Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada vaatteista pois rasvatahrat, esim

Vierailija
06.03.2013 |

lohen rasva?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesu kuumassa, 60 tai 90 voi auttaa. itse olen saanut rasvajälkiä niin puhtaaksi. aika moni vaate kestää 90 jos on esim 100 % puuvillaa. tietenkin riipppuu minkälaisesta vaatteesta kyse?

Vierailija
2/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hieroa astianpesuainetta tahraan ja sitten koneeseen niin kuumalla, kuin vaate sallii. Meillä välillä toimii, välillä ei, joistakin materiaaleista tuntuu lähtevän helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabortilla

Vierailija
4/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippua tai vaikka mäntysuopaa suoraan tahraan,mieluimmin tuoreeseen ennen kuin ehtii kuivua. Kalan rasva kai liukenee helposti veteen, mutta hankalampaa on esimerkiksi jonkun tomaattisäilykkeen rasva, jossa on vielä väriä.

Vierailija
5/19 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa lakanat puhtaiksi? Joudun käyttämään vahvaa kortisonivoidetta ihottuman vuoksi. Lakanat olen pessyt 75-90 ast. Rasva jää pilkkuina lakanoihin. Raaputtamalla lähtee, mutta liian iso homma. Monet olen jo heittänyt poiskin, mutta tulee liian kalliiksi. Kuka tietää?

Vierailija
6/19 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kankaan päälle perunajauhoja ja talouspaperia sekä silitä raudalla kunnes rasva imeytyy jauhoihin.

Vierailija
7/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut kuivuneetkin rasva- ja mustikkatahrat irti Vanishin taharanpoistoaineella. Sen jälkeen pesu normaalisti, ei ole tarvinnut mitään 90 astetta. Kovaa on aine, mikään muu ei ole tehonnut.

Vierailija
8/19 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut kuivuneetkin rasva- ja mustikkatahrat irti Vanishin taharanpoistoaineella. Sen jälkeen pesu normaalisti, ei ole tarvinnut mitään 90 astetta. Kovaa on aine, mikään muu ei ole tehonnut.

Vierailija
9/19 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa fairyä rasvaisen kohdan päälle, jos vaate kestää, niin pesu 60 asteessa, toimii silti 40 jos vaate on arka.

Vierailija
11/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatahrat ja vaikka vauvan maito kakka lähtee palasaippualla. Ihan Rexona käy tai marseillesaippua.

Moneen tahraan tehoaa!

Vierailija
12/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa lakanat puhtaiksi? Joudun käyttämään vahvaa kortisonivoidetta ihottuman vuoksi. Lakanat olen pessyt 75-90 ast. Rasva jää pilkkuina lakanoihin. Raaputtamalla lähtee, mutta liian iso homma. Monet olen jo heittänyt poiskin, mutta tulee liian kalliiksi. Kuka tietää?

Rasva lähtee millä on tullutkin, meillä lapset menee tietysti sohvallekin juuri rasvattuina ja olen nuo tahrat saanut pois ihan marseillesaippualla

Vierailija
13/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään muu ei auta, niin joku liuotinaine, siis tärpätti, liuotinbensa, asetoni tms. Sitä ulkona / hyvin tuuletetussa tilassa tahralle ja sitten imeyttää sen paperiin. Sen jälkeen aineen pitää antaa haihtua kunnolla ennen pyykkikoneesen laittamista, liuotinjäämät voivat ihan oikeasti aiheuttaa räjähdyksen. Eikä sitten sovi herkille tekstiileille.

Vierailija
14/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitiskiaine toimii tosi hyvin, jos kyse on ruokarasvoista.

Mineraaliöljyt on sit vaikeampi juttu, vaatii tabortteja yms, eikä aina toimi silloinkaan.

Kortisonirasvoja käyttävälle henkilölle suosittelisin puuvillaisen pyjaman ja sukkien käyttöä.

Vierailija
15/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele tahra ensin lämpimällä vedellä, tippa-pari käsitiskiainetta, hiero, huuhtele enimmät pesuaineet pois lämpimällä vedellä ja jos vaate on puuvillaa- tai puuvilla-elastaania laita 60° pesuun normaalisti pyykinpesuaineen kanssa. Nuo materiaalit kestää kuuman pesun ilman mitään ongelmia, vaikka pesulapussa olisikin 40°. Tällä konstilla olen poistanut kymmeniä rasvatahroja lasten ja omistakin vaatteista!

Vierailija
16/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen käyttämään poikkilakanaa.

Vierailija
17/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele tahrakohta, hiero sitä tiskiaineella sekä soodalla ja heitä pyykkikoneeseen.

Vierailija
18/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanishin nimiin vannon minäkin!

Jos on kovin arka materiaali, esim. villa, satiini tms materiaali joka kuitenkin kestää vesipesua matalissa lämpötiloissa niin niihin ihan parasta on oliivisaippua (sellainen jota Kreikasta tuodaan matkamuistona.) tai Marseille-saippua joka on myös kasviöljystä valmistettua.

Rasvaantuneille lakanoille kokeilisin ensin liottamista vahvassa mäntysuopaliuoksessa ja sitten pesua 90 asteessa

Vierailija
19/19 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puserossa oli majoneesipohjainen tahra, ei lähtenyt vanishillä yhtään.

Mutta sappisaippualla lähti, hierotaan tahrakohtaan ja sitten tavallinen pesu.

Lakanakysymys on haastava: oletko kokeillut etikkaa? Ainakin keittiön pinnoista rasvat lähtee juuri etikalla ja hanat oikein kiiltää. Eli luulisi tehoavan pyykeissäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan