Jos saisit itse valita 8 tunnin työpäiväsi kellonajat, mitkä ne olisivat?
8-16 minusta vähän tylsä. Kaikki virastot jo menneet kiinni ja talvella tuohon aikaan jo pimeä. Ennemmin tekisin työtä 6-14.
Kommentit (83)
10-18. Olen yöeläjä ja kasin aamut tuntuu oikeasti ihan mahdottomalta, vaikka menisi hyvissä ajoin nukkumaan.
Nykyisessä työssäni aamuvuoro on kello 6-14 ja tuo on sopiva aika. Olen virkeimmilläni noihin aikoihin ja töiden jälkeen ehtii vielä elämäänkin.
Olen tehnyt seitsemän vuotta eli "aina" vuorotyötä, ja opiskelen nyt alaa, missä on tasaiset 8-16 ma-pe työajat. En malta odottaa. Nyt olen kuitenkin viidettä viikkoa työharjoittelussa - onpa tylsää. Eli jos saisin valita, tekisin vaihtelevasti. Pari kertaa viikossa 7-15, kerran voisin tehdä iltavuoron että saisi nukkua vaikka kasiin saakka ja kerran välivuoron että pääsisi kuitenkin pois ennen keskiyötä.
Tällä hetkellä teen arkipäivisin 6.30-14.30 enkä vaihtaisi sitä muuhun. Ihan täydellinen aika mulle
7.30-15.30 Ei niin aikaisin ettei jaksaisi herätä päivästä toiseen, mut kuitenkin sen verran aikaisin et jää hyvin aikaa muulle tekemiselle työpäivän jälkeen.
Liukuva työaika ja yleensä työskentelen n. 6:30-14:30 välillä. Ei työmatkaruuhkia tai isompia jonoja, jos tarvitsee töiden jälkeen hakea kaupasta jotain.
Liukuma klo 7 - 10 aamulla ja iltapäivästä 15.00 - 18.00, jos on pakko tehdä 8 h. Työpäivänä 6 h paras.
Minä teen 9.30 - 17.30 ja sen on just hyvä. Saan kaikessa rauhassa herätä aamulla, eikä tarvitse jonotella muiden kanssa liikennevaloissa. Eikä illallakaan ole ruuhkia kotiin tullessa, kiireiset aamuvirkut on jo kotona.
Nyt olen töissä 6-14. Se on liian aikainen herätys. Tykkäisin olla työssä 7-15. Sais nukkua pitempään, ja kuitenkin pääsis töistä ennen pahinta iltapäiväruuhkaa.
Ennen lapsia sainkin, ja olin töissä 10-18. Tai saisin siis vieläkin mutta pakko ottaa pk:n aikataulut huomioon. Olen Iltavirkku mutta en äärimmäinen.
Mulla on nyt liukuva työaika ja useimmiten töissä 9-17 tai 9:30-17:30 (joskus päivät pidempiä). Mieluiten haluaisin jakaa työajan niin, ettei se välttämättä olisi edes yhtäjaksoinen. Esim. toimistolla vaikka jokapäivä klo 10-14 ja loput neljä tuntia jaettuna aamuun ja iltaan etätöinä kotona siten kun itselle sattuu sopimaan. Tää ois unelma, mutta ei nykyisessä työpaikassa mahdollista.
Mä oon töissä 7-15 ja oon siihen tyytyväinen. Mahdollisuus ois mennä tunti tai parikin myöhemmin, mutta haluan päästä ajoissa kotiin.
Mulle sopii parhaiten ihan semmoinen työaika, kuin kulloinenkin työ vaatii. Ja juuri näin teenkin, koska olen toiminiminen yrittäjä. Painan välillä viikonkin putkeen niin, että juuri ja juuri ehdin nukkua ja hoitaa muut välttämättömät hommat. Seuraavalla viikolla ehkä teen "normaalia" työpäivää (eli n. 8 tuntia liukuvasti, yleensä jossain klo 9 ja 21 välillä, miten kulloinkin sopii) - ja jonakin viikkona taas teen parisen tuntia päivässä, tai otan vapaapäiviä. Tämä sopii mulle parhaiten ja onneksi olen tämän voinut toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin noin 11-19. Vihaan aamuheräämisiä ja enpä juuri virastoissa juokse ja kaupat ovat nykyään myöhään auki, niin eipä ole syytä päästä niin maan aikaisin töistä. Tykkään kukkua myöhään yöllä ihan kotosalla.
Molemmista päistä päivä pilalla
Miten niin?
Jos herää 9.30 ja nukkumaan menee 01.30, niin työpäivän jälkeen jää ihanat 6,5 h vapaata.. aiemmin ja kesäisin tein usein näin..
Sinkulla tuo menettelee, en silti tahtois koko päivää uhrata
Yrittäjän kanssa parisuhteessa ja hyvin onnistuu.
Jos saa tehdä etänä niin 7-15 on hyvä. Herään aikaseen halusin tai en joten samapa tuo alkaa näpytellä konetta aamukahveeta hörppiessä. On ihanaa olla vapaa jo iltapäivästä ja koko ilta!
Koska etäpäivät on harvinaista herkkua teen yleensä mielikuvituksetonta 9-17 päivää. Todellisuudessa pääsen harvoin lähtemään ennen klo 18.
Meillä on liukuva työaika ja olen valinnut työajakseni 5.30- 14.00.