Kuolemanpelko
Löytyykö ketään kanssasisaria jotka kamppailee tämän kanssa? Onko kukaan päässyt eroon?
Kommentit (18)
Olen koko ikäni kärsinyt siitä, enkä ole päässyt eroon. Ikää kohta 50 v.
Ei kannata pelätä. Elämä jatkuu kuoleman jälkeen.
Itseltä kadonnut kun olen menettänyt niin paljon läheisiä. Voi ajatella, että muut on jo kokeneet kuoleman.
Jos antaa elämänsä Jeesukselle, ei tarvitse pelätä kuolemaa <3
Pakoon et pääse, mutta voit rukoilla sillä jeesus on kuoleman voittanut ensin ja noussut ylös. Niin sinäkin voit kun uskot vaan.
Täällä yksi.
Vaikeimpina aikoina heräilen öisin ahdistuneena, että joskus minua ei enää ole enkä näe lapsiani enää koskaan.
Lisäksi kuolema on niin mysteeri, että ajattelen sitä liikaa.
Jutteleminen asiasta aina helpottaa joksikin aikaa, mutta nyt taas tuntuu, että terapiasta vois olla hyötyä.
Häiritseekö se teitä ihan jokapäiväsessä elämässä? Minusta ainakin tuntuu että olen kadottanut jo jollain tasolla elämänilonkin tämän takia.
Häiritsee paljon. Kuuntele seurat, niitä kuuluu ainakin ke, la, su.
Googlaa srk seurat.
Minua ei auta muu kuin Jumalan Sana.
Kyllä, pelkään ja tilanne pahenee koko ajan. Pelko on päivittäistä 😕 tuntuu että vellon siinä, vaikuttaa elämisen haluun vaikka kuolemaa pelkäänkin.
Raskasta
Pelottaa. Mietin sitä joka päivä, pelkään erilaisia sairauksia ja onnettomuuksia, omaa ja läheisteni kuolemaa. Minun on myös todella vaikea uskoa mihinkään jumaliin tai vastaavaan. Ei vaan onnistu.
Mä pääsin siitä eroon kun tosiaankin meinasin kuolla. Ei ollut paniikkia eikä pelkoa, vaan hyvinkin rauhallinen ja hyvä olo.
Raamatun sana: "Jos sinä suullasi tunnustat jeesuksen Herraksi ja sydämessäsi uskot hänet kuolleista herätetyksi, niin sinä pelastut." Rukoile vielä: jeesus olen tehnyt elämässäni syntiä, pyydän anna minulle kaikki syntini anteeksi ja auta minua seuraamaan sinun tahtoasi. Kirjoita minun nimeni taivaassa olevaan elämän kirjaan. Kun kerran kuolen, niin ota minut luoksesi paratiisiin. Ala lukea raamatun uutta testamenttia. Jumala taivaassa kuulee rukouksesi ja ottaa sinut lapseksesi. Hän ohjaa sinua ja sinun ei tarvitse pelätä kuolemaa. Kun sinä ny lähdet seuraamaan Jeesusta, niin tee parannus kaikesta vääryydestä ja pyydä siihen voimaa jeesukselta. Toivon, että tapaamme kerran taivaassa.
Pieni korjaus: " ...ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt."
Kuoleman pelossa on se hyvä puoli, että se saa meidät lähestymään Jumalaa.
Minulle on tullut viime aikoina ihan tajuton kuolemanpelko ja en tiedä miten siitä pääsisi yli :(
Ensin pelätään, että kuollaan. Sitten, ettei kuollakaan. Elämä on ihmisen vaarallisinta aikaa.
Täällä. Ei auta muu, kuin usko. Omakohtainen usko.