Suvaitsevainen gyne Tampereella?
Osaako joku suositella Tampereella gyneä, joka osaa suhtautua asiallisesti potilaan vähän "vinompaan" seksuaalisuuteen? Käynti ei sinänsä liity mitenkään siihen, mutta olisi helpompaa, jos ei tarvitse miettiä mitä voi sanoa ääneen lääkärille ja mitä ei, ja mitä hän ajattelee.
Kommentit (24)
En nyt viitsi alkaa täsmentämään, mutta aika sellaista "peruskauraa" vinoumien joukossa;)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 18:26"]
En nyt viitsi alkaa täsmentämään, mutta aika sellaista "peruskauraa" vinoumien joukossa;)
[/quote]
No tämähän kertoo jo paljon. Kaikkihan vinoumat tuntee ja tietää mitkä vinoumat on tavallisia.
Täsmennetään nyt sitten: Lähinnä bdsm:ää. Auttoiko tämä?
t. ap
En tiedä olenko käynyt huonoilla gyneillä, kun kukaan heistä ei ole kysynyt mun seksuaalisista mieltymyksistäni (tykkäänkö rakastella Barry Whiten tahdissa silkkilakanoilla vai ottaa työmaakartiota perseeseen lateksiasussa). Vai onko sulla sukuelimessä jotain rajusta toiminnasta aiheutuneita vaurioita, joiden pelkäät herättävän kysymyksiä?
No kai kokenut gyne on nähnyt kaikenlaista..Pärjääkö gynen ammatissa, jos on todella vanhoillinen, voi tulla vastaan sukupuolitautejakin ym.
Lähinnä haluaisin, että voisin keskustella esim. riskeistä raskauden aikana asiantuntijan kanssa siten, että lääkäri osaa keskittyä itse kysymykseen. Olen aika varovainen, joten mieluummin kysyn asioista kuin luotan, että asiat ovat varmasti ok. Mitään erityisen rajua en harrasta, joten jotain pientä satunnaista mustelmaa tai hiertymää lukuunottamatta ei pitäisi olla mitään näkyvää.
t. ap
Oliko joku, joka osaisi vastata itse kysymykseen?
t. ap
Onko jollakulla kokemusta Johanna Mäenpäästä, joka oli A-studion aborttikeskutelussa?
t. ap
Pahoinpitely rask.aikana voi aiheuttaa istukan irtoamisen. eli jos joku potkii vatsaan tai istuu kohdunspäällä isolla painolla. Kohdunsuuhun kohdistuva kova paine ( ei norm yhdyntä mutta joskus sekin) voi aiheuttaa verenvuoto ja supistuksia. Muuten lapsi on sinänsä turvassa. Kyllä kuka tahanas gyne osaa sulle antaa vastauksia jos esität suoria kysymyksiä.Ei niitä kiinnosta sun seksimieltymykset.
Johanna Mäenpää ei taida tehdä sitä normi-lääkärintyötä tällä hetkellä, kun eikös hän ole proffana yliopistolla - luulen.
Johannan luulisi olevan suvaitsevainen. Eikös ollut joskus jossain yksityisklinikalla töissä?
No juu, ei meillä potkita muutenkaan tms:D Ja muutenkin on tervettä järkeä päässä, mutta silti mulle olisi kivempi olla gyne, jonka kanssa ajatusmaailmat eivät mene ihan ristiin. Esim. aborttikeskustelussa olleella toiselle gynelle en haluaisi avautua, vaikka varmasti työnsä sinänsä osaakin ja osaisi suhtautua ammatillisesti.
Kerran tämä asia on tullut hieman esiin, olisin halunnut kysyä gyneltä eräästä asiasta, mutta hän ei tuntunut olevan ollenkaan perillä mistä puhun, joten jätin rautalangan vaihtamatta ratakiskoon ja annoin asian olla.
t. ap
mikäli vielä ehdit, ap, tee abortti.
en usko sinun olevan sopiva äidiksi. ties mihin kierouksiin lapsesikin sotket.
En ole vielä edes raskaana, mutta meillä on jo lapsi, on ollut monta vuotta.
En tiedä mistä tuo tulee edes mieleesi, mutta seksielämämme ei kuulu yhtään sen enempää lapsillemme kuin kuin kenelläkään muullakaan. Oikeastaan vielä vähemmän. Tuskin sinäkään sotket lapsiasi seksielämäänne. Emme mekään, vaikka harrastamme seksiä keskenämme vähän eri tavalla kuin te.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 09:10"]
En ole vielä edes raskaana, mutta meillä on jo lapsi, on ollut monta vuotta.
En tiedä mistä tuo tulee edes mieleesi, mutta seksielämämme ei kuulu yhtään sen enempää lapsillemme kuin kuin kenelläkään muullakaan. Oikeastaan vielä vähemmän. Tuskin sinäkään sotket lapsiasi seksielämäänne. Emme mekään, vaikka harrastamme seksiä keskenämme vähän eri tavalla kuin te.
t. ap
[/quote]
ei teistä sairaista ihmisistä voi tietää....
No joo, eikö mitenkään voi sekstailla sitä yhdeksää kuukautta ilman, että piiskaa, roikkuu jostain, saa sähköshokkeja (ja lapsivesihän johtaa sähköä tehokkaasti vauvaan...) tai tunkee jotain epämääräistä värkkeihin...?? Mulle ainakin lapsi ja raskaus on ollut niin tärkeä juttu, että olisin ollut valmis seisomaan vaikka aidan seipäänä sen aikaa. Omia mielihalujaan voi toteuttaa muulloinkin, liittyivät ne sitten ruokaan, liikuntaan tai seksiin.
Aika hyvä ohjenuora olisi tehdä lapset sitten, kun on valmis unohtamaan minä -keskeisen ajattelun. Silloin voisi olla valmis kasvamaan vanhemmuuteen.
Voimme toki, mutta mieluummin perustan päätökseni keskusteluun asiantuntijan kanssa kuin huutoäänestykseen vauvapalstalla. Sitä paitsi muutama vastaus tässäkin ketjussa osoittaa miten suppeasti tämä asia ymmärretään, joten tästä on vähän hankala keskustella yleisluontoisesti, kun moni asia, joka tähän yhdistetään, ei pidä paikkaansa meidän kohdallamme. Toisaalta en halua täällä alkaa yksityiskohtaisesti avautumaan seksielämästäni.
Ja kuten sanoin, minä olen jo äiti ja minä-keskeisestä ajattelusta on tullut luovuttua jo monta vuotta sitten. Siksi nytkin tätä ajattelen. (Ja se eka raskaus ja hyvin pitkään synnytyksen jälkeenkin piti olla käytännössä kokoaan ilman seksiä, joten luopumista on todella tullut harjoiteltua seksielämän osalta. Siitä meillä on jo kokemusta paljon enemmän kuin suurimmalla osalla muita vanhempia.)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 09:27"]
No joo, eikö mitenkään voi sekstailla sitä yhdeksää kuukautta ilman, että piiskaa, roikkuu jostain, saa sähköshokkeja (ja lapsivesihän johtaa sähköä tehokkaasti vauvaan...) tai tunkee jotain epämääräistä värkkeihin...?? Mulle ainakin lapsi ja raskaus on ollut niin tärkeä juttu, että olisin ollut valmis seisomaan vaikka aidan seipäänä sen aikaa. Omia mielihalujaan voi toteuttaa muulloinkin, liittyivät ne sitten ruokaan, liikuntaan tai seksiin.
Aika hyvä ohjenuora olisi tehdä lapset sitten, kun on valmis unohtamaan minä -keskeisen ajattelun. Silloin voisi olla valmis kasvamaan vanhemmuuteen.
[/quote]
Veit sanat suustani! Ihan samanlainen kommentti piti tulla kirjottamaan. 9-kk on lyhyt aikaa. Eikö sen aikaa voi ottaa vähän iisimmin? Ei luulis olevan mahdoton paikka! Huh huh näitä minä ja minun haluni ihmisiä!
Mitä tarkoittaa vähän vinoutunut seksuaalisuus? Aika suvaitsevia on tuntemani gynet Tampereella...