Te, joilla pitkä aukko cv:ssä,
mainitsetteko jotenkin hakemuksessa tai cv:ssä, mistä johtuu?
Kommentit (18)
Yleensä piirrän cv:ni aukkoihin piristykseksi jotain kivoja kuvia, esimekiksi kukkasia ja perhosia. Muuten aukot työhistoriassa näyttävät tosi ikäviltä.
Aukot on nykyään enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Itselläni on ollut pari sapattivuotta, eikä niistä ole koskaan kukaan kysynyt tai kommentoinut. Ja jos kysyisi, niin selittäisin niiden syyt aivan mielelläni.
Sitä paitsi CV:n ei välttämättä tarvitse olla kronologinen, voi olla vaikka funktionaalinen jolloin aukot eivät edes pistä silmään.
olin vuosia pois työelämöstä reissaten. täytin aukon. asuminen ulkomailla /ulkomaanjakso/vapaaehtoistyö.
Vierailija kirjoitti:
Aukot on nykyään enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Itselläni on ollut pari sapattivuotta, eikä niistä ole koskaan kukaan kysynyt tai kommentoinut. Ja jos kysyisi, niin selittäisin niiden syyt aivan mielelläni.
Sitä paitsi CV:n ei välttämättä tarvitse olla kronologinen, voi olla vaikka funktionaalinen jolloin aukot eivät edes pistä silmään.
Minkälainen on funktionaalinen CV?
Olin kotona lasten kanssa. Mulla on kronologinen cv, siinä lukee vanhempainvapaa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ryhmittelet työkokemuksesi kompetenssien mukaan, ei aikajärjestyksessä. Eli siis esim.:
1) NEUVOTTELUTAIDOT
- Johdin yritysfuusion neuvottelutiimiä vv. 2012-13, jonka tuloksena...
- Olen toiminut v. 2015 lähtien vapaaehtoisena oikeusistuimen ulkopuolisena avioeroneuvottelijana, jossa...
2) JOHTAMISTAIDOT
- Olen työskennellyt lukuisissa johtotehtävissä, mm. vv. 2006-08 osastopäällikkönä...
- Implementoin v. 2017 uuden tavoitejohtamismallin yrityksemme keskijohdolle, jossa opin sen, miten...
3) STRATEGINEN SUUNNITTELU
(jne.)
Kai aukkoja väkisinkin jää, jos cv saa olla max sivun? Ainakin itse mainitsen vain työn kannalta olennaiset tekemiset.
Jos osaa "paikata" nuo aukot jollain järkevällä toiminnalla kuten yhdistysaktiivina niin eivät ole niin maata kaatavia. On eri asia jos aukkoja on muutama kuukausi kuin vuositolkulla.
Jos olisin itse työnantaja, niin ymmärtäisin toki jos on oltu kotona lasten kanssa muutava vuosi tai pidetty välivuosi vapaaehtoistyössä jollain järjestöllä tms. tai muutaman kuukauden aukko.
Hakemuksessa saatan mainita, mutta CV:ssä en laita mitään erityistä aukontäytettä. Jos aukot CV:ssä häiritsevät potentiaalista työnantajaa, uskon että yritys ei muutenkaan olisi minulle sopiva paikka.
Valehtelen, että olen pitänyt sapattivuosia matkustellen ja viitaten Balilla ja Intiassa. Asunut ashrameissa jne.
Minä sulle pitkän aukon näytän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ryhmittelet työkokemuksesi kompetenssien mukaan, ei aikajärjestyksessä. Eli siis esim.:
1) NEUVOTTELUTAIDOT
- Johdin yritysfuusion neuvottelutiimiä vv. 2012-13, jonka tuloksena...
- Olen toiminut v. 2015 lähtien vapaaehtoisena oikeusistuimen ulkopuolisena avioeroneuvottelijana, jossa...
2) JOHTAMISTAIDOT
- Olen työskennellyt lukuisissa johtotehtävissä, mm. vv. 2006-08 osastopäällikkönä...
- Implementoin v. 2017 uuden tavoitejohtamismallin yrityksemme keskijohdolle, jossa opin sen, miten...
3) STRATEGINEN SUUNNITTELU
(jne.)
Myötistä
Olen oikeastaan lopullisesti tippunut työelämästä. CV:ssä on kymmenen vuoden aukko.
Jos aion päästä takaisin työelämään, minun pitäisi väärentää todistuksia ja cv:n tietoja. Muuta keinoa ei ole, kun niin ankealta näyttää.
Aukko on yhtäjaksoinen vuodesta 2004. Eli en yritä peitellä. En edes hae töitä.
En. Ja noita aukkoja aivan turhaan yleisesti kauhistellaan. Itsellä niitä on ja olen ajatellut olevani aivan luuseri. Nyt viime aikoina olen käynyt useassakin haastattelussa eikä yhdessäkään ole kyselty aukoista. Ilmeisesti työttömyysjaksot ovat niin tätä päivää, että tajutaan, että koulutetulla ja täyspäiselläkin niitä voi olla.