Taksiongelmien syyksi paljastui vanhojen taksiyrittäjien kartelli.
Arvasin, että jotain mätää tässä on. Hinnat ei voi nousta jos kilpailu lisääntyy. Toivottavasti syyllisille lätkäistään kunnon korvaukset.
Jäitkö ilman Kela -taksia? Tässä mahdollinen syy: KKV epäilee kiellettyjä kilpailunrajoituksia
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Taksiongelmien syyksi on jo ajat sitten paljastunut Anne Berner.
Näin nuo taksikartellin jäsenet meille halusi valehdella, mutta oikeaksi syyksi paljastui ahneat taksiyrittäjät. Nyt pitäisi pitää huolta, että kilpailu vapautuu oikeasti.
Taksien suurin ongelma on taksikuskit. Niitä taksibotteja saisi olla jo.
Taksikuskit ovat kyllä erikoinen rotu. Arvasin, että he alkavat hankalaksi kun muut koittavat tunkeutua heidän reviirilleen.
Taksiongelmien syy on p...ska duuni. Olematon palkka, karseat asiakkaat, huonot työajat. Työn vaarallisuus. Kuka nuori viitsii olla palvelualtis, kohtelias ja ystävällinen sairaille, vammaisille, vanhuksille , humalaisille ym. Kokeilkaa. Perneri yritti ratkaista taksipulaa helpottamalla taksialalle pääsemistä. MeillPäin kaikki lopettaa- uusia ei tule alalle.
10% on hukkakyytiä, eli joku tilaa taksin, mutta ei tulekaan kyytiin. Ajat sitten tyhjän panttina.
Vierailija kirjoitti:
Taksiongelmien syy on p...ska duuni. Olematon palkka, karseat asiakkaat, huonot työajat. Työn vaarallisuus. Kuka nuori viitsii olla palvelualtis, kohtelias ja ystävällinen sairaille, vammaisille, vanhuksille , humalaisille ym. Kokeilkaa. Perneri yritti ratkaista taksipulaa helpottamalla taksialalle pääsemistä. MeillPäin kaikki lopettaa- uusia ei tule alalle.
10% on hukkakyytiä, eli joku tilaa taksin, mutta ei tulekaan kyytiin. Ajat sitten tyhjän panttina.
Eikö maalaistollot osaa käyttää taksisovellusta? Meillä päin kyyti on jo valmiiksi maksettu kun sen tilaa,
Voiko asiakas hakea korvausta näiltä taksiyrittäjiltä? Hehän ovat joutuneet maksamaan liian kovan hinnan ja näissä kartellitapauksissa yritykset ovat saaneet korvauksia. Joukkokanne?
Rasististen vitsien kertominen on niin rankkaa, että tarvitaan kartelli.
Pieni reality check: kaikkialla jossa taksiala on vapautettu, hinnat on nousseet. Tätä ei Suomessa vain uskottu.
Vierailija kirjoitti:
Pieni reality check: kaikkialla jossa taksiala on vapautettu, hinnat on nousseet. Tätä ei Suomessa vain uskottu.
Niin nousi ja syy on tässä, kartelli. Kilpailu laskee hintoja, kartelli nostaa niitä.
En oikein jaksa uskoa tuohon juttuun. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa oli ennen taksiuudistusta toistakymmentä taksia. Nyt niitä on kahdeksan, ja enää vain yksi niistä ajaa kelakyytejä.
Ja on monta kuntaa, joissa ei ole ainoatakaan taksia, joka ajaisi kelakyytejä.
Off topic, mutta luin ensin että "taksiyrittäjien kantarelli".
Berner laittaa kartellin kuriin.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa tuohon juttuun. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa oli ennen taksiuudistusta toistakymmentä taksia. Nyt niitä on kahdeksan, ja enää vain yksi niistä ajaa kelakyytejä.
Ja on monta kuntaa, joissa ei ole ainoatakaan taksia, joka ajaisi kelakyytejä.
Niitä on vain 8 kartellin vuoksi. Kilpailijoille ei ole välitetty kyytejä ja näin liiketoiminta ei ole ollut kannattavaa. Lue nuo uutiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa tuohon juttuun. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa oli ennen taksiuudistusta toistakymmentä taksia. Nyt niitä on kahdeksan, ja enää vain yksi niistä ajaa kelakyytejä.
Ja on monta kuntaa, joissa ei ole ainoatakaan taksia, joka ajaisi kelakyytejä.
Niitä on vain 8 kartellin vuoksi. Kilpailijoille ei ole välitetty kyytejä ja näin liiketoiminta ei ole ollut kannattavaa. Lue nuo uutiset.
Niin, yksi ajaa kelakyytejä, ja muut ei edes halunneet tehdä sopimusta kelan kanssa ja osa lopetti kokonaan.
Missä on kartelli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa tuohon juttuun. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa oli ennen taksiuudistusta toistakymmentä taksia. Nyt niitä on kahdeksan, ja enää vain yksi niistä ajaa kelakyytejä.
Ja on monta kuntaa, joissa ei ole ainoatakaan taksia, joka ajaisi kelakyytejä.
Niitä on vain 8 kartellin vuoksi. Kilpailijoille ei ole välitetty kyytejä ja näin liiketoiminta ei ole ollut kannattavaa. Lue nuo uutiset.
Niin, yksi ajaa kelakyytejä, ja muut ei edes halunneet tehdä sopimusta kelan kanssa ja osa lopetti kokonaan.
Missä on kartelli?
Siinä ettei uusille yrittäjille olla välitetty kyytejä.
V.. mitä m*lkkuja noi taksikuskit.
Ensin Berner haluaa vapauttaa taksit sääntelystä ja nyt hän haluaakin taksit kuriin. Onko hullumpaa taas kuultu vähään aikaan? Huutonaurua. Markkinoidenhan piti hoitaa itsestään nämä hommat kuntoon vai mitä?!
Taksiongelmien syyksi on jo ajat sitten paljastunut Anne Berner.