Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ovat suomalaiset köyhät?

Vierailija
07.03.2019 |

Koko ajan hössötetään mediassa ja muualla kuinka paljon Suomessa on köyhyyttä. Käykääpä ihmiset jossain missä on ihan oikeita köyhiä nälkää näkeviä ja ulkosalla asuvia ja lopettakaa se valittaminen. Suomessa on sosiaaliturva. Osoittakaapa minulle ne ihmiset jotka eivät viimeistään sosiaaliturvan kautta saa tarvittavaa elantoa itselleen, niin käyn heittämässä muutaman kolikon käteen ihan henkilökohtaisesti. Vai onko kyse siitä, että sitä omaisuutta onkin jossain takataskussa ja kun sossutäti vaatiikin ensin käyttämään sen pois, niin ei käykään päikseen koska minä minä minä minulle sitä minulle tätä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, suhteellinen köyhyys on vähän tyhmä termi mun mielestä. Miks ihmistä pitää verrata muihin? Jos on katto pään päällä ja rahaa ruokaan niin ei sillon oikeesti oo kunnolla köyhä. Ja noihinhan kaikilla on Suomessa rahaa ellei tuhlaa tukiaan jonnekin aivan muualle.

Köyhä on minunkin mielestäni vähän väärä sana enkä yleensä käytäkään sinä. Sanon "vähävarainen" tai "tukien varassa elävä".

Vierailija
22/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys johtuu omista valinnoista hyvin suurelta osin. Koulutuskin on ilmaista. Se että ei kiinnosta koulun penkillä istua on ihan oma valinta. Tai se että kouluttautuu jo lähtökohtaisesti alalle jossa ei töitä. Kävin ammattikorkeakoulussa opiskelemassa uuden alan 40 vuotiaana, otin sen tosissaan ja paperit kourassa 1v 8kk päästä aloittamisesta. Nyt saan käytännössä valita työpaikan joko Suomesta tai ulkomailta. Yleensä ne valittaa köyhyyttä jotka ei edes halua tehdä kykyjensä ja koulutuksensa mukaista työtä.

Köyhyys johtuu aika usein mm. sairastumisesta. Epäilemättä sekin on mielestäsi ihmisen omaa syytä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3, sille terve ihminen tekee jotain..... jos se häntä itseään häiritsee. 

Kaikki ihmiset eivät ole terveitä, ei edes kaikki köyhät. Ja terveys/sairaus ei yleensä ole oma valinta.

Vierailija
24/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh, suhteellinen köyhyys on vähän tyhmä termi mun mielestä. Miks ihmistä pitää verrata muihin? Jos on katto pään päällä ja rahaa ruokaan niin ei sillon oikeesti oo kunnolla köyhä. Ja noihinhan kaikilla on Suomessa rahaa ellei tuhlaa tukiaan jonnekin aivan muualle.

Köyhä on minunkin mielestäni vähän väärä sana enkä yleensä käytäkään sinä. Sanon "vähävarainen" tai "tukien varassa elävä".

Suomessahan käytetäänkin jo hienostuneempaa termiä. Syrjäytynyt. Kohta sekin kielletään rasistisena ilmaisuna.

Vierailija
25/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, ettei Suomessa ole asunnottomuutta tai nähdä nälkää?

Ehkä täällä ei ole sellaista kurjuutta kuin esimerkiksi nälänhätien ja sotien repimässä maassa, jossa kärpäset kulkee luurangonlaihojen lapsien naamalla.

Sen sijaan täältä löytyy kyllä pystyyn homehtuneessa talossa asuvia, kun ei ole varaa asua muualla. On ihmisiä, jotka elää kesämökeissä talvet läpeensä ja joiden tukka jäätyy öisin kiinni seinään. Löytyy niitä eläkeläisiä, jotka joutuu syömään banaaninkuoret tai homeista leipää. Sinä et ehkä heitä näe, koska heillä ei ole varaa kovin usein tulla ihmisten ilmoille.

Jos rahaa on aina ollut, ei voi käsittää kuinka paljon jatkuva rahanpuute saa ihmisen käpertymään kotiinsa (jos sellainen vielä on). Ja häpeältään ei todella köyhä aina pysty ääntäkään itsestään pitämään.

Höpönpöpö. Sellaiset ihmiset jotka elävät luettelemissasi olosuhteissa, joko eivät osaa tai halua hakea tukia joihin ovat oikeutettuja, ovat sairaalloisen pihejä, tai ovat alkoholisteja tai mielenterveyshäiriöisiä. Näiden asioiden johdosta he voivat elää köyhästi, mutta yhdenkään tilanne ei parane tukia nostamalla.

Kyse ei siis varsinaisesti ole köyhyydestä vaan muista ongelmista.

Vierailija
26/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa on ihan alle 40 vuotiaitakin jotka ovat vain jääneet työttömäksi ja tippuneet liiton päivärahoilta joska ovat sitä saaneetkaan. Ei siellä kukaan huvikseen ole vaan koska ei ole rahaa ruokaan.

Vierailija
27/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ongelma ole pelkästään tukien kanssa elävillä vaan monilla työssäkäyvilläkin. Verot ja muut maksut ovat jo niin korkeat että palkka ei välttämättä riitä. Lisäksi Suomen hintataso on hirvittävän korkea juurikin palkkoihin nähden.

Vierailija
28/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan käytetäänkin jo hienostuneempaa termiä. Syrjäytynyt. Kohta sekin kielletään rasistisena ilmaisuna.

Et taida tietää, mitä rasismi tarkoittaa.

Minä olen syrjäytynyt nuori ja puhun itsestäni syrjäytyneenä.

Vierailija
29/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan hössötetään mediassa ja muualla kuinka paljon Suomessa on köyhyyttä. Käykääpä ihmiset jossain missä on ihan oikeita köyhiä nälkää näkeviä ja ulkosalla asuvia ja lopettakaa se valittaminen. Suomessa on sosiaaliturva. Osoittakaapa minulle ne ihmiset jotka eivät viimeistään sosiaaliturvan kautta saa tarvittavaa elantoa itselleen, niin käyn heittämässä muutaman kolikon käteen ihan henkilökohtaisesti. Vai onko kyse siitä, että sitä omaisuutta onkin jossain takataskussa ja kun sossutäti vaatiikin ensin käyttämään sen pois, niin ei käykään päikseen koska minä minä minä minulle sitä minulle tätä?

Töissä tempputyöällistettynä tienaamassa alle minimien.

Vierailija
30/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka ovat sitä mieltä, että yhteiskunnan tuilla elävältä ei voi puuttua mitään tarpeellista, miksi valitatte verotuksesta? Enemmän teille jää käteen kuin yhteiskunnan eläteille, eli ei teiltäkään mitään voi puuttua jos ette ole rahojenne kanssa aivan vastuuttomia.

Itse kyllä olen mieluummin töissä, mutta jos kerran olette niin kateellisia tukien saajille niin lopettakaa työt ja alkakaa nostaa tukia. Ainahan töihin pääsee takaisin jos ei olekaan kivaa.

Vierailija
31/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6, niin no jokainenko tässäkin maassa sitten pitää pelastaa vai? Ei itse oteta mitään vastuuta mistään saati omasta elämästään. Kyllä tiedätkö vaan ne vahvat ja parhaat selviää, se on evoluutin ja luonnonlaki, ja ihminen rikkoo tuota lakia ja nyt tää pallo tässä jamassa kun ihan kaikki pitää pelastaa ja päähän paijata.

Muistat varmaan sitten itse kieltäytyä hoidosta jos esim. sairastut vakavasti. Annat vaan luonnon hoitaa ja toivot että olet evoluution kannalta merkityksellinen.

Vierailija
32/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa on ihan alle 40 vuotiaitakin jotka ovat vain jääneet työttömäksi ja tippuneet liiton päivärahoilta joska ovat sitä saaneetkaan. Ei siellä kukaan huvikseen ole vaan koska ei ole rahaa ruokaan.

Taustalla on yleensä se, että WT-perheissä ei jousteta rööki- ja viinabudjetista, vaikka lapset kulkisivat alasti ja söisivät käpyjä nälkäänsä. Hyvä kai että hakevat edes ne homeiset känttynsä sieltä jonosta. Yhyy, yhteiskunnan vika.

Vierailija
33/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustalla on yleensä se, että WT-perheissä ei jousteta rööki- ja viinabudjetista, vaikka lapset kulkisivat alasti ja söisivät käpyjä nälkäänsä. Hyvä kai että hakevat edes ne homeiset känttynsä sieltä jonosta. Yhyy, yhteiskunnan vika.

Päihteet ovat suomalaisen yhteiskunnan syöpä. Suoraan Venäjältä tullut vaikute. Harmittavan monille ihmisille millään muulla kuin tarvittavalla päihteensaannilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
34/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha kiertää. Mitä vähemmän tuloja niin sitä vähemmän ostaa. Leikkaukset, aktiivimallit ja karenssit ovat pois myös hyväosaisilta ja verotuloista.

Mitä enemmän rahaa on liikkeellä niin sitä enemmän on hyvinvointia kaikilla. Rahaa tuotetaan lisää sillä kun pankit ottavat velkaa.

Liikaa rahaa on vaikea työntää kiertoon tälläisessa yhteiskunnassa missä verotukset syö enimmät. Tietysti jotain kontrollia pitää olla, mut on aivan väärä suunta lähteä heikentämään ostovoimaa.

Niin ja turha on köyhiä kadehtia, jokainen voi sellaiseksi alkaa jos se on niin kivaa.

Vierailija
35/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röissä.

Vierailija
36/36 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiäkin varmasti on mutta hyvinvointivaltioissa on nimenomaan niitä jotka sitten eivät aio tai halua tehdä mitään vaan odottavat vaan että joku heidän oleskelunsa maksaa. Se on systeemin huono puoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi