Keskivaikea/vaikea masennus ja kaksi viikkoa sairaslomaa. Riittääköhän?
Olin sairaslomalle jäätyäni varma, että en mitään lomaa olis edes tarvinnut. Nyt kaksi viikkoa mietittyäni totean, että tuli niin tarpeeseen kun voi. Töihin meno pelottaa. Ens viikolla terapeutti. Millaisia sairaslomia teillä muilla masennuksen sairastaneilla on ollut? Terapia lähtenyt käyntiin noin kaksi viikkoa sitten. On tässä ollut pureskeltavaa...
Kommentit (6)
Yleensä sairaslomaa annetaan lisää, minäkin sain ensin 2 viikkoa, mutta kaiken kaikkiaan kolme kuukautta
En ole itse ollut sairaslomalla tuolla diagnoosilla, mutta töissä meillä on ollut useita tapauksia ja mielestäni kukaan ei ole tullut takaisin töihin alle kolmessa kuukaudessa.
Eli lienee parempi olla "yhteenpötköön" pidempään poissa, kun käydä koettelemassa miten skulais... On se jännä, kun työkseen auttaa muita, mutta kun itsellä edessä tenkkapoo niin jo on huuli pyöreänä. Taitaa kuulua taudin kuvaan :(
Kiitos vastanneille.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:28"]
En ole itse ollut sairaslomalla tuolla diagnoosilla, mutta töissä meillä on ollut useita tapauksia ja mielestäni kukaan ei ole tullut takaisin töihin alle kolmessa kuukaudessa.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, 4. Millä alalla työskentelet?
Mulle määrättiin just 4 viikkoa, mutta lisää saan tarvittaessa. Aikaisemmin olin pari kk saikulla samasta syystä (vuosia sitten).
Tuskin riittää. Itse oli. Keskivaikean masennuksen jälkeen n. 8 kk saikulla, kunnes jäin suoraan äitiyslomalle. Kerran yritin välissä palata töihin, mutta jouduin jäämään pois supistelun ja väsymyksen takia. Kuuntele omaa oloasi, äläkä ainakaan hätäile työhönpaluun kanssa. Hiljaa hyvä tulee.