Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistaisitko villisuden, jos se jolkottelisi sinua vastaan?

Vierailija
01.03.2013 |

-

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikasvuisen ehkä

Vierailija
2/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa vapaalla jalalla lönköttelevä nelijalkainen saisi aistini valppaiksi. Ei sen tunnistamisen niin väliä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnistaisi ainakaan kaupunkiolosuhteissa, jos jossakin marjametsässä tai samoilemassa erämailla olisin, niin ehkä sitten, koska tuskin siellä metsissä kesyjä kotikoiria vastaan tulisi lukuunottamatta perinteisiä metsästyskoiria.

Vierailija
4/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka läheltä näkee, ja tietty risteymät voi olla pahoja.

-biologi

Vierailija
5/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suden tunnistaisin kyllä. Onko sillä nyt sitten väliä onko se villi vai kesy, villiksi kyllä olettaisin jos suden näkisin. Onhan se nyt eri näköinen otus kuin koira, pitkä selkä, häntä alhaalla, lönkyttelee pitkin askelin.

Vierailija
6/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ekan kerran näin "oikeita" susia parikymppisenä tarhassa, ja yllätyin, miten pieniä ja laihoja ne olivat. Olin kuvitellut jotain rotevan saksanpaimenkoiran näköisiä otuksia, mutta ainakin kesäturkissa olivat pieniä. 

Yksittäistä sutta en edes pelkäisi, mutta laumana ovat varmasti aikamoisen pelottava kokemus. Vihainen pystykorvakin voi saada pahaa tuhoa aikaan hyökätessään, ja jos kuvittelee parikymmentä sellaista yhteistuumin metsästämässä... huh. 

Mutta susi on upea eläin. Toivottavasti onnistuu lajina säilymään myös Suomessa. 

Vierailija
7/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 Eiköhän niitä itäisen rajan takaa tule riittävästä kuin karhujakin.

Vierailija
9/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sanoo, että silmistä sen tunnistaa. Ei oo koiralla eikä millään risteytyksellä sellasia pedon silmiä.

Vierailija
10/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko saada vähän tarkennusta tohon pedon silmiin? Vrt. nuo wolfdog-rodut

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:30"]

Mun isä sanoo, että silmistä sen tunnistaa. Ei oo koiralla eikä millään risteytyksellä sellasia pedon silmiä.

[/quote]

Vierailija
11/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kerran suden luonnossa, siis tuli metsästä n 50 metrin päästä metsätielle mitä kuljin. Kyllä sen heti tunnisti sudeksi. 

Vierailija
12/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen juntti tunnistaa suden. Niitähän on jokapaikka täynnä. Lapsetkin pitää viedä taksilla, kun sudet pelottelee.

Psykoosipotilaiden mielissä.

Ei kuvaa olisi pihasudesta?

Vierailija
13/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotikoirakin voi muuttua takaisin villisudeksi vääränlaisella kohtelulla.

Vierailija
14/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:31"]

Voisko saada vähän tarkennusta tohon pedon silmiin? Vrt. nuo wolfdog-rodut

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:30"]

[/quote]

[/quote]

Mä en oo nähny, mut isä, vanha metsästäjä, kerto näin.

Vierailija
15/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa pihasudesta?

Vierailija
16/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eiköhän se villisusi näyttäisi hampaitaan muristen

Vierailija
17/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, paljonko olisi käytännön merkitystä, törmäisikö metsässä irrallaan juoksevaan tshekkoslovakiansusikoiraan vai oikeaan suteen... Veikkaanpa, ettei ole mikään varsinainen sylikoirarotu tuokaan.

Vierailija
18/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erottaisin ainakin tuon linkin koiran sudesta. Tai en ehkä pimeässä. Kyllähän niitä tavallisia kotinuuskujakin joku liipasinherkkä juntti ammuskelee susina aina silloin tällöin.

Vierailija
19/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen nähnyt suden sangen urbaaneissa olosuhteissa, enkä heti ajatellut sitä sudeksi. 4-vuotias lapsi ja koira tajusivat paremmin, että 10 metrin päästä ohi jolkotteleva "iso koira" olikin jotain muuta.  Aikuisen ajattelu ei ottanut susivaihtoehtoa noissa olosuhteissa huomioon. Pelätäkään en siis tajunnut, siitä se tyynesti jolkotteli. Kokemuksena kyllä jännittävä, siis jälkikäteen prosessoituna.