"Työntekijöillä ei ole mitään syytä avata Facebookia työajalla" Onko tämä työpaikkakiusaamista?
Tuollainen ohje tuli mailitse HR:ltä. Voinko haastaa oikeuteen työpaikkakiusaamisesta? Osalle FB on tärkeä vertaistukiryhmien vuoksi. Työnantaja syrjii näitä henkilöitä.
Eräs nainen
Kommentit (35)
Työntekijä vertaistukeentuu ihan rauhassa vapaa ajallaan.
Eikö tuo ole ihan normaali asia, jota ei tarvitsisi edes mainita?
Vertaistukea voi harrastaa vapaa-ajalla.
Jos Facebookin päivitys tai seuraaminen ei kuulu työnkuvan, niin eiköhän kielto ole perusteltua. Mun pitää työn takia päivittää siitä. Siviilissä en ole Facebookissa.
Vauva- palstaa ei ilmeisesti kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Jos Facebookin päivitys tai seuraaminen ei kuulu työnkuvan, niin eiköhän kielto ole perusteltua. Mun pitää työn takia päivittää siitä. Siviilissä en ole Facebookissa.
Netti on nykyään ihmisoikeus. Lue Haagin sopimukset.
Ap
Eiköhän nuo vertaistuet kuulu hakea vapaa-ajalla. Facebook ei ole ihmisoikeus vaikka muutaman olen niin kuullut harhoissaan väittävän.
Ihme kitinää. Pelkkiä oikeuksia huutelemassa eikä velvollisuuksista hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kitinää. Pelkkiä oikeuksia huutelemassa eikä velvollisuuksista hajuakaan.
Haagin sopimuksia ON PAKKO noudattaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paitsi työajalla.
Meillä on blokattu tietyt sivut, muuten saa surffata missä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä taida olla, koska katvealueita on tässäkin maassa. Eikä varsinkaan mikään somesonta ole ihmisoikeus, rakas typeristä typerin porvoolaisammu.
Ajatellaanpa, että työnantaja kieltäisi sinua ottamasta lääkkeitä työajalla. Mikä haloo siitä nousisi. Vertaistukiryhmät facessa OVAT LÄÄKKEITÄ joillekin. Miksi asia ei oteta vakavasti???
ap
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaanpa, että työnantaja kieltäisi sinua ottamasta lääkkeitä työajalla. Mikä haloo siitä nousisi. Vertaistukiryhmät facessa OVAT LÄÄKKEITÄ joillekin. Miksi asia ei oteta vakavasti???
ap
Lääkkeen ottamiseen menee sekunteja, vertaistukeen saa varmasti kulumaan aikaa vaikka 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
ap
Täh?
Työaikana ollaan töissä, tauoilla (Joista on ihan lakikin olemassa) asia on eri. Mutta tällöin ei välttämättä saa siltikään käyttää työnantajan välineistöä mihin sitä ei ole tarkoitettu.
No eiköhän ruokiksella voi selailla puhelimella facea jos se on sinulle elintärkeää.
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos joku on niin pihalla elämässään että facen vertaistukiryhmät ovat työssäpärjäämisen edellytys, niin kannattaisi ehkä hakea ihan oikeaa apua, eikä tuhlata työnanatajan aikaa ja resursseja itsensä terapointiin.
Meidän firmassa on sama politiikka, enkä osaa nähdä sitä muuta kuin positiivisena.