Pakaroissa ja nivusissa finnejä
Alan olemaan tosi epätoivoinen tilanteen kanssa ja kaikki mahdolliset neuvot ovat äärimmäisen tervetulleita, joskin valtaosa on jo varmaan kokeiltu.
Mulla oli samaa ongelmaa esikoisen syntymän jälkeen, tosin lievempänä ja meni ohi noin puolessa vuodessa. Nyt kuopuksen syntymästä alkaa olemaan kaksi vuotta ja tuntuu että viimeisen parin kuukauden aikana tilanne on pahentunut äkisti. Kävin valittamassa myös lääkärille, joka totesi että menee luultavasti ajallaan ohi ja saan kuulemma olla tyytyväinen että finnit ovat piilossa eikä esim kasvoilla. Meinasin vetästä korville sitä lääkäriä, ymmärrän pointin mutta tässä nyt on sellanen tilanne että pelkkä käveleminen tuottaa tuskaa pahoina päivinä ja istuminen on aika mahdottomuus.
Marssinko uudelle lääkärille? Mitä tähän voidaan edes määrätä jos määrätään? Onko siitä roacuttasta tms hyötyä? Olen oikeasti niin kurkkuani myöten täynnä tätä tilannetta ja tämä alkaa vaikuttamaan jo ihan jokapäiväiseen elämään.
Finnit ovat siis ihonalaisia ja ihan hiton kipeitä, ensin niitä oli vain yksi, sitten kaksi ja lopulta tilanne on se että pakaroiden seutu, pakaravako ja nivuset ovat kaikki ongelma-aluetta. Arpia on jo tullut ja varmasti tulee jatkossakin, se on mulle suoraan sanoen ihan yksi ja sama kun sais vaan hallintaan tämän. Kuukausikierto vaikuttaa tilanteeseen ja välillä tuntuu että mennään taas parempaan.
Hygienia ei ole syynä, peseydyn joka vessakäynnin jälkeen ja tietenkin vaihdan säännöllisesti alusvaatteet. Kotona ollessa pyrin olemaan ilman alusvaatteita lökäreiden kanssa että iho pääsee hengittämään. Eipä ole hyötyä siitäkään. Kaikki neuvot on aika ristiriidassa, yksi sanoo että pitää rasvata paksulti, toinen sanoo että ei rasvaa vaan ilmakylpyjä. Talkkiakin on ehdotettu että iho pysyisi mahdollisimman kuivana ja sitten miljoonat rasvat ja voiteet yms.
Viimeisin yritys mulla on nyt ollut teepuuöljy, jota olen käyttänyt arviolta viikon. Mun mielestäni on jopa kohentanut tilannetta mutta kyllähän se kuivattaa niin älyttömästi että ei tota pitkällä tähtäimellä voi käyttää. Pitäiskö sitten illalla lätkästä teepuuöljyt ja aamulla rasvata? Ongelmana on että iho hautuu sitten rasvaisena aamupäivän ja mulla ei aidosti ole töissä aina edes mahdollisuutta käydä pesemässä ja rasvaamassa uudestaan parin tunnin välein. Onko joku löytänyt jotain apua jostain? Olen oikeasti jo todella epätoivoinen ja väsynyt tähän.