Voiko nostaa syytteen tai onko mitään edes tehtävissä??
Alan olla täysin loppu exän toimintaan!!
Lasten näkemiset yms tekee mahdottomiksi mutta nyt kaipaan neuvoa tilanteeseen jossa tämä kaheli vaikeuttaa minun raha-asioita!!
Meillä on ero astunut viimein vireille marraskuussa ja meillä on ollut yhteinen asunto tyhjillään viime heinäkuusta lähtien.
Asunto ei mennyt kaupaksi heinä-elokuun aikana, jolloin siis maksoin vastikkeet, koska exä ei niitä suostunut maksamaan.
Tätä ennen hän panttasi avaimia 3kk joten en päässyt edes siivoamaan asuntoa, jotta sen saisi myyntiin.
Pankki kehoitti vaihtamaan välittäjää, jonka myös sitten tein.
Nyt meidän välittäjä on yrittänyt pari kuukautta saada exältä nimeä paperiin, jotta myynnin saisi käyntiin. -Tuloksetta
Hän on yrittänyt soittaa, lähettänyt viestejä.
Olen myös ottanut pankkiin yhteyden ja he ovat myös lähettäneet s.postia sekä soittaneet, että asunto on saatava myyntiin. Muuten pankki ottaa asunnon haltuun ja meille jää vain tappiota ja minulta menee luottotiedot.
Olen tässä nyt siis kuukausia maksanut nykyistä vuokra-asuntoani, koska en voi ostaa omaa ennenkuin tuo on myyty. Maksan myös sen asunnon vastikkeita ettei mene perintään.
Exä ei siis suostu laittamaan nimeä myyntipapereihin ja asunto seisoo tyhjillään.
En voi itse siihen muuttaa, koska hänellä on avaimia sinne eikä lukkoja voi vaihtaa kun hän omistaa puolet.
Alkaa neuvot olla vähissä ja kohta menee luottotiedot kun ei vain rahat riitä kaikkeen.
Mitä hittoa tässä voi enää tehdä kun exä ei välittäjän, pankin eikä minun yhteydenotoista huolimatta pistä nimeä paperiin?
Mietin voiko tästä jo nostaa syytettä toisen omaisuuden tahallisesta vahingoittamisesta tai jostakin?
Nyt on neuvot todella tarpeen!!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:15"]
Aika jännä.Meillä taas mies petti lapsen äitiä ja piti salasuhdetta ja sitten muuttikin salarakkaan kanssa yhteen.Jäimme lapsen kanssa yksin asumaan entiseen kotiin.Olen yhä edelleen sinkku ja ollut koko lapseni elämän kotiäiti.Minä olen yh ja mies rakentaa uuttaa elämää toisen naisen kanssa.Asunnosta ei tullut tappelua.Mies ei pitänyt naapureista.
[/quote]
Aika jännä juttu. Me asumme vieläkin yhdessä mieheni kanssa velattomassa talossamme, eikä talosta tule tappelua, vaikka pidämmekin molemmat naapureistamme. Meillä on avioehto ja emmekä ole suljetussa kahden välisessä parisuhteessa. Tämä avioliitto ei tule kaatumaan pettämiseen.
Ajattele, jos lehmät ihan oikeasti osaisivat lentää, silloin lokinkakka otsalla olisi aika pikku juttu.
En välttämättä osaa neuvoa, mitä pitäisi tehdä, mutta juristin pitäisi osata. Vaihda, jos ei muute auta.
Tuttuni ex-vaimo ei suostunut myymään heidän yhdessä omistamaansa kesämökkiä. Tuttuni vei asian oikeuteen ja asian käsittely vei kaikkineen ainakin pari vuotta. Jo lähtötilanteessa kaikille oli aivan selvää, että käräjäoikeus antaa myyntiluvan, mutta ex teki tahallaan kiusaa. En muista yksityiskohtia, mutta mökki myytiin paljon halvemmalla väkisin kuin vapaaehtoisesti olisi myyty eli kaikki hävisivät rahaa + oikeuden kulut.
Exäsi pitäisi saada ymmärtämään, että hän itse häviää tässä myös. Voisiko pankkisi joutaa, etteivät luotttietosi menisi?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:15"]
Aika jännä.Meillä taas mies petti lapsen äitiä ja piti salasuhdetta ja sitten muuttikin salarakkaan kanssa yhteen.Jäimme lapsen kanssa yksin asumaan entiseen kotiin.Olen yhä edelleen sinkku ja ollut koko lapseni elämän kotiäiti.Minä olen yh ja mies rakentaa uuttaa elämää toisen naisen kanssa.Asunnosta ei tullut tappelua.Mies ei pitänyt naapureista.
[/quote]
Oletko sinä tämä lapsen äiti? Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa, etkä vain sano, että mies petti sinua? Olitteko naimisissa? Jos kyllä, sinä olet eronnut, et sinkku.
Käräjäoikeus voi määrätä pesänjakajan. Juristi on tietenkin siinä vaiheessa hyvä olemassa, mutta jos 1. juristi ei vastaa, kysyt asiaa toiselta, sitten kolmannelta jne.
Hyvään alkuun pääset soittamalla vaikka tänään oikeusaputoimiston päivystäjälle.
soittaisin poliisille ja kysyisin siltä asiaa... poliisit voi oikeasti myös neuvoa lakiasioissa...
Olimme yhdessä 8 vuotta ja 5 niistä hän opiskeli, minä kävin töissä lastenhoidon ohella. Loput 3 vuotta hänkin oli työelämässä.
ap