Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin tänään töissä kokea elämäni ensimmäisen kuuman aallon

Vierailija
05.03.2019 |

Voi hemmetti. Ensin luulin, että olen syönyt jotain outoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset helpolla. Mulla kesti vaan muutaman kuukauden.

N50

Vierailija
2/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et liene sitten kärsinyt koskaan pms-oireista, koska kuumat aallot ilmaantuvat alkuun aivan samanlaisina, sillä erotuksella että jäävät päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi happi loppua, heikottaa, ja sitten alkoi puskemaan hikeä pintaan.

Ap. (47)

Vierailija
4/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 53 ja nyt epäsäännöllisesti nousee kuuma olo pintaan, mut ei muita oireita (paitsi aamuöiden valvominen mutta sitä on ollut muutenkin aina). Munasarjat on kuulemma kuitenkin mennyttä. Muuta hormonaalista hoitoa ei ole kuin vuosia ollut mirena joka nyppästään ensi kesänä veks.

Vierailija
5/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako hormonikorvaushoidot?

Vierailija
6/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että näitä tulee enemmän stressaavissa tilanteissa. Vähän paha, kun stressaan suunnilleen kaikkea.

Ap

Vierailija
7/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mä olen nyt 48 ja pari vuotta sitten oli muutaman kuukauden kuuma kausi. Viime kesänä kovilla helteillä oli myös. Toivottavasti loppui jo, äitini aaltoili vuosia rajusti.

Vierailija
8/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

47

Ap

Kuukautiset on tulleet normaalisti, ehkä vähän tiheämmin ja säännöllisemmin nyt.

Vierailija
9/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumamummo kirjoitti:

Mä oon 53 ja nyt epäsäännöllisesti nousee kuuma olo pintaan, mut ei muita oireita (paitsi aamuöiden valvominen mutta sitä on ollut muutenkin aina). Munasarjat on kuulemma kuitenkin mennyttä. Muuta hormonaalista hoitoa ei ole kuin vuosia ollut mirena joka nyppästään ensi kesänä veks.

Samat täällä, Mirena tosin otettiin jo viime vuonna pois. Ja tammikuussa kohtu. Sillä nyt tosin ei hormonitoimintaan sinällään vaikutusta.

Yritän pärjätä ilman hormoneja, olen oppinut sietämään ajoittaisia kuumia aaltoja ja yöheräilyjä.

N52

Vierailija
10/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia

Vierailija
11/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
12/12 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49 ja nyt pari kuukautta kärsinyt iltaisin ja yöllä potkin peiton pois näistä kuumista aalloista. Olo kuin olisi ollut saunassa ja sitten tulee se jälkihiki. No, tätä en nyt pidä vielä kovin vaarallisena, mutta seuraan itseäni jos alan vidduileen ihmisille kun olen kuullut tästä ilkeäksi tulemisesta. Mirena myös ollut vuosia ja gyne sanoi, että antaa olla sen vaan kun helpottaa näitä vaihdevuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi