Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei suostu kokeilemaan uusia asioita

Vierailija
05.03.2019 |

Yritin ehdottaa mobilepayta maksamiseen, suoraan tuli että ei kiinnosta. Yritin selittää että on nopea, kätevä, ei tarvi kaivaa niitä tilinumeroita mistään, ihan hemmetin helppo käyttää. Niin ei. Jyrähti vaan että ei, ja vaihtoi aiheen. Samalla tavalla vastusti älypuhelimia vielä muutama vuosi sitten. Yritin ihan vilpittömästi kertoa kuinka kätevänä itse olen kokenut älypuhelimen mutta tuntui melkein suuttuvan ehdotuksesta että hänenkin kannattaisi kokeilla. Sama oli kerran ihan toisessakin asiassa, puhuin että olen tykästynyt yhtyeeseen joka on yhtä genreä. Kaveri heti teilasi tämän genren että ei kiinnosta. Oli vähän pöllämystynyt olo.. Tunnetteko tällaisia ihmisiä ja mikä heitä vaivaa? Siis en mä nyt ketään pakota kokeilemaan uusia asioita, eihän se pakko ole. mutta huhhuh.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet että sun mielipiteellä on väliä? Jokainen saa elää itse ihan niin kuin ITSE parhaaksi näkee.

Vierailija
2/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet että sun mielipiteellä on väliä? Jokainen saa elää itse ihan niin kuin ITSE parhaaksi näkee.

Hmm, tosi vaikea keskustella jos toinen torppaa kaikki keskustelunavaukset sillä ettei häntä kiinnosta. Esim. tuo mobilepay olisi molemmille ollut helpompi tapa ravintolassa hoitaa maksu. Turhautti kun hänen alkuasenteensakin on heti torpata koko ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tosi vaikea keskustella jos toinen torppaa kaikki keskustelunavaukset sillä ettei häntä kiinnosta. Esim. tuo mobilepay olisi molemmille ollut helpompi tapa ravintolassa hoitaa maksu. Turhautti kun hänen alkuasenteensakin on heti torpata koko ajatus.

Miksi sun täytyy keskustella väkisin sellaisesta asiasta että päädyt antamaan suosituksia kenenkään kysymättä. Puhukaa vaikka säästä mieluummin.

Vierailija
4/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, jos ei halua?

Vierailija
5/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mobile pay on helpompi kuin se, että kumpikin maksaa oman laskunsa? Maksa sinä miten haluat ja anna kaverin maksaa kuten hän haluaa.

Vierailija
6/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tätä en juuri ymmärrä, miksi joku ei haluaisi tehdä jotain asiaa helpomman kautta? Teknologia kehittyy ja auttaa meitä arjessa. Jos hän haluaisi ensin rauhassa perehtyä näihin uusiin toimintoihin vaikka lukemalla niistä niin toki ymmärrän, mutta että suoraan kieltäytyy edes pohtimasta jotain uutta kätevää maksutapaa. Varmaan tämä ärsyttää koska itse en haluaisi enää mitään tilinumeroita säätää, kun on se helppo mobilepay. Ja silloin kun tämä käytti vielä tavallista puhelinta piti maksaa tekstareista ja liian pitkistä tuli turhaan mobiiliviestejä joita ei edes saanut auki sillä älypuhelimella. Kun olisi ilmainen whatsapp jolla kaikki on helppoa.

Jääräpäisyys turhauttaa!

Vierailija
7/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mobile pay on helpompi kuin se, että kumpikin maksaa oman laskunsa? Maksa sinä miten haluat ja anna kaverin maksaa kuten hän haluaa.

Jos on vaikka velka kaverille sen saa maksettua heti paikan päällä, raha siirtyy välittömästi eikä tarvitsella näpytellä tilinumeroa. Onhan tuo nopeaa swaippailla kun säätää tilinumeroiden kanssa myöhemmin kotona, helposti unohtuu ja viipyy maksu entisestään.

Vierailija
8/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen tyrkytys se vasta turhauttaakin! Anna olla, hoida sä asiat omalla tavallasi ja anna kaverin hoitaa omallaan.

9/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Innovaatio#Innovaatioiden_omaksujat

Sopiiko kaveriisi ajatus siitä, että hän ei ole uusien asioiden omaksujien ensimmäisten joukossa?

Kävelevä legenda. The legend is alive.

Vierailija
10/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miksi sinä tyrkytät asioita. Mobilepay on aivan turha ja aivan liian epävarma. Sitä paitsi rahat eivät siirry heti jos siirrät ne klo 16.30 jälkeen. Pahimmassa tapauksessa perjantaina klo 17 siirretty raha näkyy tilillä vasta maanantaina.

Itselläni on älypuhelin, mutta voisin hyvin olla ilmankin. Mitään niin merkittävää kätevyyttä se ei ole elämääni tuonut.

Jos kaverisi on tyytyväinen elämäänsä, miksi tuputat. Luultavasti suora tyrmäys ehdotuksiisi johtuu siitä ettet suostu vähemmällä uskomaan, ja hän on sen oppinut.

Ei kaikkien tarvitse olla kiinnostunut samoista asioista. Oman mielipiteensä voi tuoda esille, mutta on todella ärsyttävää jos joku haluaa muiden elävän samanlaista elämää kuin hän itse.

Nykyajan mukavuudet on toki kivoja, mutta itsekin eläisin mieluummin vähän yksinkertaisemmin ilman kaikkia härpäkkeitä mitä myyntihemmot milloinkin meille välttämättöminä myyvät.

Vierailija
11/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä sitä on ennen pärjätty ilman mitään mobilepayta ja muita kommervenkkejä? Mulla ei oo vieläkään tommosta, itseasiassa ei oo älypuhelintakaan. Mä ihmettelen kun sä otat ressiä kaveris jutuista, vai pitääkö sun näpytellä sen tilinumerot? Vai mikä siinä kiikastaa?

Vierailija
12/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miksi sinä tyrkytät asioita. Mobilepay on aivan turha ja aivan liian epävarma. Sitä paitsi rahat eivät siirry heti jos siirrät ne klo 16.30 jälkeen. Pahimmassa tapauksessa perjantaina klo 17 siirretty raha näkyy tilillä vasta maanantaina.

Itselläni on älypuhelin, mutta voisin hyvin olla ilmankin. Mitään niin merkittävää kätevyyttä se ei ole elämääni tuonut.

Jos kaverisi on tyytyväinen elämäänsä, miksi tuputat. Luultavasti suora tyrmäys ehdotuksiisi johtuu siitä ettet suostu vähemmällä uskomaan, ja hän on sen oppinut.

Ei kaikkien tarvitse olla kiinnostunut samoista asioista. Oman mielipiteensä voi tuoda esille, mutta on todella ärsyttävää jos joku haluaa muiden elävän samanlaista elämää kuin hän itse.

Nykyajan mukavuudet on toki kivoja, mutta itsekin eläisin mieluummin vähän yksinkertaisemmin ilman kaikkia härpäkkeitä mitä myyntihemmot milloinkin meille välttämättöminä myyvät.

En ole kauheasti tyrkyttänyt, jos haluaa vaihtaa aiheen olen aina antanut asian olla.

Kaipa asia on sitten näin että kaveri kuuluu näihin ryhmiin:

Myöhäinen enemmistö (late majority) – 30–35 % väestöstä: skeptisiä, perinteisiä, alempi sosio-ekonominen asema;

Hitaat omaksujat (laggards) – 10–20 % väestöstä: vastustavat aktiivisesti uusia innovaatioita, naapurit ja ystävät pääasiallinen tiedonlähde, pelkäävät velkaantumista.

Vierailija
13/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä sitä on ennen pärjätty ilman mitään mobilepayta ja muita kommervenkkejä? Mulla ei oo vieläkään tommosta, itseasiassa ei oo älypuhelintakaan. Mä ihmettelen kun sä otat ressiä kaveris jutuista, vai pitääkö sun näpytellä sen tilinumerot? Vai mikä siinä kiikastaa?

Kaikesta tuosta jääräpäisyydestä on vähän vaivaa minulle. Ja ehkä harmittaa muiden puolesta kun eivät huomaa näiden uusien juttujen kätevyyttä. Olihan ennenkin vaikka kartat, mutta kyllä minusta on aivan älyttömän siistiä että kännykässä on kartta joka reaaliaikaisesti kertoo sijaintini ja antaa reittiohjeet. Tuohon käytän älypuhelintani paljon. Ehkä sitten jos ei käy uusissa osoitteissa koskaan tuolla ei ole merkitystä. Kaverini asuu pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
14/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teknologia alalla olenkin niin en ensimmäisten joukossa ota uusia käyttöön. Eniten tossa Mobilepayssa huolettaa tietoturva ja senpä takia pysyn ihan perinteisessä käteisessä ja kortissa

Vierailija
15/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heitä mikään vaivaa. Jokainen saa käyttää tai olla käyttämättä uusia juttuja miten tykkää, eikä siinä ole mitään ongelmaa. 

Itse olen it-alan ammattilainen ja rakastan kaikkea uutta tekniikkaa, mutta en oleta että muut ajattelee samoin enkä ärsyynny jos jotain ihmisiä ei kiinnosta. Enkä tyrkytä älypuhelimia, virtuaalilaseja tai mitään muita juttuja joista olen itse kiinnostunut ja käytän.

Vierailija
16/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta tuosta jääräpäisyydestä on vähän vaivaa minulle. Ja ehkä harmittaa muiden puolesta kun eivät huomaa näiden uusien juttujen kätevyyttä. Olihan ennenkin vaikka kartat, mutta kyllä minusta on aivan älyttömän siistiä että kännykässä on kartta joka reaaliaikaisesti kertoo sijaintini ja antaa reittiohjeet. Tuohon käytän älypuhelintani paljon. Ehkä sitten jos ei käy uusissa osoitteissa koskaan tuolla ei ole merkitystä. Kaverini asuu pienellä paikkakunnalla.

Perinteinen kartta haastaa omia aivoja paljon enemmän kuin idioottimainen laitteeseen luottaminen. Muisti kehittyy ja alueen hahmotus on helpompaa kun käytät karttaa ihan itse. Onhan se toki näppärää kun on laitteen ohjailtavana, voi laittaa aivot narikkaan. Mitäs jos laite ei toimi? Olet eksyksissä eikä mitään tajua ympäristöstä. Käytän itse jonkin verran navigaattoria ajaessa mutta mieluummin selvitän reitin itse.

Vierailija
17/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu jotta sä trollaat. Mitä ihmeen vaivaa sulle on siitä että kaverisi toimii tahtomallaan tavalla. Ja sähän nyt ihmeasioista otat ressiä jos muut ei toimi tahtomallas tavalla. Sitäpaitsi mulla on edelleen karttakirja jonka avulla on kuljeksinut ympäri Suomea. En mä siihen älykännykkää tarvi! Vaikka se kätevä oliskin niin tuun toimeen ilmankin. Sä et taida hoksata että olet kaverillesi tosi rasittavaa seuraa, jos et tosiaan oo keksinyt koko tätä juttua. Senverran itsekkäältä vaikutat ja oot riippuvainen turhuuksista.

Vierailija
18/18 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä käytän myös karttaa edelleen sujuvasti ja tarpeen mukaan reittiohjausta. Ystävä on siirtynyt vain reittiohjauksen käyttäjäksi ja eksyilee jatkuvasti eikä ole "kartalla", kun on ulkoistanut aivonsa. Lisäksi kartan pitäisi olla hänellä tien suuntaisesti eikä pohjois-etelä-suunnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän