Onko ihmiset oikeasti niin pahansuopia vai onko tää pikkukylän ilmiö
Ihmettelen vain kun täällä asuu niin paljon hirvittävän pahansuopia ihmisiä. Onko tää joku suomalainen tapa käyttäytyä ihan oikeasti, vai joku pikkukylien elämän kulkuun liittyvä ilmiö?
Vahingonilo on paras ilo. Mitä ilkeämpää juorua saat levittää jostakin, niin sitä suositumpi olet. Aina jotain draamaa menossa tyyliin, se on puhunut sitä ja tuo tätä ja nyt mä kyllä kostan sille.
EI moikkailla, jos tunnet vääriä ihmisiä. Jos oot jonkun kaveri, niin et voi olla toisen kaveri koska tää toinen on jonkun suvun vesa, jota pitäisi vihata.
Äh sekavaksi meni mut niin oon kyllästynyt tähän kaikkeen.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 15:40"]
Ap, jos susta puhutaan p**kaa siellä tuppukylässä, olet luultavasti "normaali" ja menestynyt laajemmasta näkövinkkelistä. Maalaiset paheksuvat nimittäin usein menestyjiä. Jos susta ei siellä juoruilla, olet todennäköisesti luuseri, sussa ei ole mitään kadehdittavaa.
t.ensimmäiset 20v elämästään pikkukylässä asunut, nykyinen kesäpaikkakuntalainen
[/quote]
Olisipa lohdullista ajatella noin. En kuitenkaan koe olevani menestyjä. Kova yrittämään kaikenlaista mutta useammin epäonnistun kuin menestyn.
Sitä saa mitä tilaa. Jos olet paskamainen tyyppi, sinusta on todnäk helppo levittää paskamaista juttua. Jos olet tavallisen ystävällinen, sinuun suhtaudutaan tavallisen ystävällisesti. Tekisin muuten selvän eron uteliaisuuden ja perättömän juoruilun välille. Pahansuopuus ei ole yleistä elävässä elämässä, sen voin totuutena sanoa, vaikka verkkokeskustelut muuta todistaisivat.
Itse muutin maalle, sillä halusin perheineni elää rauhallista elämää semisti in cognito. Onnistuu ihan hyvin, kun vaan ensin suurpiirteisesti kertoo kysyjille, missä mökissä asuu - ja miksi. :)
Juoruiluun olen muuten törmännyt eniten helsinkiläisessä "pikkukylässä" eli Kalliossa.
Asun Helsingissä ja juuri tuollaista se on! Juoruilua, kyräilyä, kyttäämistä. Maalla kaikilla on liian kiire moiseen, mutta kaupungissa on paljon väkeä, joka ei käy töissä ja on aikaa märehtiä asioita.
En sanoisi tuota pikkukylän enkä ison kylän ilmiöksi. Ap on vain valinnut seuransa huonosti. Sillä tuollaisia juoruajiahan löytyy joka paikasta, mutta ei sitä missään harrasteta kaikissa piireissä.
Itse olen pikkukylän asukki, lähellä on muutaman tuhannen asukkaan taajama. Tunnen juoruajia ja tunnen normaaleja fiksuja keskustelijoita. En minä nauti sellaisesta juoruilusta, joten en pyri hakeutumaan juoruajien seuraan mitenkään aktiivisesti. Joskushan niidenkin seuraan osuu, mutta osaan kyllä kääntää keskustelun muualle, jos meinaa mennä liian juoruilevaksi.
Selvähän se on, että selän takana varmasti minustakin puhutaan. Johtuu ihan siitä, että tällaisilla pienillä paikkakunnilla kaikki tuntee kaikki ja minullakin on laaja tuttavapiiri. Mutta mitäs se puhuminen minua haittaa, minä tiedän kyllä mitä teen, jos joku toinen ei sitä ymmärrä, se on hänen murheensa, ei minun.
EI mun mielestä tari olle paskamainen tyyppi. Hiljaiset ihmiset tai ei puheliaat on myös monesti kaikenlaisen loan heiton kohteena. Heitä on niin helppo kiusata.
Ei ole poikkeus vaan ihan normaalia pikkukylän elämää. Pistän kiittimet ristiin kyynärpäitä myöten kun älysin viisi vuotta sitten muuttaa pois kuvailemastasi kylästä.
pikkupaikat on ahdistavia, jos et ole aivan ambient niin sinuun käydään kiinni, pienikin erilaisuus ärsyttää, saatika jos olet esim: vähän varakkaampi, osaavampi, maineikkaampi ym ym niin sulla rellestää koko kylä olen aikanani asunut Hyvinkäällä ja se on just tommonen pikkunen juorukylä missä ihmisiä vainotaan
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 14:47"]
Ei ole poikkeus vaan ihan normaalia pikkukylän elämää. Pistän kiittimet ristiin kyynärpäitä myöten kun älysin viisi vuotta sitten muuttaa pois kuvailemastasi kylästä.
[/quote]
Kyllä se riippuu aika paljon pikkukylästä. Esim. täältä meidän kylältä tunnen tasan yhden pahansuovan juoruilijan.
Joo just toi vainoaminen tulee mieleen. Sehän se sana onkin mikä kuvaisi tätä menoa parhaiten :(
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 14:49"]
olen aikanani asunut Hyvinkäällä ja se on just tommonen pikkunen juorukylä missä ihmisiä vainotaan
[/quote]
Hyvinkää on kyllä aika iso paikka, 45 000 asukasta. :D
Enemmän tuollaista ilmiötä on ihan pikkukylissä, muutaman tuhannen asukkaan taajamissa. Tosin plussaa niissä on se, että sen kyttäämisen lisäksi ihmiset myös usein auttavat toisiaan enemmän kuin isoissa kaupungeissa.
T: ex-hyvinkääläinen
Asun isossa kaupungissa ja täällä aivan samanlaista. Älä koskaan puhu omista asioistasi tai perheen asioista niin sinuun ei pääse kiinni. Harkitse mitä puhut!
Se on jännä näissä juorukelloissa ja arvostelijoissa että yleensä mollaavat niitä joiden olettavat olevan itseään 'parempia', mutta sitten eivät itse tee mitään ollakseen yhtä hyviä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 14:56"]
Asun isossa kaupungissa ja täällä aivan samanlaista. Älä koskaan puhu omista asioistasi tai perheen asioista niin sinuun ei pääse kiinni. Harkitse mitä puhut!
[/quote]
olen kanssa huomannut että parempi kun ei puhu, kateus on yleistä, ihmiset tykkää olla kateellisia, vaikkei niin olis aihettakaan
Ap, jos susta puhutaan p**kaa siellä tuppukylässä, olet luultavasti "normaali" ja menestynyt laajemmasta näkövinkkelistä. Maalaiset paheksuvat nimittäin usein menestyjiä. Jos susta ei siellä juoruilla, olet todennäköisesti luuseri, sussa ei ole mitään kadehdittavaa.
t.ensimmäiset 20v elämästään pikkukylässä asunut, nykyinen kesäpaikkakuntalainen