Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheellinen vastaa

Vierailija
06.03.2013 |

jokaiseen asialliseen kysymykseen.

(Onkohan tämä sellainen "money talks -ketju"?

Jos niin on, niin lupaan ponnistella, että saatte rahallenne vastinetta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla, ettei se ollutkaan Mummeliisa, joka tähän vastasi. Nauroi kun kuuli, että hänellä on joku kopioija. Mutta lupasi kumminkin, että joskus iltaisin voi vastata ihan itsenäänkin. Päivisin ei ilmeisesti enää nettaa kuin mailit, työt ja blogin.

Vierailija
2/22 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että on joku feikki. Viesti 7 on niin hämärä. Eihän IP:tä voi varastaa. Tai siis ottaa toisen henkilön IP:tä käyttöön, ellei sitten kirjoittele toisen kotona tämän nettiliittymästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:47"]

Mistä löydät tuon uskomattoman ja ihailtavan voiman ja rohkeuden joka sinusta huokuu (siis ihan näin tekstiesi välityksellä, en ole sinua livenä tavannut)?  Menetystesi määrä tuntuu kohtuuttomalta, mutta silti vain jaksat. Ihailtavaa.

[/quote]

Mitä se jaksaminen tarkoittaa? Jaa että ei itse sekoa tai kuole jos lapsi kuolee? Elämä on asia joka vaan tapahtuu. Minultakin on lapsi kuollut, eikä minua elämä tappanut. Eikä se tappanut lastanikaan. Lapseni sairastui ja kuoli pois ja minullakin on joskus oma aikani. Minulla äiti elää muttei se ole varmaa että äitini kuolee ennen minua. Mummoni on menettänyt kaksi lastaan näiden ollessa aikuisia. Mummo täyttää pian 95 vuotta ja hänkin vaan "jaksaa elää".

Minua loukkaa jotenkin tuo että ihmiset päivittelee miten jaksan elää. Mitä muutakaan tässä voisi tehdä? Varmaan vetää ranteet auki? Tai salama iskisi ilmeisesti. Minä en ymmärrä miten yksinkertaisia ihmiset on. Lapsen kuolema tulee monelle jossain vaiheessa elämää ja se ei sinänsä tapa äitiä.

EN MINÄ TAHTOISI ELÄÄ NÄIN JA AHDISTAA SE MITEN JOKKUT NÄKEE MINUT VOIMAKKAANA JA SELVIYTYVÄN SIITÄ TUSKASTA JOTA JOKA HETKI TUNNEN MUTTA KUN TÄSSÄ ON VAAN PAKKO ELÄÄ NÄIN: MINÄ EN VOI LASTANI SAADA ELOON!

Vierailija
4/22 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nro 21 oli ohikulkijalta, ei ap.lta.

Vierailija
5/22 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21  kirjoitti todela täyttä, arvokasta, viiltävää asiaa...

Vierailija
6/22 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tähän ketjuun vähän eloa?

Vierailija
7/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä määrittelet suurperheeksi. Ja kuinka monta lasta itselläsi on, kuinka monen isän kanssa?

Vierailija
8/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä? Mikä ammatti?

Vierailija
9/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vastaa, kun kysytään :-) ?

Vierailija
10/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastauksia kiitos!

- oletko uskovainen?

- vl?

-oletko onnellinen?

-oletko kärsinyt uupumisesta/masennuksesta

Vierailija
11/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaksplussan mummeliisa? :)

Vierailija
12/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla oli taannoin vastaava ketju kaksplussalla ihan ilmaisena. Ei tullut mieleenkään sillä rahastaa.

Saatuani toisen kerran bannin "poissaolevana", tajusin kuitenkin, että "peli" on kovempi kuin osasin ajatella.

Hän joka meni jonnekin metsään Tönöni taakse (hauska mielikuva omaa elämäänsä elämättömästä nörtistä puhisemmassa kannonnokassa toisten elämäkeskeisyyttä) varastaakseni ip:ni hankkkiakseen aloittamilleen ketjuille bannin, meni jotenkin liian pitkälle?

Sinne en enää palaa.

Täällä vastaan jokaiseen suurperheellisyyttä tai "mega-isovanhemmuutta" (ihan uusi termi, joka ei tunnu ollenkaan sopivalle, vaikka sitä minulle lujaa markkinoidaankin) koskeviin kysymyksiin mahdollisimman avoimesti.

Kilpailijan leivissä?

Toki, mutta ilman palkkaa. Kaksplussan ylläpito on fiksu ja asiallinen. En koskaan törmännyt siellä asiattomuuksiin.  Silti osa oli jotenkin... toistaitoinen?

Tai sitten trolli oli vain liian hyvä?

Saadaanko nyt kumminkin tähänkin ketjuun varttimilli lukiojoita... ihan vain Ilkeilijäin kiusaksi? Jos ei, niin olen pohjimmiltani varsin iloinen. Minullakin kun on se livekin elettevänä kaikkinen aikaasyövine aspekteineen.

Toisaalta 2501  000 lukijallakin olisi oma viestinsä?

Ja jos saadaan, niin teen oman osani... muutaman pitkän linjan pahantekijän innoittamana. Ikinä en olisi ristiretkeä heitä vastaan itse aloittanut, mutta kun se tuli tarjottimella 100 muun potentiaalisen hyvänteon ohella, niin oli helppo tuumata, että "ok".

Vierailija
13/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:16"]

minkä määrittelet suurperheeksi. Ja kuinka monta lasta itselläsi on, kuinka monen isän kanssa?

[/quote]

Minulla on 8/9 lasta kahden miehen kanssa. Ensimmäinen mieheni kuoli 2001 kun lapsia oli 6./7 Toisen mieheni kanssa menin naimisiin pari vuotta myöhemmin ja yhteisiä biolapsia on 2.

Suurperhe on mielestäni perhe, jossa samasta jääkaapista syö elinikäisellä sopimuksella useampi kuin kaksi biosukupolvea. Suurperhe voi siis olla vaikka 3 :n kolmilapsisen sisaruksen yhdessä asuva perhe, vaikka kellään ei olisikaan paperilla enempää kuin ne kolme lasta.

Tai miljoona muuta skenaariota.

:)

Vierailija
14/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä? Mikä ammatti?

[/quote]

Olen kirjoittaja ja teen noin 40 h viikossa töitä.

Miehen työtunnit vähän enemmän koska haluaa satsata ystäviensä nuorehkoon firmaan (johon aikanaan itsekin liittynee, "varmat valtionleivät" jätettyään)

Vierailija
15/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:25"]

ja vastauksia kiitos!

[/quote]

- oletko uskovainen? Olen ev lut kristitty. Uskon (siitä huolimatta?) Jumalaan.

- vl? En.

-oletko onnellinen? Kyllä.

-oletko kärsinyt uupumisesta/masennuksesta? Kyllä. Poikani kuoltua kärsin masennuksesta. Samoin lapsenlapseni kuoltua. Ja mieheni. Syöpähoitojeni aikaan kärsin ns. kemiallisesta masennuksesta eli vahva masennus kuului " lääkityksen sivuoireisiin".

Vierailija
16/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:37"]

[/quote]

Minulla on 8/9 lasta kahden miehen kanssa. Ensimmäinen mieheni kuoli 2001 kun lapsia oli 6./7 Toisen mieheni kanssa menin naimisiin pari vuotta myöhemmin ja yhteisiä biolapsia on 2.

Suurperhe on mielestäni perhe, jossa samasta jääkaapista syö elinikäisellä sopimuksella useampi kuin kaksi biosukupolvea. Suurperhe voi siis olla vaikka 3 :n kolmilapsisen sisaruksen yhdessä asuva perhe, vaikka kellään ei olisikaan paperilla enempää kuin ne kolme lasta.

Tai miljoona muuta skenaariota.

[/quote]

Siis kuinka monta lasta? 8/9, 6./7??? Etkö tiedä montako lasta sinulla on, vai olenko minä tyhmä kun en ymmärrä tuota tapaa ilmaista lasten lukumäärä? 

Vierailija
17/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt syitä sille miksi sinulla on suuri tarve paljastaa itsestäsi ja perheestäsi niin paljon vieraille ihmisille?

Miksi kirjoitat?

Pidätkö itseäsi "sankarina" koska olet selvinnyt lapsen, lapsenlapsen ja aviomiehen kuolemasta?

Lupasit olla rehellinen, pidätkö itseäsi parempana kuin muut?

Vierailija
18/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät tuon uskomattoman ja ihailtavan voiman ja rohkeuden joka sinusta huokuu (siis ihan näin tekstiesi välityksellä, en ole sinua livenä tavannut)?  Menetystesi määrä tuntuu kohtuuttomalta, mutta silti vain jaksat. Ihailtavaa.

Vierailija
19/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä, että teillä on poikkeuksellisen erinomaiset geenit, kun niitä on täytynyt noin paljon monistaa?

Vierailija
20/22 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:47"]

Oletko koskaan miettinyt syitä sille miksi sinulla on suuri tarve paljastaa itsestäsi ja perheestäsi niin paljon vieraille ihmisille?

Miksi kirjoitat?

Pidätkö itseäsi "sankarina" koska olet selvinnyt lapsen, lapsenlapsen ja aviomiehen kuolemasta?

Lupasit olla rehellinen, pidätkö itseäsi parempana kuin muut?

[/quote]

Olen miettinyt ja blogissa siitä paljon kirjoitanutkin. Se on itsensä ja primäärihalujensa  voittamista monta kertaa päivässä.

Kirjoitan ymmärtääkseni.

En todellakaan miellä itseäni sankariksi saati sitten "selvinneeksi".

En ole parempi kuin "muut".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän