Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tykännyt kun äitini vei pojan katsomaan Die Hardin.

Vierailija
28.02.2013 |

Kyseinen leffahan on K-16 ja poika vasta täytti 12v. Ei ole moisia actionrytistelijä katsellut aiemmin. Kyllähän tuo oli leffasta tykännyt (tai sanoi niin), mutta päivien jälkeen huomaan, että lapsella on paljon kysyttävää ja läpikäymistä. Meni jopa uniinkin. Ollaan keskustelu kyseisestä leffasta paljon, että miksi ja mitä jne.

ÄIdilleni vinkkasin asiasta ja tuo tuumas, ettei hänellä ollut käsitystäkään, että lapsi on vielä noin lapsellinen, Rölli oli vaihtoehto, että siitäkö se olisi muka viihtynyt. Kysykö pojalta? Ei.

Onhan tuo huijaamistakin, kun lapsi on vasta 12 v ja ikärajojen mukaan pääsis 13 vuotiaana aikuisen kanssa. Ehkä vuoden päästä olisi ollutkin valmiimpi ottamaan kokemuksen vastaan. Ei siellä oltu ikiä kyselty, kun poika on pitkä ja menee kyllä vanhemmasta helposti.

Kyllä tästä hengissä selvitään, mutta ärsyttää, kun itse tekee kaikkensa, ettei mukuloiden liian nuorena tarvii nähdä tappamista ja rymistelyä ja mummokin tietää tämän! Niin sitten eräs piutpaut piittaa säännöistä, koska mummolassa on omat sääntönsä. On muuten eka kerta, kun "puutun" eli siis sanoin, että ehkä sen leffareissun olisi voinut jättää väliin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kurjaa, kun äitisi ei piittaa arvoistasi. Ehkä teillä olisi perusteellisen keskustelun paikka. Isovanhempien olisi hyvä kunnioittaa vanhempien mielipiteitä, ainakin lapsien vuoksi, jos muuten eri mieltä ovatkin. Näissä asioissa pitää kunnioittaa perheen tapoja.

Vierailija
2/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kummallinen mummo, kun vei 12-vuotiaan katsomaan K-16-leffaa! Ostiko vielä tupakat ja kaljat kyytipojaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:53"]

No onpa kummallinen mummo, kun vei 12-vuotiaan katsomaan K-16-leffaa! Ostiko vielä tupakat ja kaljat kyytipojaksi?

[/quote]

Juu, ja 12-vuotias ajoi, parkkeeraamista vielä harjoitellaan.

Vierailija
4/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa! On aika erikoinen 12v. Veisin oman 9v. mutta ei pääse vielä tuolla iällä.

Vierailija
5/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasivat muuten viime kesänä Budabestissä ko. elokuvaa. Niissä kohtauksissa olivat muka Venäjällä.

Hassua, että kuvattiin Venäjänä Budabestissa, vaikka kuvasivat elokuvaa myös Venäjällä.

Vierailija
6/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:53"]

[/quote]

Kys mummo saattaakin parin vuoden päästä moisia ostella. Ostivat viisi vuotta sitten miehensä silloiselle 15 vuotiaalle pojallekin saunakaljat ja tupakit. :( Kiitos muistutuksesta! Pitääkin alkaa pitämään lyhyempää liekaa mummola reissuilla.

ap

Vierailija
7/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:17"]

Kuvasivat muuten viime kesänä Budabestissä ko. elokuvaa. Niissä kohtauksissa olivat muka Venäjällä.

Hassua, että kuvattiin Venäjänä Budabestissa, vaikka kuvasivat elokuvaa myös Venäjällä.

[/quote]

Rahastahan se on kiinni, missä kuvaavat mitäkin. Venäjä on hinnoitellut tietyt alueet yli Hollywoodin rahojen.. Kuten esim New Yorkin kaupunki teki, kun alkoivat kyllästymään jatkuviin leffojen kuvauksiin, häiritsee liikennettä pahasti.

Vierailija
8/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain katsoa lapsena mitä vain, ekan die hardinkin varmaan katsoin 7-vuotiaana. Hyvin pyyhkii.

Vierailija
9/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:28"]

Itse sain katsoa lapsena mitä vain, ekan die hardinkin varmaan katsoin 7-vuotiaana. Hyvin pyyhkii.

[/quote]

Mäkin sain katselle mitä lystään ja milloin vaan. Esim hyvässä muistissa on vieläkin usea kohtaus leffasta Hissi. Esim päänirtoamiskohtaus. Katsoin isäni kanssa kys leffan kun olin 10 vuotias. Mä haluan, että omat lapset olisivat ajatusmaailmaltaan kypsempiä ennen kuin silmitöntä silpomista ja tappamista näkevät.

Tässä maailmassa on tarpeeksi mielenkiintoista leffatarjontaa 12 vuotiaallekin.

ap

Vierailija
10/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin onneksi niin fiksu, että vaihdoin kuvan, jos alkoi karmia. Onneksi omakin lapseni on. tai laitoin kädet silmille. Pieni pahanteon tunne oli hauskaa esiteininä.

Vierailija
11/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse nähnyt tuota elokuvaa mutta sitä on kuulemma kritisoitu (aikuisten fanien toimesta) siitä että se ei ole tarpeeksi väkivaltainen eikä ansaitse korkeaa ikärajaa. Näin siis Amerikassa. Että jos jotain lohdullista pitää sanoa, niin ainakin se ettei se varmaan ihan järkyttävimmästä päästä ole.

-27v mies-

Vierailija
12/12 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahahaha. Tynnyritenavia kasvatellaan vai? Kai sitä nyt on kysyttävää ja ihmeteltävää, jos pääsee perunakellarista kerrankin ihmisten ilmoille.