Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokentän turvatarkastuksessa n. 3-4 -vuotiaalta tytöltä tutkittiin, onko käsissä räjähdejäämiä.

Vierailija
06.03.2019 |

Meidän teinipojalle tämä tarkastus tehdään poikkeuksetta, ei koskaan meille aikuisille. Mutta että ihan pikkutytöltä!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No löytykö?

Vierailija
2/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että niille arvotaan ne, jotka tutkitaan. Joka viides tai seitsemäs skannataan. Plus voivat varmaan itse valita epäillyttävät heebot jonosta jos joku haisee ruudille ihan tiskin yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on ihan satunnaisia pistokokeita. Joskus kohdalle osuu lapsi ja joskus aikuinen. Ihan sattumankauppaa.

Vierailija
4/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se moni kultti teettää myös lapsen on potenttiaalisia itse m ur ha pommittajia.

Uusi normaali, opetelkaa uimaan.

T vihreät de röda

Vierailija
5/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin.

Vierailija
6/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on jokin arvonta, jonka perusteella tarkastettavat valitaan. Minultakin on tutkittu monta kertaa, vaikka olen yli viisikymppinen kiltinnäköinen nainen. Ja jostain syystä valinta osuu aina minuun, vaikka 20-vuotias poikani olisi mukana.

Vierailija
7/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suomalainen 45 v tantta, ja minulta on etsitty. En loukkaannu.

Vierailija
8/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ratsataan joka kerta lentokentällä koska polvessa tekonivel. 

Vierailija
9/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on satunnaisotanta. Se turvatarkastuksen virkailija ei tiedä etukäteen kenestä / kuinka monennesta henkilöstä tulee hälytys. Voi olla kaksi peräkkäistä tai välissä voi olla kymmenen ennen kuin seuraava "turha" hälytys tulee. 

Vierailija
10/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silloin 9-vuotias (autisti)poika joutui kanssa syyniin, tunnusteltiin vaatteiden päältä ja taskut. Hän meni turvatarkastuksen läpi kädet taskussa niin se oli varmaan se syy.

Ei siinä mitään, ei ollut mitään epäilyttävää ja tuli vähän jännitystä pojan elämään 😉

Myös äitini tabletista on otettu pyyhkäisynäyte. Kai noi on ihan rutiinijuttuja ja hyv vaan että tarkastaa.

Vierailija
11/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vietiin kerran tullissa peräsuolentarkastukseen. Sanoin siinä kun tullimies sovitteli kumihanskaa käteensä että viitsisikö samalla etsiä jos sieltä löytyisi vanha rannekkello kun Håkan haluaisi sen mielellään takaisin kun se lipsahti vahingossa ranteesta kun Håkan oli meillä yötä.

T: Svante

Vierailija
12/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole koskaan tutkittu, tyttäreltäni aina (nyt 10v). Hymähdän mielessäni ja hymyilen kauniisti kun sanovat ”satunnaistutkinta” - tutkikaa vaan, satunnaisesti tai suunnitelmallisesti, ei siitä tytöstä mitään löydy eikä kyllä minustakaan vaikka olemme ”ei suomalaisen” näköisiä. Hyvähän se on että tutkivat, saamme mekin lentää enemmän turvassa mutta mitään satunnaista tuo ei voi olla kun itse lennän (työmatkat mukaan lukien) noin 20 kertaa vuodessa enkä koskaan joudu tarkastukseen mutta lapsi joka lentää 3-4 kertaa vuodessa joutuu aina.

Vierailija
13/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin viikko sitten pyyhkäisynäytteet omasta ja lapsen matkatavaroista, toinen lapsi joutui tarkempaan syyniin. Ihan normikäytäntö. Olen nähnyt kun kentällä tutkitaan todella tarkkaan sylivauva, kuulemma paljon käytetään vauvoja salakuljettamisen apuna, yritetään piilottaa vaippaan tai vaatteisiin. Teinipoika joutuu pyyhkäisyyn joka kerta, olen miettinyt onko hikoilu syynä, on aspergeri ja jännittää turvatarkastusta joka kerta.

Vierailija
14/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun penistäni haisteltiin Mumbain lentokentällä. Haiseeko p*skalta. Eli onko elimeni piipahtanut jonkun ryppyreiässä. Jari Sillanpääläiset suhteethan ovat Intiassa kiellettyjä.

Vierailija
15/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia käytetään härskisti hyväksi salakuljetusbisneksessä, siksi heitä myös tutkitaan.

Vierailija
16/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ketju.

Vierailija
17/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa oli? Ihmettelisin enemmän jos satunnaistarkastuksen osuessa kohdalle katsottaisi että ”ai se on lapsi/kiltinnäköinen mummo/fiksun oloinen teini jne. No ei nyt tarkastetakaan!” Vesittyisi homman idea, etten sanois.

Vierailija
18/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että niille arvotaan ne, jotka tutkitaan. Joka viides tai seitsemäs skannataan. Plus voivat varmaan itse valita epäillyttävät heebot jonosta jos joku haisee ruudille ihan tiskin yli.

Joka 5. Meillä on viisihenkinen perhe ja joka kerta joku meistä testataan. JOKA KERTA. Lennetään perheen kanssa 2-3 x vuodessa.

Vierailija
19/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel.

Vierailija
20/20 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia käytetään härskisti hyväksi salakuljetusbisneksessä, siksi heitä myös tutkitaan.

Vähän harmittomammassakin salakuljetuksessa saatetaan käyttää. Aikanaan 90-luvun alussa toin vyölaukussani kossupullon laivalta maihin kun se oli ylimääräistä viinaa laivatuomisina. Olin jotain 8-vuotias muistaakseni.