Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka Espoo on?

Vierailija
28.02.2013 |

Onko paikalla Espoolaisia tai muuten paikan tuntevia? Millainen paikka on asua? Jostain luin, että siellä olisi ainakin lastenhoidontuen kuntalisä? Kätevä kun lisää lapsia hankkii. Yksi jo on. Viihtyykö siellä? Onko päiväkodit luotettavia ja hyviä? Ollaan miehen kanssa mietitty pitäisikö sinne muuttaa työn perässä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on todella paljon akateemisesti koulutettuja ihmisiä. Lasten harrastuksissa kaikki vanhemmat tuntuu olevan diplomi-inssejä, ekonomeja, lääkäreitä. Yllättävän moni on myös tutkija yliopistolla.

Tämä piirre on minusta erittäin leimallista Espoolle.

Vierailija
22/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun kunnista valitsisin juuri Espoon. Espoossa olen syntynyt ja asun edelleen. Vantaalle en muuttaisi mistään hinnasta, Länsi-Helsinkiä saattaisin ajatella.

Espoosa me korkeastikoulutetut olemme kotonamme ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:06"]

Espoo ei ole kaupunki, vaan Helsingin lähiö.

[/quote]

Näin se oli ennen. Nykyään Helsingistä lappaa väkeä Espooseen ostoksille. Itse asun ja työskentelen Espoossa ja Helsingissä käyn vain, jos haluan mennä taidenäyttelyihin tai teatteriin (aika harvoin siis). Kaikki muu on mukavammin saatavilla Espoon puolella kävelymatkan päässä kotoa.

Vierailija
24/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola state of mind :D

Snobismi- ja nousukaspuheet on kateellisten tietämättömien panettelua.

Oikeastaan olisi täydellistä, jos Tapiola-Westend ja Lauttasaari yhdistettäisiin omaksi kaupungikseen!

Vierailija
25/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:06"]

Espoo ei ole kaupunki, vaan Helsingin lähiö.

[/quote]

Näin se oli ennen. Nykyään Helsingistä lappaa väkeä Espooseen ostoksille. Itse asun ja työskentelen Espoossa ja Helsingissä käyn vain, jos haluan mennä taidenäyttelyihin tai teatteriin (aika harvoin siis). Kaikki muu on mukavammin saatavilla Espoon puolella kävelymatkan päässä kotoa.

[/quote]

Niin se oli ennen, ja niin se on edelleen. Tai oikeammin se on ryhmä Helsingin läntisiä lähiöitä/esikaupunkialueita eikä yksi lähiö. Se, että Helsingin puolelta käydään Espoossa Bauhausissa ja IKEAssa ei tietenkään muuta sitä miksikään.

Mutta kuten sanottu, Espoossa on hyvin paljon erilaista ympäristöä maaseutumaisesta peltomaisemasta tiiviisti rakennettuun lähiöön. Ei siis voida yksiselitteisesti sanoa, millainen paikka Espoo on asua. Se on vähän kuin kysyisi millainen ilmasto on Yhdysvailloissa, tai mitä kieltä puhutaan Afrikassa noin kärjistettynä.

t: syntyperäinen espoolainen

Vierailija
26/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä ymmärtänyt miksi ne korkeasti koulutetut ja varakkaat haluavat asua jossain espoossa. jos minulla olisi rahaa jolla mällätä, niin en ikimaailmassa asuisi täällä.. kauhea lähiö, ei minkäänlaista tunnelmaa tai kodikkuutta, jota minä arvostan. kaipaan kaupunkimaista ympäristöä jossa on edes jonkinlainen henki. espoo on betiniviidakko jossa kaikki palvelut on kaukana yhdessä köntässä. nyt tämä on väliaikainen ratkaisu, kunnes saadaan elämäntilanne sellaiseksi että voidaan muuttaa pois. 

Vierailija
27/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

espoolaiset on sitä mieltä, että Vantaalaiset on rupusakkia. Helsinkiläisenä olen sitä mieltä, että Espoo ja Vantaaa on lähiöitä.

Vierailija
28/29 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pk on ainakin loistava, kaupunki tosin yrittää säästää kaikessa, niinkuin muissakin kunnissa nykyään. Ihan on ok paikka asua, kuntalisä oli kiva, mut eihän sillä leveästi elä.

Vierailija
29/29 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuollut paikka.