Aina kun olen kuunnellut muita ihmisiä, olen tehnyt virheen
Jos mietin kaikkia surkeimpia valintojani, niin huonoimmat olen tehnyt aina,kun olen ottanut huomioon jonkun mielipiteen, jonka olen olettanut tietävän hyvin asiasta.
Kunpa olisin oppinut kuuntelemaan omaa sisäistä ääntäni tarkasti.
Kommentit (10)
Tämä on niin totta. Intuitio kertoo senkin mitä järki ei ymmärrä. Kuunnelkaa sitä pientä hiljaista ääntä sisällänne. Jos kuuluu kuljuntaa, niin ego siellä huutaa, eikä sitä kannata kuunnella.
Olen tehnyt virheitä myös oman tyhmyyteni takia, mutta ne eivät ole jääneet painamaan. Jos olen kuitenkin tehnyt mitä halusin, niin seuraukset on helppo hyväksyä. Sen sijaan painostuksen alaisena ja omasta miellyttämisen halusta johtuvat virheet ovat katkeria. Sinua neuvonut ihminen vain kohauttaa olkiaan, että kas, olin väärässä, ja itse sitä jää yksin sotkunsa kanssa. Pitäisi AINA muistaa jo päätöstä tehdessä, että seuraukset jäävät vain itselle taakaksi. Ap
Tältä palstalta saat parhaat neuvot. Ei mene pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jomottaa jostain tai tunnet pääsi ympärillä kiristävän vanteen, täältä saat parhaat diagnoosit. Turha mennä lääkäriin. Vain reseptit jää puuttumaan, mutta siihenkin on luvat haussa.
Sun virheesi on myös se, että olet kysynyt neuvoa vääriltä ihmisiltä. Sellaisilta, jotka eivät ole osanneet tukea sinua tai ovat muuten perustelleet neuvonsa huonosti, eivät ole käsitelleet tilannetta kanssasi monipuolisesti eivätkä antaneet pohdittavaksi kaikkia käsillä olevia vaihtoehtoja.
Etsi parempia neuvonantajia. Asioiden kanssa yksin jääminen ei ole myöskään hyvä vaihtoehto, etenkin kun sanot tehneesi virheitä myös silloin, kun olet päättänyt yksin. Se kertoo siitä, että et ole osannut yksin analysoida tilannetta riittävästi. Mutta kysy neuvoa fiksummilta ihmisiltä tästä eteenpäin.
Tunnen, ap, kaltaisesi tyypin. Hän kysyy neuvot vanhemmiltaan, jotka ikävä kyllä eivät ole lainkaan empatiakykyisiä ja sen lisäksi ovat vielä varsin tyhmiäkin. Ja tämän tyypin elämä menee näiden vanhempien "tukemana" aivan päin seiniä.
Mutta aina vain tyyppi ryntää eri tilanteissa kysymään vanhemmiltaan, että mitäs nyt tehdään. Eikä näin ole ikinä saanut elämäänsä hallintaan eikä elä omaa elämäänsä. Kun ei osaa irtautua vanhemmistaan eikä vanhemmat ole mitään hyviä tyyppejä.
Ihmiset eivät pitäneet siitä, että tein päätöksiä heitä kuulematta, vaikka ne olivatkin oikeita. Tämän takia kysyn aina merkityksettömien ja ilmiselvien päätösten tullen kanssaihmisteni mielipidettä. Heille tulee parempi mieli eikä suuria vahinkoja pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt virheitä myös oman tyhmyyteni takia, mutta ne eivät ole jääneet painamaan. Jos olen kuitenkin tehnyt mitä halusin, niin seuraukset on helppo hyväksyä. Sen sijaan painostuksen alaisena ja omasta miellyttämisen halusta johtuvat virheet ovat katkeria. Sinua neuvonut ihminen vain kohauttaa olkiaan, että kas, olin väärässä, ja itse sitä jää yksin sotkunsa kanssa. Pitäisi AINA muistaa jo päätöstä tehdessä, että seuraukset jäävät vain itselle taakaksi. Ap
No eihän ne tietenkään ole jääneen kaivamaan, koska kivempi syyttää muita kuin itseään. Koko tuo valituskin on oman vastuun ulkoistamista. Mistä vetoo, olet taas viimeistään huomenna ruinaamassa muiden neuvoja, että jos meneekin vikaan, on ainakin taas joku ulkoinen kohde jota syyttää ja tuntea katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kiitos.
Erikoisalamme ovat:
Avioliitto-, talous- ja oikeusneuvonta.
t. palsta-oraakkeli
up