Voiko kävelemällä laihtua?
Miten paljon,kuinka kauan ja miten usein sitä pitäsi tehdä jotta tuloksia syntyy?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Itse lenkkeilin vuoden päivät tuloksetta. Kunto oli kyllä hyvä. Työnsin rattaita ja käveltiin kunnon lenkkejä, tunnista kahteen melkein joka päivä.
Sitten liityin painonvartioihin(ylipainoa ei ollut paljon max 10kg) ja johan alkoi kilot karista. Noin kilon viikkovauhtia lähti. Joskus vähemmän mutta joka viikko miinusta.
Bonuksena sain lihaksikkaat jalat ja takapuolen sekä käsivarret ja olkapäät jotka paljastui löllön alta. Toki vähän kotonakin jumppasin ja satunnaisesti kuntosalilla mutta sielläkin tein pääsääntöisesti aerobista treeniä crosstrainerilla.Itse en siis laihtunut pelkällä kävelyllä ja minulla tosiaan oli vielä ne rattaat siinä kota lykkäsin ja menin oikeasti lujaa. Tavoite oli päästä jokaisen kävelijän ohi ja pitää ne siellä takana.
Yksilökohtaista tämäkin joten älä yleistä.
Laihduin 10 kiloa, kun aloin kävellä osan työmatkastani. Kävelyä tuli ehkä vain n. 40-60 minuuttia päivässä lisää normimatkojen lisäksi, mutta silti kiloja lähti. Yli 10 000 askelta tuli kuitenkin tuolla tavoin päivässä. Viikonloppuisin tein pidempiä lenkkejä.
Moni sanoo ruokahalun lisääntyvän, mutta jostain syystä itselläni ruokahalu iltaisin väheni. Eli turhat iltanapostelut jäivät luonnostaan pois.
Kilot ovat myös pysyneet poissa yli 10 vuotta, vaikka en enää noin paljon päivittäin kävelekään. Olen kuitenkin alkanut nostella jonkin verran puntteja, koska hartiat jumittavat istumatyössä, ja lihaskuntoliikkeet saavat veren mukavasti kiertämään. Odottelen kyllä kovasti jo kuivia jalkakäytäviä ja katupölyn laantumista. Kyllä se kävely vaan houkuttelee edelleen, vaikka olenkin nykyään ulkoilusäiden suhteen valitettavasti nirsompi, kuin aiemmin.
Kunnon seksihurjastelu kuluttaa kaloreita ja auttaa laihtumaan. Haluatko apuani laihdutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Laihduin 10 kiloa, kun aloin kävellä osan työmatkastani. Kävelyä tuli ehkä vain n. 40-60 minuuttia päivässä lisää normimatkojen lisäksi, mutta silti kiloja lähti. Yli 10 000 askelta tuli kuitenkin tuolla tavoin päivässä. Viikonloppuisin tein pidempiä lenkkejä.
Moni sanoo ruokahalun lisääntyvän, mutta jostain syystä itselläni ruokahalu iltaisin väheni. Eli turhat iltanapostelut jäivät luonnostaan pois.
Kilot ovat myös pysyneet poissa yli 10 vuotta, vaikka en enää noin paljon päivittäin kävelekään. Olen kuitenkin alkanut nostella jonkin verran puntteja, koska hartiat jumittavat istumatyössä, ja lihaskuntoliikkeet saavat veren mukavasti kiertämään. Odottelen kyllä kovasti jo kuivia jalkakäytäviä ja katupölyn laantumista. Kyllä se kävely vaan houkuttelee edelleen, vaikka olenkin nykyään ulkoilusäiden suhteen valitettavasti nirsompi, kuin aiemmin.
Syömisen vähentyminen sua laihdutti, ei se kävely.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on esim.työmatka 55km joten ei paljon kävellä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisen vähentyminen sua laihdutti, ei se kävely.
Varmasti osaltaan laihduttikin. Huomaan muuten tuon punttien nostelun taas lisäävän ruokahalua. Eli päinvastainen vaikutus itselläni kuin kävelyllä.
Jos 65 kg painava henkilö kävelee 6 km, kuluttaa tämä noin 300 kcal. Käytännössä tekemällä tällaisen lenkin joka päivä laihtuu viikossa 300 g ja kuukaudessa reilun kilon, jos syö yhtä paljon kuin kuluttaa ilman tuota kävelyä.
Laihtuminen tapahtuu syömällä, mutta kävely on hyvänä apuna lisäämässä aineenvaihduntaa. 30-60 minuuttia päivässä tai enemmänkin jos on aikaa ja jalat kestää. Ainakin on pois jääkaapilta sen aikaa kun on kävelemässä.
Kaikkein optimaalisimmalla liikunnalla (kävelemällä) voi parhaimmillaan polttaa n. 0.7g minuutissa rasvaa. Moni liikunta kuluttaa energiaa tietenkin paljon, mutta itse rasvanpoltto on heikkoa. Laske siitä sitten paljonko pitäisi liikkua sillä juuri oikealla syketasolla, että saat edes sen kilon poltettua rasvaa. Nesteitä voi tietenkin lähteä. Joten toisaalta helpompaa on syödä vähemmän ja yleisesti kuluttaa kaloreita sitten vaikka seisomalla kylmässä bussipysäkillä palelemassa.
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani.