Taisin tänään töissä kokea elämäni ensimmäisen kuuman aallon
Voi hemmetti. Ensin luulin, että olen syönyt jotain outoa.
Kommentit (12)
Et liene sitten kärsinyt koskaan pms-oireista, koska kuumat aallot ilmaantuvat alkuun aivan samanlaisina, sillä erotuksella että jäävät päälle.
Alkoi happi loppua, heikottaa, ja sitten alkoi puskemaan hikeä pintaan.
Ap. (47)
Mä oon 53 ja nyt epäsäännöllisesti nousee kuuma olo pintaan, mut ei muita oireita (paitsi aamuöiden valvominen mutta sitä on ollut muutenkin aina). Munasarjat on kuulemma kuitenkin mennyttä. Muuta hormonaalista hoitoa ei ole kuin vuosia ollut mirena joka nyppästään ensi kesänä veks.
Luin, että näitä tulee enemmän stressaavissa tilanteissa. Vähän paha, kun stressaan suunnilleen kaikkea.
Ap
Minkä ikäinen olet? Mä olen nyt 48 ja pari vuotta sitten oli muutaman kuukauden kuuma kausi. Viime kesänä kovilla helteillä oli myös. Toivottavasti loppui jo, äitini aaltoili vuosia rajusti.
47
Ap
Kuukautiset on tulleet normaalisti, ehkä vähän tiheämmin ja säännöllisemmin nyt.
Kuumamummo kirjoitti:
Mä oon 53 ja nyt epäsäännöllisesti nousee kuuma olo pintaan, mut ei muita oireita (paitsi aamuöiden valvominen mutta sitä on ollut muutenkin aina). Munasarjat on kuulemma kuitenkin mennyttä. Muuta hormonaalista hoitoa ei ole kuin vuosia ollut mirena joka nyppästään ensi kesänä veks.
Samat täällä, Mirena tosin otettiin jo viime vuonna pois. Ja tammikuussa kohtu. Sillä nyt tosin ei hormonitoimintaan sinällään vaikutusta.
Yritän pärjätä ilman hormoneja, olen oppinut sietämään ajoittaisia kuumia aaltoja ja yöheräilyjä.
N52
Mä olen 49 ja nyt pari kuukautta kärsinyt iltaisin ja yöllä potkin peiton pois näistä kuumista aalloista. Olo kuin olisi ollut saunassa ja sitten tulee se jälkihiki. No, tätä en nyt pidä vielä kovin vaarallisena, mutta seuraan itseäni jos alan vidduileen ihmisille kun olen kuullut tästä ilkeäksi tulemisesta. Mirena myös ollut vuosia ja gyne sanoi, että antaa olla sen vaan kun helpottaa näitä vaihdevuosia.
Toivottavasti pääset helpolla. Mulla kesti vaan muutaman kuukauden.
N50