Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko pyytäneet kumppaniltanne HIV-testausta ennen suhdetta?

Vierailija
02.03.2013 |

Olen seurustellut mieheni kanssa jo noin kolme vuotta ja aluksi luulin, että hän olisi ollut yhtä kokematon kuin minäkin. Hänellä olikin ollut yllättäen runsaasti yhden illan suhteita ja hän olikin käynyt maksullisissa naisissakin jopa, joten säikähdin kovasti. Hän väittää käyttäneensä kondomia noissa lyhyemmissä jutuissaan sekä riskikontakteissa, mutta ei suostu menemään HIV-testiin. Itse olen testauttanut itseni monta kertaa, vaikka hänen lisäkseen itselläni on ollut vain yksi muu miesystävä ennen häntä.

Olen myös testauttanut itseni muutaman kerran sinä aikana, kun olemme seurustelleet, mutta toistaiseksi testitulokset ovat olleet negatiivisia. Kuitenkin aiemmin talvella noin kaksi viikkoa eräästä kerrasta tuli itselleni kurkkukipua, kuumetta ja voimakas vatsakipu, joten aloin jälleen pelätä HIV:in mahdollisuutta. Olen lukenut, että joillekin on tarttunut HIV pitkästäkin seurustelusuhteesta, jos toinen osapuoli on ollut jo suhteen alkaessa infektoitunut tai pettänyt. En tiedä, miten pakottaisin miesystäväni testiin vai löytyisikö jostain ulkomaisesta nettikaupasta kotitestejä. Pelottaa vain niin vietävästi tämä asia. Monet riidatkin olemme riidelleet aiheesta, mutta hän on sitä mieltä, että hänessä ei HIV:iä ole, joten ei halua mennä testiin.

Aion mennä testiin ensi viikolla, mutta vastaisuuden varalta pitäisi keksiä jotain asian hyväksi, sillä en jaksa pelätä asian vuoksi. Rakastan miestäni muuten, mutta tuo testausasia häiritsee. Olenko jotenkin liian tarkka, kun vaadin mieheltäni mustaa valkoisella siitä, että hänellä EI olisi HIV:iä? Oletteko te muut saaneet todistuksen siitä, että tauteja ei ole puolisoillanne?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän