Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jatkuvasti kipeänä töissä - V*tuttaa

Vierailija
06.03.2019 |

Kyseessä avokonttori, joten kaikki taudit leviää kulovalkean lailla hetkessä. Esimies on ohjeistanut moneen otteeseen ettei töihin ole asiaa sairaana edellä mainitusta syystä.
Kyseinen työkaveri tulee silti aina töihin kuumeessa, flunssassa, norossa ja ties missä. Hänellä on on oma lääkekaappi josta nappailee vaivoihinsa rohtoja, kun turha se on kotona sairastaa, ei siitä ole kenellekkään hyötyä. Tartunnan sivuuttaa toteamalla että kyllä sitä on kaikkialla jotain pöpöä liikkellä, kyllä sen jostain kuitenkin saa jos on saadakseen.
Isoon ääneen sitten ihmettelee mikä lorvikatari toimistolla on meneillään kun vaikkapa noro kaataa porukka. Isoon ääneen aina mainostaa että olemattoman pienien vaivojen takia ei kunnon työntekijä jää kotiin. Jos joku erehtyy sanomaan ääneen jotain siitä että kuinka ihmettelee miten "Tuula" jaksaa olla sairaanakin töissä niin kyseinen henkilö miltei kasvaa metrin pituutta ja hykertelee kun hänen ritarittariuus työtä kohtaan huomioidaan. Esimies on hieman kädetön tilanteen kanssa, on sitä mieltä että jokainen tietää itse onko työkykyinen.
Olen nyt ollut viimeisen kahden kuukauden aikana neljästi kipeä. Taudit olleet yhtä lukuun ottamatta samat kuin tällä työkaverilla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! Kuulostaa tosiaan v-mäiseltä. Oletko yrittänyt sanoa suoraan?

Vierailija
2/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi! Kuulostaa tosiaan v-mäiseltä. Oletko yrittänyt sanoa suoraan?

Olen, mutta "Tuula" vähättelee aina asiaa. Sitten alkaa vielä selittämään että kannattaisi minun pitää parempi huoli terveydestä, juoda vaikka inkivääriä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne taudit oikeasti noin helposti tartu. Huolehdi itse käsienpesusta ja muusta hygieniasta, niin voit olla ihan huoleti.

Vierailija
4/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se auta kuin pestä huolella käsiä & käyttää käsidesiä ja pitää visusti huoli ettei koske likaisilla käsillä kasvoihin missään kohti päivää. 

Vierailija
5/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla myös eräs tälläinen tapaus. Töihin tulee vaikka pää kainalossa. Ikinä ei unohda tehdä numeroa siitä kuinka oli kipeänä töissä. Asiayhteytenä muiden sairaspoissaolot.

Vierailija
6/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne taudit oikeasti noin helposti tartu. Huolehdi itse käsienpesusta ja muusta hygieniasta, niin voit olla ihan huoleti.

Kummasti meidän työpaikalla ainakin tarttuu. Noro tarttuu herkästi ihmisestä toiseen ja aiheuttaa tautiryppäitä. Tartunnan voi saada myös pinnoilta, joita sairas on koskettanut (esim. valokatkaisijoista ja ovenkahvoista). Virus säilyy tartuttavana useitakin päiviä. 

Vierailija
7/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta on puhuttava esimiehen kanssa painokkaasti ja topakasti. Jos yksi rikkoo työpaikan sääntöä ja muut joutuvat siitä kärsimään, on esimiehen asia viheltää peli poikki ja aivan suoraan _kieltää_ tätä yhtä tulemasta sairaana töihin.

Esimiehet ovat nykyään ihan kastematoja, ei selkärankaa ollenkaan.

Vierailija
8/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kyllä monet taudit tarttuvat erittäin tehokkaasti, jos ollaan päivästä toiseen samassa tilassa.

Vierailija
9/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta on puhuttava esimiehen kanssa painokkaasti ja topakasti. Jos yksi rikkoo työpaikan sääntöä ja muut joutuvat siitä kärsimään, on esimiehen asia viheltää peli poikki ja aivan suoraan _kieltää_ tätä yhtä tulemasta sairaana töihin.

Esimiehet ovat nykyään ihan kastematoja, ei selkärankaa ollenkaan.

Peesi! Mistään ei viitsittäisi sanoa ettei vaan tule paha mieli. Vaikka kyseessä olisi todellinen ongelma.

Vierailija
10/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmalta koulutukseltani sh, joten tiedän kyllä miten taudit tarttuu ja ei tartu.

Esimies tosiaan on vähän kädetön tämän kanssa. Välttelee ongelmaa ja selittelee että kyllä aikuinen tietää onko työkykyinen. Vaan kun ei tiedä. Moni työkaveri myös tympääntynyt tähän ja valittanut useasti esimiehelle, mutta "Tuula" se vaan porskuttaa töissä tauteineen. Ap

Vierailija
11/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen flunssa ei tartu helposti mikäli osaa huolehtia hygieniasta.

Harva osaa oikeaoppisen käsienpesun wc-käynnin jälkeen tai ennen ruokailua. Likaisilla käsillä ei myöskään koskaan saa koskea kasvoihin tai silmiin. Oikeaoppista käsienpesua täydentää käsidesi, esimerkiksi LV:n tehoaa myös norovirukseen. Itse olen säilynyt näillä muutoksilla terveenä ilman flunssia avokonttorissa kohta vuoden, pahimpina tartunta-aikoina avaan työpaikalla vessojen kahvatkin paperilla, sillä tietää etteivät ihmiset yksinkertaisesti osaa pestä käsiä.

Vierailija
12/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten mies tuli kotiin ja valitti hyvin flunssaista oloa. Minä jäin nukkumaan olohuoneen sohvalle, mies meni yläkertaan omaan sänkyyn. Sovimme, että käytämme eri vessoja. Molemmat pesivät käsiään monta kertaa päivässä ja kaikin tavoin huolehdimme puhtaudesta ja hygieniasta.

Toissa iltana alkoi minulla mojova flunssa ja nyt haluaisin vain, että minut vaivutettaisiin viikoksi keinotekoiseen koomaan ja joku kone imisi minusta räkää.

Niin että vitut sun käsienpesulle.

Vierailija
13/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen flunssa ei tartu helposti mikäli osaa huolehtia hygieniasta.

Harva osaa oikeaoppisen käsienpesun wc-käynnin jälkeen tai ennen ruokailua. Likaisilla käsillä ei myöskään koskaan saa koskea kasvoihin tai silmiin. Oikeaoppista käsienpesua täydentää käsidesi, esimerkiksi LV:n tehoaa myös norovirukseen. Itse olen säilynyt näillä muutoksilla terveenä ilman flunssia avokonttorissa kohta vuoden, pahimpina tartunta-aikoina avaan työpaikalla vessojen kahvatkin paperilla, sillä tietää etteivät ihmiset yksinkertaisesti osaa pestä käsiä.

Flunssa tarttuu myös ilmateitse pisaratartuntana. Reipas niistäminen sisätiloissa aiheuttaa tartuntavaaran kahden metrin säteellä, aivastamisesta puhumattakaan. Käytännön kannalta kiusallinen tosiseikka on se, että flunssapotilas alkaa tartuttaa jo ennen oireiden alkamista. Niinpä flunssatartuntoja on käytännössä vaikea välttää, vaikka varoisikin yskiviä ja nuhaisia kanssaihmisiä. Ap

Vierailija
14/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten mies tuli kotiin ja valitti hyvin flunssaista oloa. Minä jäin nukkumaan olohuoneen sohvalle, mies meni yläkertaan omaan sänkyyn. Sovimme, että käytämme eri vessoja. Molemmat pesivät käsiään monta kertaa päivässä ja kaikin tavoin huolehdimme puhtaudesta ja hygieniasta.

Toissa iltana alkoi minulla mojova flunssa ja nyt haluaisin vain, että minut vaivutettaisiin viikoksi keinotekoiseen koomaan ja joku kone imisi minusta räkää.

Niin että vitut sun käsienpesulle.

Ja minä taas huolehdin kyllä hygieniasta, mutta koskettelen kasvojani ja ovenkahvoja, en ikinä käytä käsidesiä saatikka erityisesti välttele sairaiden seuraa (esim. Miehellä flunssa, pussailen häntä silti aivan huoletta) ja kipeänä olen ollut viimeksi vuonna 2010, parin päivän pikkuflunssa saattaa olla vuoden tai parin välein.

Vierailija
16/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idiootti tuo työkaverisi. Voimia, että kestät häntä.

Sanoisin vaan, että pese käsiä tosi usein ja osta käsidesipurkki työpisteellesi.

Vierailija
17/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs isä veteli kahvilla kuumelääkkeitä, kun pääsee töissä helpommalla kuin kotona sairaiden lasten kanssa. Olisi pysynyt edes omassa työhuoneessaan, mutta ei.... änkesi pieneen kahvihuoneeseen pärskimään. Sitten pyyhitään nenää sormin ja hei otetaan taas sitä kahbia pesemättä käsiä jne...

Vierailija
18/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti meidän työpaikalla ainakin tarttuu. Noro tarttuu herkästi ihmisestä toiseen ja aiheuttaa tautiryppäitä. Tartunnan voi saada myös pinnoilta, joita sairas on koskettanut (esim. valokatkaisijoista ja ovenkahvoista). Virus säilyy tartuttavana useitakin päiviä. 

Oma lukunsa on tyypit, jotja eivät pese käsiään vessakäynnin jälkeen... sitten sitä paskabakteeria on vessan ovenkahvoissa jatkuen kahvikannun kädensijaan...

Vierailija
19/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Olispa itsekin edes joskus kipeänä. En pese koskaan käsiä töissä mutta en vaan saa mitään pöpöjä. Jos satun sairastumaan kuumeeseen, se alkaa aina pe illasta ja paranen juuri sopivasti sunnuntaihin mennessä joten saikkupäiviä ei tule koskaan.

Vierailija
20/36 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä joku muu ongelma siellä työpaikalla kuin pelkkä Tuula, jos siellä jatkuvasti sairastellaan noin paljon. Ilmeisesti harvinaisen sairasta porukkaa pesiytynyt sille työpaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi