Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vtuttaa kun nykyään on niin hankalaa päästä töihin!

Vierailija
06.03.2019 |

Jouduin aikoinaan keskeyttämään opinnot sairastumisen vuoksi ja nyt kun kuntoni on parempi, haluaisin töihin. Rahalle olisi tarvetta ja koen enemmän intoa työntekoa kuin opiskelua kohtaan juuri tällä hetkellä. Aion kyllä jatkaa opiskelua, mutta nyt tekisi mieleni tehdä töitä ja tienata vähän rahaa.

Ärsyttää kuitenkin, miten hankalaksi työnsaanti on nykyisillään tehty. Enää ei käy, että kävelet lähikaupalle ja pyydät reippaasti saada hommia. Kaikkeen tarvitaan joku hiton koulutus, muka kaupan kassallakaan ei pärjää enää pelkällä perehdytyksellä kuten ennen. Kaiken maailman kursseja pitäisi käydä ja kokemusta pitäisi olla mutta silti samaan aikaan halutaan nuorta ja reipasta työvoimaa - eikös tuo ole todella ristiriitaista? Ei enää riitä, että olet innokas tekemään työtä vaan aina hakemus pitää tehdä verkossa vaikeimman kautta etkä sitten koskaan tulekaan valituksi. Ymmärrän, että vaativammille aloille koulutus on ehdoton, mutta miksi helppoihin hommiin kuten kaupan kassalle ei enää pääse vain sillä, että intoa ja motivaatiota oppia kyseinen homma löytyy?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen myyymään lörtsyjä torille aurinkolasit päässsä.

Vierailija
22/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niimpä, ihan pikkusimppelihommiinkin pitää olla hirveet koulutukset ja kokemukset.

Tai vähintään työturvallisuus kortti, mikä on ihan vitsi sinänsä. Kortin ainut hyöty tulee siinä, jos kurssi käydään työpaikan työntekijöiden kanssa ja keskustellaan juuri sen paikan työturvallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani kysyi ihan asioidessaan kioskilla olisiko tarvettaa työvoimalle. Myöntävän vastauksen saatuaan teki pari vuotta työtä ja nyt on itse kauppiaana. Voi vaikka lyödä vetoa ettet ole mistään edes kysynyt :D

Oletko yksinkertainen?

Kävin kaupungin kaikki kioskit ja kahvilat läpi kysymässä —> ei töitä

Hain kaikkiin mahdollisiin kauppoihin —> ei töitä

Hain kaikkiin siivoushommiin —-> ei töitä

Suurimmassa osassa ei tarvittu työntekijää ja lopuista pääsi joku muu.

N19, ylioppilas

Oletko yksinkertainen?

T. kolmea työtä tekevä ylioppilas

Vierailija
24/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niimpä, ihan pikkusimppelihommiinkin pitää olla hirveet koulutukset ja kokemukset.

Höpö höpö. Te, että ole viitsineet edes hakea kun pitää olla sitä ja tätä...

Vierailija
25/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa enää ressata asiasta. Jos saan töitä niin hyvä. Jos en saa, trollaan AV:lla työttömien vihaajia.

Vierailija
26/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain eilen kesätyön ja menen torstaina toiseenkin haastatteluun. Tämä toinen haastattelu on hankittu ihan vaan kysymällä, kun asioin kyseisessä paikassa. 

Vierailija
27/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani kysyi ihan asioidessaan kioskilla olisiko tarvettaa työvoimalle. Myöntävän vastauksen saatuaan teki pari vuotta työtä ja nyt on itse kauppiaana. Voi vaikka lyödä vetoa ettet ole mistään edes kysynyt :D

Juu, mäkin kysyin rohkeasti vaatekaupassa asioidessani ja he sanoivat että ota yhteyttä esimieheen ja laita netin kautta hakemusta niin ehkä saatat päästä jopa haastateltavaksi. Niinhän se menee, että kun sun poikasi saa töitä tosta noin vaan, niin kaikki muutkin. Ap

Niinhän se menee, että kun SINÄ et saa työtä ja se on SINULLE hankalaa, niin kukaan muukaan ei saa ihan tosta noin vaan? Työikäisistä kuitenkin yli 70% käy töissä, joten...

Vierailija
28/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä valitusta. Nykyyän työnantajilla on mistä valita, käy vaikka aikuiskoulutuksen kautta joku tutkinto ja pyri alalle. Ilmainen koulutus tässä maassa, joten työn saanti ja pääsy hyvälle palkalle on pohjustettu kaikille. Enää ei ole lapiohommia ja käsin viljelyä. Laiskat ja hitaat jää jalkoihin. Itse olen 27 ja juuri valmistunut DI, ilmainen opiskelu antoi mahdollisuuden menestyä ja sain heti lähtöpalkaksi 3500€ / kk. Jos viitsii nähdä vaivaa nii kyllä se palkitaan. Ei kaiken maailman tyhjäntoimittajille ole töitä enää, kouluttautukaa ja harjoitelkaa joku kyky mistä maksetaan.

Vierailija
29/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain eilen kesätyön ja menen torstaina toiseenkin haastatteluun. Tämä toinen haastattelu on hankittu ihan vaan kysymällä, kun asioin kyseisessä paikassa. 

Jee, mäkin sain kesätyön. :) Ekaa kesää hain ja ajattelin etten saa kun kaikki väittää ettei töitä saa, mutta niin vain sain.

Vierailija
30/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos hoitaisit ne opinnot loppuun? Ja yritä edes asettua sen työnantajan asemaan. Palkkaisitko itse työntekijän, jolla on koulu kesken ja aukko työhistoriassa? (jonka selittää jollain epämääräisellä syyllä)

Vierailija
31/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama homma mulla olen 26 v terve nainen. Mut ihan sama, elän sitten työkkärin tuilla, lähettelen joka tapauksessa niitä hakemuksia. Saan myös rahaa pikku bisneksistä internetissä :'D pakko mikä pakko kun ei töitä löydy. Harmaata talouttahan tää työttömyys lisää. Turha on mua parjata, en ole mikään jumala joka taikoo työn jostain pehvasta, kaikkeni yritän, olen käynyt monissa paikoissa myös jalan, eivät olleet kiinnostuneita. Hohhoijaa...

Mut ulkomaille jos menen niin siellä varmasti arvostettaisiin niitä taitoja mitä minulla on ^_^

Vierailija
32/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tosiaan se, että edes siivoojaksi ei pääse kovin helposti. Itse en työllistynyt aikanaan oman alan töihin kun määräaikaisiin työsuhteiisn. Kyllästyin ja ajattelin, että lähden siivoojaksi, koska olen kuullut, että on hirveästi töitä ja pulaa tekijöistä. Lähetin hakemuksia ja pääsin välillä työhaastatteluunkin, mutta ikinä ei irronnut työpaikkaa. 

Lopulta pääsin SOL:ille töihin. Oli hakenut sinne ennekin ja siis vasta kolmanella kerralla ottivat töihin. Nyt olen ollut 3 vuotta siivoojana ja hirveä pula on koko ajan työntekijöistä. Minut laitetaan tekemään jatkuvasti ylitöitä. En ymmärrä mikseivät palkkaa lisää työntekijöitä. Pari välivuotta pitävvä tuttavaanikin on kysellyt, että miten sinne pääsee töihin, kun eivät ota?

En ymmärrä. Töitä on , mutta ei oteta ?

Vierailija
33/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin 400 hakijaa puistotöihin-20 voidaan palkata.

Ja joku ministeri roudaamassa filippiiniläisiä intona tänne.....

Vierailija
34/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

44h5h4 kirjoitti:

Ihmetyttää tosiaan se, että edes siivoojaksi ei pääse kovin helposti. Itse en työllistynyt aikanaan oman alan töihin kun määräaikaisiin työsuhteiisn. Kyllästyin ja ajattelin, että lähden siivoojaksi, koska olen kuullut, että on hirveästi töitä ja pulaa tekijöistä. Lähetin hakemuksia ja pääsin välillä työhaastatteluunkin, mutta ikinä ei irronnut työpaikkaa. 

Lopulta pääsin SOL:ille töihin. Oli hakenut sinne ennekin ja siis vasta kolmanella kerralla ottivat töihin. Nyt olen ollut 3 vuotta siivoojana ja hirveä pula on koko ajan työntekijöistä. Minut laitetaan tekemään jatkuvasti ylitöitä. En ymmärrä mikseivät palkkaa lisää työntekijöitä. Pari välivuotta pitävvä tuttavaanikin on kysellyt, että miten sinne pääsee töihin, kun eivät ota?

En ymmärrä. Töitä on , mutta ei oteta ?

1 kerrallaan kulutetaan loppuun (kuten päiväkodeissakin) loput palkattomia harjoittelijoita tai orjatyöhön 9e kulukorvauksella määrättyjä.

Vierailija
35/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen?

Kävin kaupungin kaikki kioskit ja kahvilat läpi kysymässä —> ei töitä

Hain kaikkiin mahdollisiin kauppoihin —> ei töitä

Hain kaikkiin siivoushommiin —-> ei töitä

Suurimmassa osassa ei tarvittu työntekijää ja lopuista pääsi joku muu.

N19, ylioppilas

Oletko yksinkertainen?

T. kolmea työtä tekevä ylioppilas

En tosiaan, ymmärrän että kaikille ei töitä ole. Sinä näköjään et. Olet sinäkin siis yksinkertainen.

N19, ylioppilas

Vierailija
36/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mäkin kysyin rohkeasti vaatekaupassa asioidessani ja he sanoivat että ota yhteyttä esimieheen ja laita netin kautta hakemusta niin ehkä saatat päästä jopa haastateltavaksi. Niinhän se menee, että kun sun poikasi saa töitä tosta noin vaan, niin kaikki muutkin. Ap

Niinhän se menee, että kun SINÄ et saa työtä ja se on SINULLE hankalaa, niin kukaan muukaan ei saa ihan tosta noin vaan? Työikäisistä kuitenkin yli 70% käy töissä, joten...

Enhän minä missään vaiheessa väittänyt, että koska minä en saa niin ei saa kukaan muukaan. Sanoin, että eivät kaikki saa vaikka yhden poika niin helposti saikin. Nykyään sen työn saaminen on oikeasti aika paljon tuurista kiinni. Etkai tosissasi usko, että kaikki luvut mitä meille syötetään työllisyystilanteesta, pitävät paikkansa? Olet näköjään yksi näistä yhteiskunnan lampaista joka uskoo kaiken mitä pskahallitus sinulle syöttää? Olethan ottanut huomioon senkin, että isolla osalla noista mainitsemistasi työikäisistä on taustalla joko suhteiden/muun syyn kautta hankittua kokemusta ja se koulutus taustalla joka helpottaa työnsaantia! Eivät kaikki ole niin onnekkaita että saavat opinnot loppuun, moni sairastuu ja työn saanti siten vaikeutuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi