Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kiltit miten lopettaa tupakka?

Vierailija
07.03.2013 |

Olen yrittänyt jo monta viikkoa, mutta poltan reilun askin päivässä.

Nikotiinintuska on hirveä.

Haluaisin lopettaa, koska aion alkaa yrittää miesystäväni kanssa lasta piakkoin.

En ole polttanut edes kuin pari vuotta, ja nyt puoli vuotta askin verran päivässä.

Nikotiinivalmisteet aiheuttaa mulla kurkussa turpoamista ja en tykkää niitä yhtään. En keksi ahdistukseen ja tuskaan mitään, syömistä ehkä korvikkeeksi mutta se ei auta tarpeeksi. En keksi mitään syytä edes jatkaa tupakkaa, mutta jatkan silti, kun iskee ahdistus ja stressi ja se nikotiininpuutetila. Mulla on lisäksi tupakkayskä.

Saako apteekista ilman reseptiä niitä laastareita, jos ne auttaisi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi, en oo töissä nyt, joten kotona tulee tupruteltua sitäkin useammin kun ei ole mitään pakottavaa syytä etteikö heti mielijohteesta voisi mennä samantien sauhulle. Onneks työt alkaa ens viikolla, joten en ehdi polttaa niin paljon joka mielijohteesta. Onnistuisko lopetus työn alun myötä paremmin... en oikein usko itseeni enää...

Yöllä sentään ei tarvi herätä tupakalle, aamulla tarve on kyllä aivan kamalinta.

Vierailija
2/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lopetettua, kun motivaatio on tarpeeksi vahva. Mulla se oli positiivinen raskaustesti. Sitä ennen poltin yli 15 vuotta puoli askia päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä Champix resepti, sillä kannattaa kokeilla =)

Vierailija
4/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix auttaa, jos on jo valmiiksi motivaatiota lopettaa tupakointi. Ei se estä hakemasta kioskilta röökiä. Eka pitää haluta lopettaa, se ei riitä, että tietää, että pitäisi lopettaa. Tee päätös, sitten voit ottaa tueksi lääkkeitä, purkkia tai muuta.

Vierailija
5/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi... tuo on vaikeeta, olla vahva ja lopettaa, minäkin lopetin kun raskaaksi tulin,(poltin 10 päivässä ennen) nyt kohta 7 kk polttamatta, mutta mieskin lopetti joten siksi oli suht helppoa, ekan lapsen kanssa poltin joku 2 tupakkaa päivässä, silloin kun vauva syntyi, voi kun hävetti :/ vieläkin pelottaa jos tulee joku sairaus lapselle joka johtuisi siitä, että poltin raskausaikana... :( se on isompi tuska ja häpeä kuin itse lopettaminen, jossa oireita pitää sietää vain 2 viikkoa, sitten se on enää päässä...

Täytyy myöntää, että vieläkin tekee mieli joskus tupakkaa, varsinkin kun vituttaa, mutta menee se vitutus ilmankin ohi... Ja olo on parempi, enkä ole sairastellut niin paljon, en haise, ihan oikeasti ne jotka polttaa haisee pahalle (anteeeksi) ei sitä itse huomannut kun poltti...

Olen ylpeä meistä, minusta ja miehestäni, olomme on parempi ja pääsin siitä paskasta eroon, sitä olen halunnut jo pitkään aloitin 15 vuotiaana ja tämä on 2 lopetus ja ikää on 26 nyt, joten toivon, että tämä elämäntapa jatkuu!!

Hirveesti tsemppiä ap ja muista 2 viikkoa vaan!!!!

Vierailija
6/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka lopetetaan antamalle sille kuolettava isku kovalla terävällä esineellä heti filtterin taka. Varmasti kuolee kun menee poikki. Tupakkakasvi lopetetaan vetämällä se juurineen maasta ja jättämällä auringonpaisteeseen ilman vettä n kuukaudeksi ;D

Olen itse lopettanut sekä kertaheitolla että vähentämällä. Nikotiinikorvaustuotteita en käyttänyt. Poikani lopetti käyttämällä väliajan nuuskaa.

Vierailija
7/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastareita saa ilman reseptiä, mutta koska riippuvuutesi on kovan kuuloista, käy ihmeessä lääkärin luona keskustelemassa. Champix voisi olla sinulle sopiva ratkaisu.

Tsemppiä! Itse olen nyt kolmatta kuukautta tupakoimatta noin viidentoista vuoden tupruttelun jälkeen. Lopettaminen oli ollut mielessä jo pitkään, ja kun sopiva hetki tuli, sain luvattua asian itselleni tarpeeksi jämäkästi.

Vierailija
8/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio ensin ja sitten käsille tekemistä. Lue keuhkosyövästä: naisten neljänneksi yleisin syöpä, 90% diagnooseista johtuu tupakoinnista, huonoennusteisin syöpä, keskimääräinen elinaika diagnoosista 12 kk, 10% hengissä viiden vuoden kuluttua diagnoosista. Olen juuri menettämässä äitini tälle sairaudelle.

Kutominen tai virkkaaminen on hyvää korviketta levottomille käsille. Kudin käteen, kun tekee mieli vetää röökiä.

Tsemppiä!

Vierailija
9/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Stumppaa tähän- kirja. Toimii joillakin. 

Nimim. 15 vuotta polttanut, nyt 7kk polttamatta

Vierailija
10/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi aika hyvin kanssa sama, minkä tuolla joku muukin mainitsi, raskaustesti kun näytti plussaa :D Raskaustestin hommasin, kun kuukautiset oli viikon myöhässä ja tupakan hajukin teki jo pahaa, kummasti tupakka jäi pois kun kaksi viivaa ilmestyi :)

Vierailija
11/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvita kuin päätös. Siis että oikeasti päätät, ettei yhtään enää, ei ikinä. Etkä ala neuvotella itsesti kanssa asiasta tyyliin, että jos yhden nyt polttaisi. Mieti miten paljon tupakointi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Ja miten likainen elimistösi on tupakan takia. Sinä valmistelet kohtuasi vauvalle, eikä siihen tupakka kuulu.

Vierailija
12/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi, joka rutisti ja heitti askinjämät roskiin tärisevin käsin, kun r-testiin ilmestyi ne kaksi viivaa :) Sitä ennen vedin askin päivässä ja olin _todella_ riippuvainen  nikotiinista. Eikä ollut edes vaikeaa olla ilman, tosin raskauspahoinvointi iski päälle samantien sellaisella vimmalla, ettei käynyt edes mielessä tupakki..

Nyut vauva syntyy hetkellä millä hyvänsä ja toivon todella, että en tulevaisuudessa retkahda enää polttamaan. Tsemppiä ap!

Vierailija
13/13 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli apuna Zyban (nykyään champix) ja sen jälkeen nicoretten resoribletit aika kauan. Olin polttanut 23v. Zybanista oli sellainen vaikutus, että tupakka ei maistunut miltään. Tuntui haljulta. Nyt olen ollut 7v polttamatta.