Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisten taitojen puute

Vierailija
07.03.2019 |

Turhauttaa, kun tuntuu siltä, että en osaa ikinä olla "oikealla tavalla" muiden ihmisten seurassa. Tuntuu, että aina sanon tai teen jotain väärin; en tajua jotain sanatonta viestintää tai jotain muuta sellaista.

Hyvänä esimerkkinä olkoon se, että olen kuvitellut olevani esimerkiksi töissä hyvinkin kohtelias, kun en mene esimerkiksi ruokatunnilla samaan pöytään muiden kanssa, kun olen ajatellut, että he haluavat syödä rauhassa, ilman, että joku ylimääräinen tunkee samaan seuraan. Ja en häiritse muita ihmisiä tarpeettomalla jutustelulla työaikana Ja nyt sitten sainkin tietää, että olenkin muiden mielestä tyly ja epäkohtelias.

Ja tässä se ongelma sitten ilmeneekin, että en oikein uskalla olla sosiaalinen, koska olen niin huono lukemaan ihmisiä, etten ikinä tiedä, että milloin seurani on tervetullutta ja milloin taas ei.

Ja lisäksi en keksi edes mitään erityistä puhuttavaa. Kuka jaksaa päivästä toiseen puhua työjuttuja, tai sittten jotain muuta täysin tylsää. Ei varmaan kukaan jaksa ihmistä, jolla ei ole ikinä mitään kiinnostavaa sanottavaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet introvertti kertomasi perusteella, eli ihan normaalia introvertille. Ei "turhien juttelu" ole niin mullistavaa, ettetkö voisi jatkaa omana itsenäsi oloa. Turha yrittää esittää extroverttia ja keksiä "siistiä puhuttavaa".

Toiset introvertit kyllä löytää sinut. Vaikkakin extrovertteja on yleisti ottaen hieman enemmän kuin introvertteja. Mutta ei siinä, eteenpäin vain omana itsenäsi.

Vierailija
2/2 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet introvertti kertomasi perusteella, eli ihan normaalia introvertille. Ei "turhien juttelu" ole niin mullistavaa, ettetkö voisi jatkaa omana itsenäsi oloa. Turha yrittää esittää extroverttia ja keksiä "siistiä puhuttavaa".

Toiset introvertit kyllä löytää sinut. Vaikkakin extrovertteja on yleisti ottaen hieman enemmän kuin introvertteja. Mutta ei siinä, eteenpäin vain omana itsenäsi.

Ja itse myös olen samanlainen syvästi introvertti. Olen seurustellut extrovertin kanssa monesti ja uskonut sen täydentävän omaa introverttiyttani ja tuovan jotain päinvastaista, mutta nyt haluaisin löytää yhtä introvertin kumppanin jonka kanssa voi istua möllöttää kotona ja se on molemmille jotain mistä molemmat nautitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme