Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista postia teille enää tulee?

Vierailija
07.03.2019 |

Mulle ei tule kuin sähkölasku muutaman kuukauden välein, vuokralappu kerran vuodessa ja jotain satunnaisia laskuja mitä on esim. netistä H&M:ltä tms tilannut. Joku menee jo Klarnan kautta netitse niistäkin. Muut laskut tulee suoraan verkkopankkiin. Ei tule mainoksiakaan oikeastaan ollenkaan, paitsi tänäänkin joku NORDEX-pankin luottotarjous. En tajua miksi tuo firma spämmää jatkuvasti ja mistä ovat tietoni edes saaneet, ovessakin on "ei mainoksia", oikeastaan mistään muualta ei mainoksia edes nimellä enää tule. Lapset saa satunnaisesti isovanhemmilta paketteja. Jokunen joulukortti. Ammattiliiton lehti kerran kuukaudessa. Siinäpä ne meidän postit oli.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ainoastaan naapurin peräsuolen laskeuma joskus laskeutuu luukusta sisään. Voisi liimata koko luukun kiinni.

Vierailija
2/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku 4 x vuodessa

Vakuutuslasku 2 x vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ammattiliittojen ja 2 työpaikkojen lehtiä, yhteishyvä, skoda-lehti, päiväkodin lasku ja joskus joku Resurs Bank. Osuuspankki lähettää jotain turhanpäiväisiä tiedotteita paperikirjeenä. Vähissä alkaa paperiposti olla.

Vierailija
4/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslaskut, sähkölasku, kiinteistävero, esitäytetty veroilmoitus, jätemaksulasku, joulu-, pääsiäis-, äitienpäivä-, isänpäivä-, synttärikortit. Loput on ilmaisjakeluja ja se tarpeeton postinen läpyskä.

Vierailija
5/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä laskuja ja muuta postia. Taitaa vain vakuutus ja puhelinlasku tulla sähköpostiin ja sieltäkin ne tulostan pihalle.

Vierailija
6/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään muista, mitä viimeksi on tullut. Melkein kaikki postit ja viestit tulee suomi.fi-palveluun, netpostiin tai sähköpostiin.

Vierailija
7/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku, pari lehteä, Pirkka ja jotain randompostia.

Vierailija
8/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kaikki laskut paperisena. En halua muuttaa mitään e-laskuksi enkä näe mitään syytä tehdäkään niin. Ai niin, yksi lasku tulee e-laskuna ja sitä en ikinä muistakaan maksaa ajoissa ja joka kuukausi se tuleekin sitten huomautuksensa paperisena. Sitä ei ole mahdollista muuttaa paperiseksi.. Oon varmasti maailman vanhanaikaisin ihminen. En vain ymmärrä, miksi joka asiassa yritetään keksiä pyörää uudestaan.

Vierailija
9/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee kaikki laskut paperisena. En halua muuttaa mitään e-laskuksi enkä näe mitään syytä tehdäkään niin. Ai niin, yksi lasku tulee e-laskuna ja sitä en ikinä muistakaan maksaa ajoissa ja joka kuukausi se tuleekin sitten huomautuksensa paperisena. Sitä ei ole mahdollista muuttaa paperiseksi.. Oon varmasti maailman vanhanaikaisin ihminen. En vain ymmärrä, miksi joka asiassa yritetään keksiä pyörää uudestaan.

E-laskut saa menemään veloitukseen automaattisesti jos on noin vaikeaa.

Nykypäivänä kun ei vaan ole mitään järkeä tulostaa paperia ja lähetellä sitä postissa ympäri maata sen takia että naputtelet siitä tiedot takaisin tietokoneelle kotonasi.

Vierailija
10/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta ärsyttää kuinka osa posteistani on muuton jälkeen tullut vain sähköisenä. En tiedä teinkö itse jonkun mokan ilmoittaessani uuden osoitteen postille, mutta muuton jälkeen olen saanut vain osan kirjeistä paperisena ja osa tulee Netpostiin. Ärsyttää, sillä tuo häiritsee vähän laskujen organisointia, kun ne tulevat kahteen eri paikkaan. Oonkohan mä tehnyt tässä jonkun mokan vai onko tämä normaalia nykypäivänä, yrittävät siirtää paperiset kirjeet sähköisiksi vai hä? 

Vierailija
11/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse muistaa e-laskuja, tililtä se summa menee ihan automaattisesti.

Vierailija
12/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin taidan olla vanhanaikainen kun haluan laskut mielummin paperisina edelleen. :D N24

Vierailija
13/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lasku, pari ilmaisjakelulehteä, mainoksia, nimellä satunnaisia kalastelumitälie kirjeitä (mikä ihme on Nordax Bank tms?), puuskittain kirjeitä perintätoimisto(i)sta, pitkästä aikaa ihan oikeita käsin kirjoitettuja kirjeitä kun hyvä ystävä sai vankilatuomion.

Vierailija
14/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta ärsyttää kuinka osa posteistani on muuton jälkeen tullut vain sähköisenä. En tiedä teinkö itse jonkun mokan ilmoittaessani uuden osoitteen postille, mutta muuton jälkeen olen saanut vain osan kirjeistä paperisena ja osa tulee Netpostiin. Ärsyttää, sillä tuo häiritsee vähän laskujen organisointia, kun ne tulevat kahteen eri paikkaan. Oonkohan mä tehnyt tässä jonkun mokan vai onko tämä normaalia nykypäivänä, yrittävät siirtää paperiset kirjeet sähköisiksi vai hä? 

Muuttoilmoituksen yhteydessä taitaa jotenkin automaattisesti tulla luotua Nettiposti, ja se kai pitää erikseen lopettaa se tili. Tämä ärsytti itseäni, kun en myöskään mitään nettipostia halua vielä itselleni.

Vierailija
15/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin kunnes tajusin että maksan joka paperilaskusta 3 eur ylimääräistä. Siihen loppui. On mulla muutakin rahankäyttöä.

Vierailija
16/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä kun ei vaan ole mitään järkeä tulostaa paperia ja lähetellä sitä postissa ympäri maata sen takia että naputtelet siitä tiedot takaisin tietokoneelle kotonasi.

En halua, että maksut lähtee automaattisesti tililtä. Haluan itse päättää, missä järjestyksessä ja minä päivänä mitäkin maksan. Elä sinä niinkuin elät ja minä elän niinkuin elän. Käsittelen mieluummin paperisia laskuja.

Vierailija
17/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi en koe sen olevan "vaikeaa". Jos se yksikin lasku tulisi paperisena niinkuin muutkin, ei olisi mitään ongelmia.

Vierailija
18/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua, että maksut lähtee automaattisesti tililtä. Haluan itse päättää, missä järjestyksessä ja minä päivänä mitäkin maksan. Elä sinä niinkuin elät ja minä elän niinkuin elän. Käsittelen mieluummin paperisia laskuja.

Samoin. Mulla on kanssa tuo että haluan päättää milloin laskuni maksan. Ennen jätin aina laskut viime tippaan vaikka tilillä rahaa niihin olikin. Lopulta tajusin, että se oli mun "puskurirahasto" siltä varalta että koiravanhus olisi tarvinnut äkkiä eläinlääkäriä. Ne ei velaksi hoida, eikä mulla ole luottotiedot kunnossa. Hätätapauksessa olisin kyllä saanut ystäviltä lainailtua laskuihinkin aika pian, mulle oli pääasia että saatoin kuvitella voivani pitää sen koirulini turvassa.

Vierailija
19/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama lasku, pari ilmaisjakelulehteä, mainoksia, nimellä satunnaisia kalastelumitälie kirjeitä (mikä ihme on Nordax Bank tms?), puuskittain kirjeitä perintätoimisto(i)sta, pitkästä aikaa ihan oikeita käsin kirjoitettuja kirjeitä kun hyvä ystävä sai vankilatuomion.

Toi on niin totta. Siis käsin kynällä paperille kirjoitettuja kirjeitä ei saa enää, ellei ole suhteita alamaailmaan! 

Vierailija
20/22 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö-, vesi- ja jätehuoltolaskut

Joitakin jäsenmaksuja

sairaanhoitopiirien ajanvaraukset ja epikriisit. Osasta myös laskut.

Kelan postit

Verottajan postit

Ammattilehdet 2 kpl, yksi tilattu paikallislehti, pari harrastelehteä ja muutama ilmaisjakelulehti.

Mainoksia, joiden osoitelähteenä mainitaan Trafi, vaikka olen tehnyt sinne luovutuskiellon jo jotain viisi vuotta sitten :(

Tilattuja paketteja

Ja toi saamarin Postinen