16v tyttöni ei tiennyt henkilötunnuksensa loppuosaa, eikä....
sitä, miten hänen toinen nimensä kirjoitetaan :DDD
No, naurettiin tälle kyllä yhdessä ja pyysin tyttöä opettelemaan kys. asiat
Kommentit (21)
Mun lapseni ei muista puhelinnumeroaan. Katsoo sen mun puhelimesta...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:23"]
[/quote]
No tuo on nykyään aika yleistäkin, ettei osata omaa puhelinnumeroa ulkoa.
Minä en muista, miten lapseni toinen nimi kirjoitetaan, pitää aina tarkistaa virallisista papereista.
Samoin meillä :)
Ja minä en muista mieheni puhelinnumeroa, vaikka olen sen joutunut kirjoittamaan lasten papereihin kymmeniä kertoja. Se vain pitää joka kerta tarkistaa uudelleen ja uudelleen :)
Ei taida meilläkään muistaa kukaan lapsista sos. turvatunnuksen loppuosaa ulkoa.
[/quote]
Itse olen 30v, enkä itsekään muista. :(
Siis tuota loppuosaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:14"]
sitä, miten hänen toinen nimensä kirjoitetaan :DDD
No, naurettiin tälle kyllä yhdessä ja pyysin tyttöä opettelemaan kys. asiat
[/quote]
Ei mitään penaalin terävimpiä kyniä tässä ketjussa... Saati ap:n lapsi. Miten tyhmä pitää olla, ettei koskaan tule edes mieleen että hetkinen, mitenhän mun NIMI kirjoitetaan?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:39"]
Minä en muista, miten lapseni toinen nimi kirjoitetaan, pitää aina tarkistaa virallisista papereista.
[/quote]
Mikä se nimi on?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:52"]
[/quote]
Mikä se nimi on?
[/quote]
Mumbaqwhataq.
-ap
Pöh, tuollaisia alakoulussa opetella! Oma 16 vee poikani kyllä tietää hetunsa loppuosan, mutta 12 vuotias alakoululaiseni ei tiedä, eikä hänen tarvitse sitä vielä tietääkään, koska ei asioi missään sellaisessa paikassa yksin, jossa sitä tarvitaan.
12 jatkaa vielä...en minäkään muista mieheni puhelinnumeroa ulkoa, enkä myöskään nuoremman lapseni puhelinnumeroa.
Tiedättekö te esim. miestenne henkilötunnuksen loppuosan? Minä en muista, ex-miehen kyllä muistan, koska se on niin lähellä oman hetuni loppuosaa.
Mun lapset on noin 10 v opetelleet henkilötunnuksensa ja alle kouluikäisenä minun ja isänsä puhelinnumerot ja omansa heti, kun saivat puhelimet. Perusasioita!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:34"]
12 jatkaa vielä...en minäkään muista mieheni puhelinnumeroa ulkoa, enkä myöskään nuoremman lapseni puhelinnumeroa.
Tiedättekö te esim. miestenne henkilötunnuksen loppuosan? Minä en muista, ex-miehen kyllä muistan, koska se on niin lähellä oman hetuni loppuosaa.
[/quote]
Muistan kaikkien perheenjäsenten puhelinnumerot ja henkilötunnusten loppuosan, myös miehen aikaisemmasta aviollitosta olevien lasten, jotka nyt jo ovat täysi-ikäisiä. Lisäksi muistan oman sisareni tunnuksen loppuosan, mutta vain sen erikoisuuden vuoksi: siinä on neljä samaa numeroa.
Minäkin muistan kaikkien perheenjäsenten hetut ja puhelinnumerot. Omaa työnumeroani en muista. Meillä on 7-henkinen perhe.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:04"]
[/quote]
Mikä se nimi on?
[/quote]
Mumbaqwhataq.
-ap
[/quote]
Ja tää on vitsi, eikö? Mitäs olikaan hetki sitten puhetta siitä heikommasta aineksesta..
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:27"]
[/quote]
No tuo on nykyään aika yleistäkin, ettei osata omaa puhelinnumeroa ulkoa.
[/quote]
Mä muistan vain oman puhelinnumeroni sekä isäni, kenenkään muun numeroa en muista, en edes oman mieheni :D
Tää puhelinnumerojuttu varmaan riippuu vähän siitäkin, onko ihmiset vaihtaneet numeroitaan kännykkäajan tulon jälkeen ja toisaalta siitä, mitä pitää niin tärkeinä numeroina, että viitsii opetella ne.
Muistan mieheni puhelinnron ja hetun
Vanhempieni kotinumerot, isäni ja äitini hetut
Siskoni kotinumeron
Ystäväni hetun ja hänen vanhempiensa kotinumeron, ystävän kännynron tunnistan, mutten osaa luetella
Toisen ystäväni kännynumeron
Kahden exän hetut, mutten puhelinnumeroita
[/quote]
Nimi on tyyliin Laura Karoliina, hätäkasteessa alunperin annettu. Minä olin kirjoittanut sen Karoliina, virallisissa papereissa on Karolina. Nykyisin en enää muista, miten sen piti olla ja miten se lopulta kirjoitettiin. Varhaisdementiaa.
Mikä se nimi on?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:59"]
[/quote]
Nimi on tyyliin Laura Karoliina, hätäkasteessa alunperin annettu. Minä olin kirjoittanut sen Karoliina, virallisissa papereissa on Karolina. Nykyisin en enää muista, miten sen piti olla ja miten se lopulta kirjoitettiin. Varhaisdementiaa.
Mikä se nimi on?
[/quote]
[/quote]
Lapsen nimi tyyliin Laura Karoliina, hätäkasteessa aikoinaan annettu. MInä olin halunnut nimen Karoliina, virallisissa papereissa se on Karolina. Nykyisin en enää muista, kumpi sen piti olla ja kumpi se on.
no huh huh! eiköhän tuollaiset asiat opita jo alakoulussa