 88kg ja 34v lähes 130kg.

Kyllä ystävättärillä on kaikilla ollut niin, että nuorena ei ole tarvinnut kuin katsoa miestä sillä silmällä, mutta vanhempana on ollut jo vaikeuksia.

Yhden tiedän jolla oli vaikeuksia jo nuorena. Ja pari tapausta joilla on endometrioosi tullut jo hyvin nuorena.

[/quote]

Ai niin, yksi tapaus on jännä, kun saivat koeputkihedelmöityksellä ensin kolme lasta, ja sitten tuli luomuna perään vielä neljäs :)  Varmaan naisen kroppa oli oppivainen, että kun tässä nyt pitää lapsia tehdä, niin tehdään nyt sitten.

Vierailija
12/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mulla on kokemusta vain 35+ saaduista. Eka tärppäsi ekasta kierrosta mutta toista sai odottaa 37-vuotiaana kolme kiertoa. Ehkä kehokin hoksasi, että se on nyt tai ei koskaan, joten paras toimia yhteistyössä ;)

Eikä mitään kuittailua lapsettomuusongelmissa kamppaileville, mutta halusin tuoda vähän vanhemmankin odottajan näkökulman tähän, että joskus menee helposti, vaikka ikää on keskivertoa enemmän.

Vierailija
13/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin: 20v eka,meni vuosi. 24v.toka,kerrasta. 30v.kolmas,kerrasta ja 33v neljäs,vuosi.

En osaa sanoa muuta kun, että jos on tuurit kohillaan niin tärppää. Omalla kohdallani eka ja vika on suunniteltuja, muut ylläreitä, että oiskohan sillä sitten jotain osuutta asiaan? :D

Vierailija
14/14 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raskaudet alkaneet myös ihan yhtä helposti nuorena ja vanhemmalla iällä. kaikki kolme raskauttani ovat olleet helppoja ja olen voinut mainiosti. Sain esikoiseni 24-vuotiaana ja kuopukseni 36-vuotiaana. 

vähiten raskauskiloja tuli viimeisessä raskaudessa. Palauduin myös kaikista nopeimmin tämän viimeisen jälkeen. Kaksi viikkoa synnytyksestä olin samassa painossa, kuin ennen raskautta. Imetys on aina vienyt raskauskiloni ja olen laihtunutkin useita kiloja imettäessäni. Imetyksen jälkeen olen palautunut normaalipainooni. 

Kuopukseni on ollut kaikkein huonoin nukkumaan, joten valvominen on ottanut koville. muuten en ole huomannut, että ikä olisi tehnyt minusta jotenkin helpommin rasittuvan. Nuorena touhusin enemmän lasten kanssa. Oli tarve järjestää kaikenlaista ohjelmaa ja virikettä ihan pienillekin. Nyt otan selkeästi rauhallisemmin tämän asian kanssa. Olen myös selvästi rennompi ja pitkäpinnaisempi lapsen kanssa näin vähän vanhemmalla iällä. Tekisin varmaan vielä yhden, jos mies haluaisi. Täytän pian 40-vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi