Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään olisi vauvatapaaminen 13.00 enkä uskalla mennä.

Vierailija
07.03.2013 |

Jännittää ihan sairaasti, oon 21v yhden pienen äiti, ja siellä niitä olisi 9 lisää, mutta mua jännittää niin paljon että en usko voivani mennä.

Tsempatkaa mua :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla niitä muitakin varmasti jännittää! Ainakin teillä on jotain puhuttavaa keskenänne, kun kaikilla on pienet lapset. Oikein hyvällä onnella sieltä voi löytyä äitikaveri tai pari, jotka haluat kutsua kyläänkin, kunhan lapsenne ovat leikkitreffi-iässä.  Ja jos et viihdy, niin pääsee sieltä pois, lapsi on hyvä tekosyy (pitää mennä kotiin syömään, nukkumaan tms.).

Vierailija
2/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä muistan, että minua jännitti mennä synnytysvalmennukseen kuuluneeseen viimeiseen tapaamiskertaan, joka oli siis pari kuukautta vauvan syntymän jälkeen. Minulla oli jotenkin ajatus, että siellä vertaillaan vauvoja. Kannattaako päätään, hymyileekö jne. Nyt jälkikäteen ajatus tuntuu vähän hassulta. että jo parikuukautisten kohdalla olisi vertailua, kenen vauva osaa jo mitäkin. Nykyään tuo silloinen vauvani on tokaluokkalainen eikä kahden kuukauden iässä olisi voinut sanoa, miten hän tulee vaikkapa koulussa pärjäämään. Tällä välin olen itse kasvanut äitinä yhtä aikaa lapsen kanssa.

tsemppiä ap:lle! pidä huoli, että pysyt joissakin sosiaalisissa ympyröissä. Sellaisissa, missä itse viihdyt.

M

p.s. aikoinaan pakotin itseni menemään vauvatapaamiseen. tiedä mistä johtui, mutta paikalle ei tullut meidän vauvan lisäksi muita kuin kurssin pitänyt terkkari. liekö sitten muut jänistäneet vai mitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta, olen itsekin 21v puolivuotiaan äiti. En ole vielä kertaakaan uskaltanut mennä paikalliseen perhekerhoon. Täällä kun kaikki äidit tuntuu olevan siellä 30+, niin mua varmaan katsottaisiin kieroon... Näen jo, miten menisin paikalle ja istahtaisin johonkin, touhuaisin vauvan kanssa kahden ja sitten lähtisin. Voi nolo.

Vierailija
4/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista ja tsemppaavista kommenteista <3

menin mukaan ja oli kivaa :) vauva sai leikkiä oman ikäisten kanssa ja minäkin sain ehkä muutaman kaverin :) ja varmasti menen taas ensi viikolla :)

Vierailija
5/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä muita jännittää varmaan ihan samalla lailla. Rohkeesti sinne vaan ja pois palstalta hetkeksi :) Tänne kun jumittuu niin helposti ja sitten tulee ihan mökkihöperöksi. T. Sairauslomalainen

Vierailija
6/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan tapaamaan. :) Helppo sieltä on lähteä pois jos tuntuu, ettei haluakkaan olla. Mutta varmasti jännittää muitakin. Sieltä voisi saada uusia ystäviä. :)

Vierailija
7/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain. Ja sulla on vauva mukana, joten et ole yksin :) Voit aina kiusallisessa tilanteessa mennä "vauvan taakse", esim. riisumaan vauvalta liikoja vaatteita, ottamaan syliin, laittamaan vaunuihin jne.

Menet sinne, huomaat kyllä ketkä tulevat samaan tapaamiseen. Suosittelen että menet ajoissa, jolloin paikalla on vain yksi tai kaksi äitiä, silloin on helpompi istua ja tutustua. Ja kun muut tulevat olet jo vanha tekijä :D

Vierailija
8/8 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä! Minä olen samanlainen jännittäjä ja pelkään aina joka paikkaan menemistä. Minua ujostuttaa hirveästi ja ajattelen, että muita ei ollenkaan. Sitten olen jälkikäteen tosi onnellinen, että menin :)

Varmasti muita jännittää yhtä paljon. Olette kaikki olleet kotona ja silloin on aina mukamas vaivalloista lähteä mihinkään. Nuo vauvatapaamiset ovat kivoja, kun kaikki ovat samassa tilanteessa. Vaikka olisitte ihan erilaisia ihmisiä taustoiltanne, iältänne ja muuten, niin siellä riittää takuuvarmasti yhteistä jutunjuurta, kun voi vaihtaa vauvaan ja vauvanhoitoon liittyviä kokemuksia ja kysellä neuvoja.

Minulle oli tosi tärkeää aikoinaan nuo vauvakerhot, koska siellä sai oikein luvan kanssa jauhaa vauvoista, muilla kavereilla kun oli silloin eri elämäntilanteet ja juttelivat enemmän kaikesta muusta silloin kun nähtiin. Yllätin itseni sanomalla heti ekalla kerralla, että jännitti vähän tulla ja että tulin kuitenkin, kun halusin nähdä muita samassa tilanteessa olevia ja tutustua, kun en tunne vielä ketään paikkakunnalta (olimme muuttaneet sinne vuotta aiemmin). Paljastui, että suurella osalla muista tilanne oli sama ja näistä tapaamisista tuli meille kaikille viikon kohokohta.

Esikoisen kanssa on sitä paitsi ainoa mahdollisuus käydä noissa vauvatapaamisissa. Myöhemmin, jos tulee lisää lapsia, ei enää pääse kun niitä isompia ei voi ottaa mukaan.

Älä edes mieti muuta vaihtoehtoa, kuin että menet :) Nyt katsot vaatteet itsellesi ja vauvalle valmiiksi, syöt ja syötät vauvan ja valmistaudut lähtöön. Jos venytät valmisteluja viime tinkaan, teet kiireestä tekosyyn olla menemättä. Lupaa, että menet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi