Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri jatkuvasti kipeänä töissä - V*tuttaa

Vierailija
06.03.2019 |

Kyseessä avokonttori, joten kaikki taudit leviää kulovalkean lailla hetkessä. Esimies on ohjeistanut moneen otteeseen ettei töihin ole asiaa sairaana edellä mainitusta syystä.
Kyseinen työkaveri tulee silti aina töihin kuumeessa, flunssassa, norossa ja ties missä. Hänellä on on oma lääkekaappi josta nappailee vaivoihinsa rohtoja, kun turha se on kotona sairastaa, ei siitä ole kenellekkään hyötyä. Tartunnan sivuuttaa toteamalla että kyllä sitä on kaikkialla jotain pöpöä liikkellä, kyllä sen jostain kuitenkin saa jos on saadakseen.
Isoon ääneen sitten ihmettelee mikä lorvikatari toimistolla on meneillään kun vaikkapa noro kaataa porukka. Isoon ääneen aina mainostaa että olemattoman pienien vaivojen takia ei kunnon työntekijä jää kotiin. Jos joku erehtyy sanomaan ääneen jotain siitä että kuinka ihmettelee miten "Tuula" jaksaa olla sairaanakin töissä niin kyseinen henkilö miltei kasvaa metrin pituutta ja hykertelee kun hänen ritarittariuus työtä kohtaan huomioidaan. Esimies on hieman kädetön tilanteen kanssa, on sitä mieltä että jokainen tietää itse onko työkykyinen.
Olen nyt ollut viimeisen kahden kuukauden aikana neljästi kipeä. Taudit olleet yhtä lukuun ottamatta samat kuin tällä työkaverilla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma siellä on huono johtajuus, jos selvää sääntöä ei yhden tarvitse noudattaa. Esimies on lapanen. Se on se ongelma. Sama ongelma on äärettömän yleinen.

Vierailija
22/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kyllä joku muu ongelma siellä työpaikalla kuin pelkkä Tuula, jos siellä jatkuvasti sairastellaan noin paljon. Ilmeisesti harvinaisen sairasta porukkaa pesiytynyt sille työpaikalle.

Nyt on tautisesonki meneillään... tarjolla influenssaa ja noroa. Kierto liittyy paljolti siihen milloin tulet töihin... osa tulee catsan ollessa edelleen sekaisin. Yhteiset vessat....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kyllä joku muu ongelma siellä työpaikalla kuin pelkkä Tuula, jos siellä jatkuvasti sairastellaan noin paljon. Ilmeisesti harvinaisen sairasta porukkaa pesiytynyt sille työpaikalle.

Niin että tämä on muiden syy, ei sen joka rikkoo työpaikan sääntöä ja tuo taudit sinne?

Vierailija
24/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma siellä on huono johtajuus, jos selvää sääntöä ei yhden tarvitse noudattaa. Esimies on lapanen. Se on se ongelma. Sama ongelma on äärettömän yleinen.

Harvalla esimiehellä on lääkärin koulutus.... lisäksi aina jaksaa hämmästyttää aikuisten ihmisten päiväkodin tätinä toimiminen. Onko Liisalla nyt kuumetta tai vatsa kunnossa... aikuiset ihmuset yleensä kantaa vastuun sekä itsestään että muista. Siellä töissä tehdään töitä eikä olla puolikuntoisena tartuttamassa muita.

Vierailija
25/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas sellainen tapaus, että oon jotenkin menettänyt vastustuskykyni 10 vuoden sisällä ja oon valehtelematta sairas joka kuukausi. En vain voi olla koko ajan poissa enkä voi olla työttömänäkään. En sitten tiedä mitä ihmettä pitäis tehdä...tällaisia aloittajan tapauksessa kuvattuja sairastuneita jotka lesoilevat sairaanakin en silti tajua. Kyllä mäkin olen pois jos on ihan pakko, mutta se näkyy sitten siinä, että olen työantajan syynäyksen alaisena. Todella masentavaa :(

Vierailija
26/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon taas sellainen tapaus, että oon jotenkin menettänyt vastustuskykyni 10 vuoden sisällä ja oon valehtelematta sairas joka kuukausi. En vain voi olla koko ajan poissa enkä voi olla työttömänäkään. En sitten tiedä mitä ihmettä pitäis tehdä...tällaisia aloittajan tapauksessa kuvattuja sairastuneita jotka lesoilevat sairaanakin en silti tajua. Kyllä mäkin olen pois jos on ihan pakko, mutta se näkyy sitten siinä, että olen työantajan syynäyksen alaisena. Todella masentavaa :(

mitä sairauksia sinulla on joka kuukausi? Oletko käynyt lääkärissä? Mitä lääkäri on sanonut?

Asutko tai työskenteletkö homekohteessa?

Vierailija
27/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla esimiehellä on lääkärin koulutus.... lisäksi aina jaksaa hämmästyttää aikuisten ihmisten päiväkodin tätinä toimiminen. Onko Liisalla nyt kuumetta tai vatsa kunnossa... aikuiset ihmuset yleensä kantaa vastuun sekä itsestään että muista. Siellä töissä tehdään töitä eikä olla puolikuntoisena tartuttamassa muita.

No onko sillä esimiehellä koulutusta toimia esimiehenäkään? Taitoa ei ole ainakaan, jos ei uskalla puuttua yhden sooloiluun. Jos työpaikalla on sääntö, että kipeänä ei töihin tulla ja yksi silti tulee, siinä ei tarvita lääkärin koulutusta vaan jämäkkyyttä huomauttaa asiasta ja tehdä selväksi mitä säännöillä tarkoitetaan. Jos ei auta, niin sitten vaikka varoitus.

Ei se sen kummempaa ole kuin jonkun muunkaan työpaikan säännön toistuvasta rikkomisesta seuraa.

Tuostahan tulee firmalle koko ajan tappiota.

Vierailija
28/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko sillä esimiehellä koulutusta toimia esimiehenäkään? Taitoa ei ole ainakaan, jos ei uskalla puuttua yhden sooloiluun. Jos työpaikalla on sääntö, että kipeänä ei töihin tulla ja yksi silti tulee, siinä ei tarvita lääkärin koulutusta vaan jämäkkyyttä huomauttaa asiasta ja tehdä selväksi mitä säännöillä tarkoitetaan. Jos ei auta, niin sitten vaikka varoitus.

Ei se sen kummempaa ole kuin jonkun muunkaan työpaikan säännön toistuvasta rikkomisesta seuraa.

Millä tavoin esimies näkee, että työntekijällä on kuumetta?= Tai vatsa sekaisin?

Vierailija
29/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sairauksia sinulla on joka kuukausi? Oletko käynyt lääkärissä? Mitä lääkäri on sanonut?

Asutko tai työskenteletkö homekohteessa?

Mulla on ollut tätä kaikissa työpaikoissa. Lääkärit eivät osaa sanoa siihen mitään miksi sairastelen niin usein. Jokaista sairautta tutkitaan omana ilmiönään (flunssat) ja verikokeet on otettu joissa ei ole nähty muuta kuin melko alhainen hemoglobiini. Syön nyt omin päin rautavalmistetta jos se auttaisi tähän. Sen pitäisi auttaa ainakin väsymykseen johon juon yleensä runsaasti kahvia. Kahvi taas vaikuttaa yöuniin ja vähentynyt yöuni vaikuttaa vastustuskykyyn kuten stressikin joka myös vaikuttaa jaksamiseen...olen miettinyt pitäisikö suosiolla hakea vain osa-aikatyötä jatkossa ja tehdä esim. muutama pitempi päivä viikossa viiden täyden päivän sijaan.

Vierailija
30/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko paljonkin ollut itse sairaana?

Vierailija
31/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin esimies näkee, että työntekijällä on kuumetta?= Tai vatsa sekaisin?

Tarvitseeko hänen nähdä sitä muiden kohdalla? Miksi muut osaavat jäädä kotiin kun ovat sairaana, mutta yksi ei? Esimiehen tulee tehdä selväksi tälle säännön rikkojalle, milloin pitää _itse_ älytä jäädä kotiin.

Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
32/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta valitetaan kuinka joku poissa töistä koko ajan.....

Vierailija
33/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit ei tartu kaikkiin, jos saa jokaisen flunssan ja mahataudin mitä on liikenteessä, on vastustuskyvyssä pahasti vialla jotain.

Vierailija
34/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole työntekijän itsensä tehtävä? Tuskin ne muutkaan menevät esimiehen luo mittauttamaan hänellä kuumetta tai esittelemään ripulipaskaisia pyjamanhousuja?

Vierailija
35/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudit ei tartu kaikkiin, jos saa jokaisen flunssan ja mahataudin mitä on liikenteessä, on vastustuskyvyssä pahasti vialla jotain.

Niinpä. Sen takia olisi erittäin tärkeää, että kukaan ei tulisi sairaana töihin.

Vierailija
36/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otti niin päähän, kun työkaveri tuli tosi kipeänä töihin ja jaetaan vielä yhteinen toimistohuone.

Menin pyytämään pomolta lupaa tehdä etätöitä. Sain luvan ja lähdin samantien kotiin.