Ahdistaa...rinta?syöpäpelkoa
Tiedän, että nämä eivät ole tyypillisiä rinta/imusolmukesyövän oireita, mutta jonnekkin on pakko purkaa pelkoani... Viikko sitten alkoi tuntua pientä kipua oikeassa kainalossa, ilmeisesti imusolmukkeessa. Imusolmukkeet on mulla reagoinut ennenkin jos olen esim höylännyt kuluneella terällä kainalot, mutta ovat asettuneet parissa päivässä. Nyt tuntemuksia on kuitenkin alkanut olla myös oikeassa rinnassa, sivulla kainalon alapuolella. Kihelmöinnin tunnetta, ikäänkuin kutisisi sisältä. Mitään pattia tai muhkuraa tms en ole löytänyt.
Imetän 1v lasta edelleen, mutta mitään rintatulehdusta en usko kyseessä olevan. Imetyskerrat on kyllä vähentyneet, mutta niin on maitomääräkin joten mistään pakkautumisestakaan en usko olevan kyse.
Tuo rinnan ja kainalon alue tavallaan "tuntuu" kokoajan, olematta varsinaisesti kipeä. Kainalossa tuntuu kipeä imusolmuke kokeilemalla. Särkylääkettä olen kokeeksi syönyt, ei vaikutusta.
Miltä kuulostaa tai onko jollain ollut tällaista? Olen päättänyt katsoa tilannetta vielä toisen viikon, mutta sitten on kyllä pakko lähteä lääkäriin, hermot ei kestä. Googlettaakaan en ole juuri uskaltanut. Helvetin pelottavaa tällainen... :(
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:06"]
mene heti lääkäriin vaikka on paljon erilaisia syitä jotka aiheuttavat kuvailemiasi oireita, pääset pienemmällä kun asia hoidetaan heti kuntoon. Syövänpelko on ehkä vähän ennenaikaista tässä vaiheessa.
[/quote]
Hui, nyt mua vasta alkoikin pelottaa... osaatko sanoa jotain syitä jotka näitä oireita voisi aiheuttaa? maanantaihin nyt on pakko odottaa joka tapauksessa, mutta sitten kai tosiaan otettava yhteys lääkäriin.
Todennäköisesti kainalossa tunttuva patti on hikirauhanen tms. Mulle lääkäri sanoi kerran, että imusomukkeet ovat niin syvällä kainalossa, että ei niitä tunne tunnustelemalla, eikä ne paisuneinakaan tunnu pateilta käteen.
Kyseessä voi olla hikirauhanenkin, en tiedä kainalon anatomiasta sen enempää. Ja ehkä olisi loogista että hikirauhanen ärtyisi kainalon ajelusta tylsällä terällä enemmän kuin imusolmuke? Mutta nyt en ole ajanut kainaloita anakaan kuukauteen (ällöä, tiedän), joten tästä ei voi olla kyse nyt... kainalossa ei siis tunnu tällä hetkellä pattia, vain ainoastaan eräs kohta on painelemalla kipeä (jonka oletan olevan imusolmuke) ja muulloin tuo kainalo "tuntuu" ja on vähän sellainen kihelmöivä tunne.
ap
mene heti lääkäriin vaikka on paljon erilaisia syitä jotka aiheuttavat kuvailemiasi oireita, pääset pienemmällä kun asia hoidetaan heti kuntoon. Syövänpelko on ehkä vähän ennenaikaista tässä vaiheessa.