Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo soini jättää eduskuntavaalit väliin

Vierailija
05.03.2019 |

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EVP = elelen vaimon palkalla kirjoitti:

Helppo päättää kun sininen konkurssi ei saa yhtään edustajaa eduskuntaan eikä mikään muu puolue huolinut Soinia listoilleen.

Eiköhän 30 000 äänen ehdokas olisi kelvannut monellekin, jos realistisia ollaan. Jos äänisaalis tuosta tippuu kolmasosaan niin se on silti 10 000 ääntä lisää puolueelle. 

Ne äänet tulivat kun puoluetta äänesti melkein joka viides. Nyt äänestäisi ehkä yksi sadasta.

Persu ei tässä vuosien mittaan ole edelleenkään oppinut että suomessa äänestetään ehdokkaita, ei puoluetta. Mutta kirjoita ihmeessä siihen äänestyslappuusi että "persut" jos haluat välttämättä äänestää puoluetta. Suosittele samaa kaikille kavereillesikin.

Suomessa nimenomaan äänestetään puoluetta kaikessa käytännön merkityksessä. Antamasi ääni hyödyttää d'Hontin vaalitavan vuoksi nimenomaan puoluetta, koska siitä lasketaan suhdeluku puolueen ehdokkaille.

Tämän vuoksi Suomessa (ja muissa maissa, jotka käyttävät d'Hontia) ei koskaan pitäisi äänestää sellaista yksittäistä ehdokasta, jonka mielipiteistä tykkäät mutta puolueesta et niin välitä - tulet nimenomaan edistäneeksi sen puolueen (tai tarkemmin sanoen vaalilistan kovimpien äänitykkien) asiaa.

Paras tapa äänestyspäätöksen tekemiseksi on valita puolue ensin ja sieltä sitten sopiva ehdokas, ei toisin päin.

Ihan sama millä perusteella sinä ehdokkaasi valitset. Ääni annetaan kuitenkin ehdokkaalle eikä puolueelle ja siitä oli puhe eikä mikään pakota valkkaamaan puoluetta ensin.

Perustuslain mukaan jokainen kansanedustaja on itsenäinen edustaja "eikä muut tahot saa kansanedustajaan työssään vaikuttaa" tjsp. Eli jo tuollakin perusteella puolueet on toissijaiset ja edustaja ensisijainen. 

Voi naamapalmu.

D'Hondt.

hävisit, lälläslää, vitu**aako?

Myönnän, sinä voitit, harmi kun soini ei ole ehdolla, hän voittaisi varmaan myös...

Vierailija
62/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Juudaskin lopulta hirttänyt itsensä?

http://timosoini.fi/2017/06/juudas-meni-ja-hirtti-itsensa/

Soini kirjoitti itse ennen petostaan: "Ajatus siitä, että loikkaisin perustamastani puolueesta on mieletön. Se oli Juudas, en minä, joka meni ja hirtti itsensä. Kolmellakymmenellä hopearahalla, jotka kavaltaja sai, ostettiin savenvalajan pelto muukalaisten hautausmaaksi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EVP = elelen vaimon palkalla kirjoitti:

Helppo päättää kun sininen konkurssi ei saa yhtään edustajaa eduskuntaan eikä mikään muu puolue huolinut Soinia listoilleen.

Eiköhän 30 000 äänen ehdokas olisi kelvannut monellekin, jos realistisia ollaan. Jos äänisaalis tuosta tippuu kolmasosaan niin se on silti 10 000 ääntä lisää puolueelle. 

Ne äänet tulivat kun puoluetta äänesti melkein joka viides. Nyt äänestäisi ehkä yksi sadasta.

Persu ei tässä vuosien mittaan ole edelleenkään oppinut että suomessa äänestetään ehdokkaita, ei puoluetta. Mutta kirjoita ihmeessä siihen äänestyslappuusi että "persut" jos haluat välttämättä äänestää puoluetta. Suosittele samaa kaikille kavereillesikin.

Suomessa nimenomaan äänestetään puoluetta kaikessa käytännön merkityksessä. Antamasi ääni hyödyttää d'Hontin vaalitavan vuoksi nimenomaan puoluetta, koska siitä lasketaan suhdeluku puolueen ehdokkaille.

Tämän vuoksi Suomessa (ja muissa maissa, jotka käyttävät d'Hontia) ei koskaan pitäisi äänestää sellaista yksittäistä ehdokasta, jonka mielipiteistä tykkäät mutta puolueesta et niin välitä - tulet nimenomaan edistäneeksi sen puolueen (tai tarkemmin sanoen vaalilistan kovimpien äänitykkien) asiaa.

Paras tapa äänestyspäätöksen tekemiseksi on valita puolue ensin ja sieltä sitten sopiva ehdokas, ei toisin päin.

Ihan sama millä perusteella sinä ehdokkaasi valitset. Ääni annetaan kuitenkin ehdokkaalle eikä puolueelle ja siitä oli puhe eikä mikään pakota valkkaamaan puoluetta ensin.

Perustuslain mukaan jokainen kansanedustaja on itsenäinen edustaja "eikä muut tahot saa kansanedustajaan työssään vaikuttaa" tjsp. Eli jo tuollakin perusteella puolueet on toissijaiset ja edustaja ensisijainen. 

Saat valita ehdokkaan miten haluat, vaikka siviilisäädyn, uskonnollisen suuntautumisen, kampauksen tai kenkien värin perusteella. Mutta käytännössä äänesi edistää nimenomaan sitä puoluetta sen oman ehdokkaasi lisäksi. Käytännössä äänestät aina vaalilistan kovimpia nimiä myös.

Opiskele ihan oikeasti d'Hont, se ei edes ole vaikea. Vaalimatematiikkaakin kannattaa ymmärtää edes perustasolla.

jankutijankutijankuti t. persut

Vierailija
64/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää kuinka kauan uuvateilla kesti tajuta tulleensa täysin Soinin k*settamiksi vai ovatko ehkä tähän päivään asti olleet siinä uskossa, että Soini tekee minkä lupaa ja on mukana uuden puolueen vaalityössä puolueen ehdokkaana?

Vierailija
65/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soinin hillotolppa on nyt sitten jytky eurovaaleissa ja paikka euroopan parlamentissa, jota on työkseen haukkunut ja inhonnut.

Tätä minäkin veikkaan.

No ette te kyllä politiikasta ymmärrä hölkäsenpöläystä, jos tuollaista täysin mahdotonta skenaariota edes vitsillä veikkaatte.

Tämän hetken Sinisten kannatus tarkoittaisi eduskuntavaaleissa noin 20-30 000 ääntä koko puolueelle. Europarlamenttivaaleissa taas äänestysprosentti on noin puolet eduskuntavaalien äänestysprosentista, eli se tarkoittaisi sinisille noin 10-15 000 ääntä. Eurovaaleissa puolue tarvii yli 100 000 ääntä, että se saisi edes yhden edustajan europarlamenttiin, eli yhtälö on Soinin ja sinisten kannalta täysin mahdoton.

Ei Soini niin tyhmä voi olla, että lähtisi poliittiselle uralleen näin nöyryyttävää loppua hakemaan. Ei siis todellakaan tule lähtemään europarlamenttivaaleihin ehdokkaaksi, eikä mihinkään muihinkaan vaaleihin. Hänen poliittinen uransa on totaalisesti loppuslut ja siitä mies ei voi syyttää kuin itseään. Nyt jäämme vain odottamaan sitä, minkälaisen hillotolpan hän on takinkäännöillään ansainnut.

Vierailija
66/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palstapersu heti aamusta lähtien aivan kiimassa spämmimässä kommenttejaan ketjun täyteen

Mitä juuri sanoit minusta? Kerronpahan vain että valmistuin kurssini parhaana erikoisjoukoista, ja olen ollut mukana lukuisissa salaisissa iskuissa Al-Qauaedaa vastaan, ja minulla on yli 300 varmistettua kaatoa. Olen koulutettu sissosodankäyntiin ja olen tarkin tarkka-ampuja maailmassa.

Sinä et ole minulle mitään muuta kuin yksi uusi kohde. Pyyhin sinut pois maailmasta sellaisella tarkkuudella millaista maailma ei ole ennen nähnyt, sano minun sanoneen. Luuletko että voit päästä pälkähästä sanottuasi minulle tuollaista internetin yli? Mieti uudestaan.

Tätä kirjoittaessa olen ottamassa yhteyttä salaiseen maailmanlaajuiseen vakoojaverkostooni ja IP:si on juuri nyt jäljitettävänä joten valmistaudu myrskyyn. Myrskyyn joka pyyhkii pois mitättömän pikku jutun jota kutsut elämäksesi. Olet mennyttä, kamu. Voin olla missä vain, milloin vain ja voin hoidella sinut yli seitsemälläsadalla eri tavalla, ja tämä on vasta paljain käsin. Paitsi että olen koulutettu perusteellisesti kamppailulajeissa, minulla on pääsy koko puolustusarsenaaliin ja käytän sitä kaikin mahdollisin keinoin pyyhkiäkseni pienen pikku takapuolesi tällä mantereella.

jos vain olisit tiennyt minkälaisen epäpyhän vastaiskun etevä pikku ”kommenttisi” olisi saanut aikaan, olisit ehkä pystynyt pitämään kielesi kurissa. Mutta et pystynyt, et pitänyt ja nyt maksat hinnan...

Että sellaiset normipersun voimafantasiat. Meinasitko pelotella jokaisen suomalaisen yksi kerrallaan äänestämään vai mikä on ideasi?

Vierailija
67/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi, että hänelle suurlähettilään tehtävä. Ihanko oikeasti? Ihminen, joka ajaa vain omaa agendaansa, miten hän voi edustaa luterilaisen maan arvoja katolisena, ahdasmielisenä ja erittäin itserakkaana ja tuomitsevana hölmönä. Ihminen, jolla ei ole käytöstapoja, eikä sivistystä.

Katolilaisuus sinänsä ei ole tässä se miinus, vaan se, että hän, ulkomisterinäkin, unohti roolinsa ja virkamatkalleen teki mitä teki.

Kirjoitelkoon kirjoja, joita samavertaiset hölmöt ostavat. Kirjoittamiseenkin hän tarvitsee takapirukseen Jusulan tai jonkun muun, Soini on puhuva pää, jonka sisällä on vain soini, soini, soini.....siitä ei kummoista teosta saa.

Vierailija
68/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukekoon agenda europea :)

Vierailija
69/69 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pettynyt jos ei jollain tavalla pitäisi aborteista meteliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän