Pelkään, että lapsi kuumekouristelee ensi yönä
Lapsemme sai vesirokkorokotteen viime viikolla loppuviikosta ja nyt hänellä on 40 kuumetta. Olen soittanut asiasta päivystykseen ja saanut ohjeet, mutta tuleva yö hirvittää.
Kuume nousi nopeasti ja illalla kun lapsi nukkui sohvalla hän nytkähteli ja nyt olen saanut päähäni, että hän jostain syystä kuumekouristelisi ensi yönä. Mä en tiedä miten mä pääsen tästä pelosta eroon ja mitä pitää tehdä jos niin tapahtuukin?? Luin kyllä jo netistä aiheesta, mutta haluaisin kommennteja niiltä, joilla on asiasta jotain kokemusta...
Kommentit (3)
Siis laske se kuume viilentämällä lapsi ja anna panadolia maksimiannos. Ovi ja ikkuna auki ja niin vähiin vaatteisiin että lähtee varmasti laskemaan. Raakaa, mutta raaempaa on antaa kouristella. Kuume alas.
Lapsella ilmeisesti influenssa. Annat kunnolla kuumelääkettä, itse annan ibuprofeenia koska parasetamoli on tehotonata ja niin lyhyt puoliintumisaika ettei riitä yön yli. Jos oikein kova kuume niin molempia samalla ja vaatteet pois.
eikö noin kovassa kuumeessa viedä sairaalaan??
me ollaan annettu pojalle jos ollut kuumetta panadolia ja buranaa,aina on kuume laskenut.