Mitä mieltä tästä menusta?
Huomenna tulee kylään kaksi tuttavapariskuntaa. Illan teemana on Italia. Mitä mieltä olet / mitä muuttaisit?
* alkuun antipastolutanen, jossa marinoituja herkkusieniä, grillattuja artisokan sydämiä, tryffelimarinoita mozzarellaa, prosciuttoa, salamia, oliiveja ja appelsiinin viipaleita. Kyytipoikana ciabattaa.
* pääruoaksi on basilikalla mozzarellalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla täytettyjä kananfileitä kietaistuna prosciuttoon ja lisukkeena pinaattirisotto sekä papu-pekonipaistos
* jälkkäriksi tiramisu ja kahvi & avec eli sambuca.
Ruokajuomana läpi aterian italialaista punaviiniä, Zenato Ripassaa sekä vichyä.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:16"]
Vaihtaisin teeman, mutta jos teemana on Italia, niin ihan hyva tuo on. Itsellani jos olisi Italia-teema, ehka kuitenkin valitsisin jotain yksinkertaisempaa italialaisesta keittiosta. Olen vahan laiska, mm. siksi.
[/quote]
No ei, teemaa ei voi enää vaihtaa :) liittyy siihen että ens kesänä mennään porukassa Italiaan lomalle. Teemat siis vaihtelee aina eri syistä. Lähinnä mietin että onko liikaa tuota mozzarella-prosciutto-lilnjaa? Muuten ruoka on musta sellaista, että lapsillekin pitäis maistuu. Varana on kyllä ainekset pasta carbonaraan, jos meinaa tulla ongelmia
Ei paha! Minä lisäisin tuohon alkupalalautaseen jotain vähän neutraalia vihannesta tai hedelmää, koska siinä on aika suolaista/öljyistä syötävää. Esim. hunajamelonin viipaleet saattaisivat olla mukavia, kun on prosciuttoakin.
Pääruuassa käyttäisin kanafileiden täytteenä mieluummin jotain voimakkaamman makuista juustoa, vaikkapa vuohenjuustoa tai fetaa. Voisit lisätä kanakääryleisiin kastikkeen, vaikkapa kookosmaitopohjaisen, koska muuten tuo kolmen kombo voi olla aika kuiva. Joo, ei kookosmaito ole italialaista, mutta sen aromi sopii noihin kääryleisiin hienosti. Joku kastike olisi paikallaan anyways.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:27"]
Ei paha! Minä lisäisin tuohon alkupalalautaseen jotain vähän neutraalia vihannesta tai hedelmää, koska siinä on aika suolaista/öljyistä syötävää. Esim. hunajamelonin viipaleet saattaisivat olla mukavia, kun on prosciuttoakin.
Pääruuassa käyttäisin kanafileiden täytteenä mieluummin jotain voimakkaamman makuista juustoa, vaikkapa vuohenjuustoa tai fetaa. Voisit lisätä kanakääryleisiin kastikkeen, vaikkapa kookosmaitopohjaisen, koska muuten tuo kolmen kombo voi olla aika kuiva. Joo, ei kookosmaito ole italialaista, mutta sen aromi sopii noihin kääryleisiin hienosti. Joku kastike olisi paikallaan anyways.
[/quote]
Hunameloni on loistava lisä, sitä pitää vielä hankkia. Kanaan sekaan lorautetaan valkoviini-kanalientä uuniin, joten kuivaa sen ei pitäisi olla, mutta ehkä voisi tosiaan olla paikallaan vaihtaa juusto toiseen - tuota mozzarellaa kun on jo alkupalassa eikä makukaan ole voimakkain
Joo, mä vaihtaisin myös mozzarellan vuohenjuustoon. Mozzarella menee aika sotkuiseksi uunissakin. Muuten kuulostaa todella hyvältä, kunhan tosiaan alkupalaan lisää jotain hieman raikkaampaa kuten esim. sitä melonia. Pääsispä tuollaiseen pöytään.
En pidä noista oikeastaan mistään eli närppimiseksi menisi.
Slurpsis! Mulle kyllä maistuis ja etenkin tuon hunajamelonin kanssa. Oispa kiva kun meidänkin kaveripiirissä harrastettais kokkailua, täytyy ehkä ruveta painostamaan muita :)
Hyvältä kuulostaa, kun vielä tuon melonin siihen lisäät. Kunpa voisi olla mukana. :)
Vaihtaisin teeman, mutta jos teemana on Italia, niin ihan hyva tuo on. Itsellani jos olisi Italia-teema, ehka kuitenkin valitsisin jotain yksinkertaisempaa italialaisesta keittiosta. Olen vahan laiska, mm. siksi.