Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtaisitko sairaalassa vaihtuneen lapsesi takaisin?

Vierailija
04.03.2013 |

Minä en, nämä ovat minun vaikka vaihdokkeja olisivatkin..

En välttämättä kokisi edes tarvetta tutustua siihen "oikeaan" lapseeni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi näitä. Mutta varmaan haluaisin tavata sen biologisen. Omat on kyllä olleet syntymästä asti vierellä koko ajan, ettei olisi voineet mennä sekaisin.

Vierailija
2/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. En pysty kuvittelemaan tunteita, joita tuollaisessa tilanteessa tulee vastaan. Varsinkin jos oma lapsi olisi joutunut perheeseen, jossa asiat eivät ole hyvin, menisin pahasti solmuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos nopeasti huomattaisiin, eri asia jos tulisi ilmi vaikka 10 v jälkeen.

Haluaisin kyllä tutustua myös biologiseen lapseen.

Vierailija
4/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa kun lapset ovat 5v, 3v ja 6kuukautta vanhoja, niin en yhtäkään heistä voisi kuvitellakaan vaihtavani takaisin. Lähtisin varmaan maanpakoon noiden kanssa, mikäli tällainen tapahtuisi ja toinen perhe vaihtoa haluaisi. 

Voisin toki tavata tätä biologista lasta, mikäli se olisi mahdollista, mutta en usko että sillä olisi oikeastaan mitään virkaa, koska suhde tuskin enää syntyisi tai äidillisiä tunteita näin jälkikäteen heräisi täysin vieraaseen lapseen

Vierailija
5/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika oli niin pieni nyytti lastenklinikalla että olisi hyvinkin voinut vaihtua eikä kukaan olisi huomannut,nyt 10kk iässä en varmaan pystyisi vaihtamaan vaikka ei olisikaan oma,mutta tuskin sitä pelkoa on, poika on kuin isänsä kopio kun vertaa lapsuus kuviin ja kaveri sanoi että samanlaisia pallinaamoja kaikki.

Vierailija
6/12 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Parempi niin, kenellä tahansa on paremmat geenit kuin minulla.

Vierailija
7/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei olisi ikinä voinut vaihtua toiseen synnärillä. Tunsin sen välittömästi omakseni kun ekan kerran näin, itse asiassa jotenkin odotin juuri sen näköistä lasta. En missään olosuhteissa olisi erehtynyt omastani.

Vierailija
9/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 21:54"]

meidän poika oli niin pieni nyytti lastenklinikalla että olisi hyvinkin voinut vaihtua eikä kukaan olisi huomannut,nyt 10kk iässä en varmaan pystyisi vaihtamaan vaikka ei olisikaan oma,mutta tuskin sitä pelkoa on, poika on kuin isänsä kopio kun vertaa lapsuus kuviin ja kaveri sanoi että samanlaisia pallinaamoja kaikki.

[/quote]

Kaikki ne on pieniä nyyttejä siellä. Sinun nyyttisi tuskin oli yhtään sen erikoisempi kuin muutkaan..

Vierailija
10/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapseni on täydellinen.

Vierailija
11/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tulisi ilmi että olisi vaihtunut (lapsi 2v) niin en todellakaan vaihtaisi. Mutta olisi se ihan hirveää ja järkyttävää. :(

Onneksi lapsi on niin isänsä ja isän puolen isovanhempiensa näköinen että tuskin on vaihtunut.

Mutta nukutuksessa olin kun hän syntyi (hätäsektio) ja näin hänet ekaa kertaa monta tuntia syntymästä, joten periaatteessa en voi olla 100% varma ettei ole vaihtunut (ja oli muuten sama synnäri missä oli noi vauvat vaihtunu). Mutta onneksi tuollainen on todella harvinaista niin turha sitä tosissaan on miettiä.

Vierailija
12/12 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta näytettiin kerran ruotsalainen dokumentti, jossa kaksi poikaa vaihtuivat synnärillä (oisko ollut joskus 50-luvulla). Erhe huomattiin vasta, kun lapset olivat kouluikäisiä ja toinen äiti halusi sitten biologisen lapsensa takaisin. Pojat muuttivat sitten "oikeisiin" koteihinsa. Se äiti sai vihakirjeitä, ku oli rikkonut perheet. Aiva hirvittävää olisi olla tuollaisessa tilanteessa. 

Itse olisin huomannut, jos tyttäreni olisi vaihtunut ja mielestäni lähes kaikki vauvat osastolla olivat hämmästyttävän saman näköisiä äitinsä kanssa. Ennen ajattelin, että kaikki vauvat ovat saman näköiset, vähän niinku kiinalaiset ;)