Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuminen ja vanhat vaatteet, säästättekö?

Vierailija
07.03.2013 |

Olen ihan kohta tavoitepainossa ja nyt mietin, mitä tekisin vanhoille, liian isoille vaatteille. Olen laihduttanut normaalipainon sisällä vajaat 10 kg, mikä pituudestani johtuen on vain reilun vaatekoon verran (olen siis pitkä, melkein 180 cm). Aika kivojakin vaatteita on nyt jäänyt isoiksi! Mietin että pitäiskö ne laittaa vaan säälimättä kirppikselle vai jemmata esim. kellariin, jos vaikka lihon takaisin ;P. En halua, eikä ole suunnitelmissa, mutta jos käykin niin... Siellä on ajattomia, hintaviakin vaatteita joita pitäisin ihan mielelläni nytkin jos ne ei roikkuisi päällä. Mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, laihduin 30kg (tai siis laihduTIN, eihän ne tosiaankaan itsestään tippuneet), ja tavoitepainoon päästyäni viskoin onnellisena kaikki vähänkin liian isot menemään. Silloin en hurmissani tietenkään tajunnut että olin laihduttanut ihan pikkuisen liikaa ja olin pelkkää luuta ja nahkaa.

Neljän vuoden jälkeen kaikki kilot ovat palanneet, mutta en raski ostaa uusia vaatteita koska "kohta minä taas laihdun". Niinpä kuljen liian pienissä, ahdistavissa, puristavissa ja aivan eri vartalotyypille suunnitelluissa vaatteissa. Toki esimerkiksi housuja on ollut pakko ostaa, mutta samat topit ja tunikat tungen päälleni kuin ennenkin.

Mitenkään tavoitteitanne epäröimättä, säästäkää edes ne kivoimmat isot vaatteet :D

Vierailija
2/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin kivoimmat / kalliimmat, vaikka ajattelinkin etten kuitenkaan aio lihoa enää takaisin, mutta tilastot eivät tässä asiassa useinkaan ole laihduttajan puolella. Huonommat laitoin pois. No nyt on mennyt 10v ja olen lihonut 15 kilosta takaisin 5, joten uskallan vähitellen heitellä noita suurimpia pois (tyylikin tässä jo vähän muuttunut nuoruusajoista) ja samalla alkaa pitää entistä tiukempaa ruokakuria koska näköjään kun ikää tulee niin paino alkaa taas karttua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän piti vielä lisätä että jos on yhtään ompelutaitoa niin jonkin verran niitä vanhoja vaatteita voi myös muokata pienemmäksi. Siis ei nyt välttämättä mitään takkeja tai jakkuja mutta simppelit housut, hameet ja topit on helppo surauttaa saumoista kapeammaksi.

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:53"]

Minä säästin kivoimmat / kalliimmat, vaikka ajattelinkin etten kuitenkaan aio lihoa enää takaisin, mutta tilastot eivät tässä asiassa useinkaan ole laihduttajan puolella. Huonommat laitoin pois. No nyt on mennyt 10v ja olen lihonut 15 kilosta takaisin 5, joten uskallan vähitellen heitellä noita suurimpia pois (tyylikin tässä jo vähän muuttunut nuoruusajoista) ja samalla alkaa pitää entistä tiukempaa ruokakuria koska näköjään kun ikää tulee niin paino alkaa taas karttua...

[/quote]

Vierailija
4/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina annoin kaikki sopimattomat pois kun laihduin 13kg. Ihan kuin ei itsekaan uskoisi painon pysyvan alhaalla, jos niita saastelee. Joitakin pienensin.

Vierailija
5/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt, Itsr laihtunut -25kg. Mitä niillä vaatteilla enää tekee? Ei siis niin mitään.

Surutta tein selkeän jaon kaikille vaatteilleni. Ennen, kun oli aina operaatio järkkään vaatekaapin niin oli käytän, en ja en raaski heittää pois. Nyt viineksi oli kyllä tai ei.

Kaikki turhat pois. Osa meni roskiin, osa uffiin, myyntiin. EI ole paljon tarvinnut jättää. Taiisi jäädä vain ne mitä joskus on ostanut ajatuksella mahdun noihin vielä joskus. Ja nyt on ollut se joskus. Toki osa niistäkin oli isoja ja pois vaan. On muuten ollut mukavaa ostaa uusia vaatteita itselleen.

Suosittelen, että älä säästä. Myyntiin tai muut vaihtoehdot, mutta siten ettei ne jää itselle.

Vierailija
6/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan olen laittanut kaatikselle ja osan säästänyt. Pienimmät liian isot olen säästänyt "varalta". Sellaiset että jos pari kiloa lihoo takaisin niin menevät. Siis suurimmat,rumimmat ja halvimmat ja vanhimmat laittanut roskiin.

Nyt kun tuli puheeksi, niin vois ihan hyvin tässä keväällä "putsata" vaatehuone ylimääräisistä vaatteista ja rojuista.....

Vierailija
7/7 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä, kaikki pois vain. Joko roskiin, uffille tai kirppikselle. Ei ole tarkoitus lihoa takaisin.

Parin kilon painon sahaaminen mahtuu viäl saman kokosiin vaatteisiin, tuleepahan ainakin  nopeammin "ryhtiliike" jos sellaista tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän