Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni suomalainen desing.
Se on DESIGN.
Mustat keittiöt, se että kaikki on beigeä, kylpyhuoneen ja saunan välinen seinä pelkkää lasia, mustat hanat, puupaneelit, maljan muotoinen pesuallas tason päällä, se ettei ole ylätasoja keittiössä, avoimet hyllyt keittiössä,...
Vierailija kirjoitti:
Kaikista sisustusjutuista tulee karseita, jos niitä kopioidaan aivottomasti joka kotiin. Esim. kuinka moni laittaisi oikeasti mustan keittiön, jollei se olisi niin trendikästä? Tai kenen silmää viehättää täällä kylmän valon pohjoisessa pelkkä valkoinen ja harmaa sisustus? Ei siinä mitään jos se oikeasti viehättää, mutta suurin osa sisustelee sen mukaan, mikä milloinkin julistetaan trendikkääksi.
Kamalinta on, kun remontoidaan jokin rintamamiestalo ja sisustus on tyyliin valko-harmaa-musta, ja väännetään väkisin koko alakerta avoimeksi. Olen nähnyt myös onnistuneita remontteja, joissa sisustus noudattaa talon henkeä, mutta modernilla tvistillä. Tähän vielä persoonallista sipausta mukaan.
Minä tykkäsin valko-harmaasta jo ennenkuin se tuli suureen suosioon ja tykkään edelleen, vaikka ei ole enää muodissa.
Mun sydän itkee, kun joku on remontoinut vanhan talon sisältä harmaaksi ja laminaattilattioille. Kaikki alkuperäinen ja aito poistettu uuden tietä.
Olen etsinyt vanhaa taloa itselleni ja tuollaisia pilattuja sisustuksia tulee vastaan
Vierailija kirjoitti:
Mun sydän itkee, kun joku on remontoinut vanhan talon sisältä harmaaksi ja laminaattilattioille. Kaikki alkuperäinen ja aito poistettu uuden tietä.
Olen etsinyt vanhaa taloa itselleni ja tuollaisia pilattuja sisustuksia tulee vastaan
Tai vastaavasti kaikki kerrokset revitty pois ja seinät ennalistettu hirrelle sellaisessa huoneessa, jossa on ollut pinkopahvit, maalatut tapetit tms. Tai kun talonpoikaishuonekalut ennallistettu puulle ja vanha maali poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko vielä maitolasiset kaapin ovet?
Onko jollain vielä, vai joko on kaikki vaihdettu pois?
Ne oli muotia joskus 10 tai 15 vuotta sitten, ajattelin jo silloin, ettei voi kestää kauaa tuo villitys. Enkä ole niitä missään enää nähnytkään.
Samoin taitaa se keittiölaitteiden päällysteiden harmaa metallivillitys olla jo ohitse. Kauhean näköisiä ne olikin. Aina täynnä sormenjälkitahroja.
Kaikki itämaiskuvioiset matot.
Minä tykkään maitolasista edelleen. Kaunis ja ajaton, neutraali pinta. Tuo valoa, mutta ei ole kuitenkaan ihan peili. Lisäksi sormenjäljet tai kalkki ei näy kuten kirkkaassa lasissa. Ja rosteriset keittiökoneet pysyy kyllä siistinä jos niitä ei lääpi kauttaaltaan, voi koskea vain kahvaan. Niille on myös omat puhdistusaineet. Itse inhoan tahmatassuja ja rasvaisia käsiä ja pidänkin kädet puhtaana joten minulla ei ole ongelmia asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen valkoinen muovilamppu, pyöreä, josta tunkee en tiedä ovatko "kukkia" vai "lumihiutaleita", joku varmasti tietää mitä tarkoitan? Näyttää rääkätyltä joulukoristeelta. Rumin ikinä. Tajuttoman kallis niin halvan näköiseksi.
Ikeastahan saa jo sataa eri halpisversiota tästä kammotuksesta. Kun Ikea tekee oman versionsa mistä tahansa hitistä, se on varmin merkki siitä, että muoti meni jo.
Kiitos, ikea-hakusana jeesasi etsintää, tässä halpisversio siitä mitä tarkoitin. Kuka tunnustaa ripustavansa tällaisen tuheron kattoonsa?
https://www.google.com/search?q=markos+lamppu&client=ms-android-samsung…
Mitähän lamppua tarkoitettiin,kun linkissä oli kymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
"kirsikan"väriset kirjahyllyt ja muut huonekalut. Pahinta ehkä, että se levisi jossain määrin myös lattioihin, ja esim. tässä meidän talossa on edellisen laittama kirsikanvärinen laminaatti, joten joudun katsomaan sitä joka päivä!! Ei sovi muuten mihinkään, eikä voida sisustaa "kirsikan" mukaan, koska lattia lähtee heti kun sen kehtaa vaihtaa, se kun on vasta muutaman vuoden vanha, joten joutuu kestää vielä hetken, kun ei näin vihreänä viitsi huvikseenkaan tuhota toimivaa lattiaa. Lisäksi tämä talo oli täynnä tekstejä seinillä, ja sitä tummanharmaata "tehoste"seinää. Hrrr..
Hankit sitten talon, josta et tunnu pitävän. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kirsikan"väriset kirjahyllyt ja muut huonekalut. Pahinta ehkä, että se levisi jossain määrin myös lattioihin, ja esim. tässä meidän talossa on edellisen laittama kirsikanvärinen laminaatti, joten joudun katsomaan sitä joka päivä!! Ei sovi muuten mihinkään, eikä voida sisustaa "kirsikan" mukaan, koska lattia lähtee heti kun sen kehtaa vaihtaa, se kun on vasta muutaman vuoden vanha, joten joutuu kestää vielä hetken, kun ei näin vihreänä viitsi huvikseenkaan tuhota toimivaa lattiaa. Lisäksi tämä talo oli täynnä tekstejä seinillä, ja sitä tummanharmaata "tehoste"seinää. Hrrr..
Hankit sitten talon, josta et tunnu pitävän. Miksi?
Helppohan nuo on rempata pois
T. Eri
Massiivinen kulmasohva, mekanisminojatuoli, arkku pöytänä. Vesisänky. Aamiaiskaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vesisängyt aikanaan.
Vesisänky oli kyllä paras sänkyni. Teki selälleni tosi hyvää. Kun ostin ns. mummonmökin niin vein vesisängyn sinnekin ja se oli ihan loistojuttu, aina sopivan lämmin vaikka aamusella tuppas olemaan viileähkö kun oli puulämmitys vaan. Sain ilmaiseksi, buumi oli mennyt jo ohi kun se ei mahtunut nuorenparin uuteen ahtaaseen makkariin.
Saunan puolelle oma ehdotus. Eli jopa mustaksi värjätty löylyhuone ja ne muotoillut ns. lauteet... on pari tuttua poistanut moiset ja rakentanut perinteiset simppelit saunatilat. Muotoilluissa lauteissa ei voi kun jököttää yhdessä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuolukivi takka. Ruma ja epäkäytännöllinen.
Minulla ei sellaista ole mutta kuinka vuolukivitakka on epäkäytännöllisempi kuin tiilinen tai kaakelipäällysteinen?
Minusta nää vuolukivitakat on ihan nätin näköisiä mutta lämmitysominaisuuksiinsa nähden aivan ylihintaisia. Liian pieni koko ja massa joten eivät pysty varaamaan lämpöä kovinkaan paljon. Meille muurari muurasi leivinuuni- takan jonka paino on noin neljä tonnia. Kaksinkertainen ulkovaippa. Pahimmilla pakkasilla kaksi pesällistä päivittäin riittää. Tiilinen ulkovaippa on lämmin, ei kuuma, uuni luovuttaa lämpöä tasaisesti ja hitaasti. Näillä säillä pieni tulipesällinen joka toinen päivä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Harmahtava laminaattilattia, joka näyttää juuri siltä, mitä se onkin. Puuta kehnosti jäljittelevältä muovilta.
Valkoinen sohva. Epäkäytännöllisin ja epäkodikkain kaluste koskaan.
Näin entisenä puuseppänä ja rakentajana minua ei haittaa yhtään nämä "puujäljitelmät" koska ymmärrän että ne on halpisversioita aidoista materiaaleista. Saahan niillä kämppää siistittyä ja uudistettua aika edullisesti ja nopeasti. Ja jokaisella on oma makunsa, ei sen lattian tarvikaan olla aidon puun värinen, se voi olla ihan mitä vaan. Onko ollut joku nousukausi vai mikä 1980- luvun alussa kun oman vuokra- asunnon lattiat on aitoa mosaiikkiparkettia ja keittiökaappien ovet aitoa tammea...Ei mitään erikoista minulle mutta arvostan näitä kun tiedän niiden arvon.
Vierailija kirjoitti:
Lasitiilet
Ostettiin kaveriporukalla 70 hehtaarin maatila Virosta vuosituhannen vaihteessa. Isohko rapattu tiilitalo, konekatos neukkukoneineen ja se valtava navetta, tosi siisti, varmaan metrin paksut seinät ja kauniit isot ikkunat... lasitiilistä. Naurettiin että siinä on lasitiilet omalla paikallaan. Ajateltiin että tuodaan varsat sinne kesäksi ja kerätään heinät ym...ei. Liikaa vaivaa. Maat vuokrattiin, myöhemmin myytiin ja navetasta teki eräs perheyhtiö konehallin kaivamalla sitä puolitoista metriä syvemmäksi. Talo jäi ja nyt siellä saa käydä kuka vaan porukasta tai jälkikasvusta vapaasti. Mutta aina tulee lasitiilistä mieleen se navetta.
Lasitiilet ja varsinkin kromi ovat kylmän kalseita. Kirsikanväriset huonekalut puistattavat värillään. Typerän epäkäytännöllistä jättää keittiön yläkaapit kokonaan pois, laittaa vain yksi tiskiallas tai jättää astiankuivauskaappi asentamatta. Englanninkieliset mietelauseet. Trendien seuraaminen fanaattisesti, että vähän väliä puretaan ihan käyttökelpoisia lattioita, kunnossa olevia keittiöitä jne. uuden tieltä!
Youtubessa pyörinyt farmhouse trendi oli ihan hirveä.
Aarikka, Marimekko, Kermansavi, Iittala, Pentik. Kaikki Muumi-jutut, varsinkin mukit! Lundia-hyllyt.
Isot viuhkat sekä iskulauseet seinillä jotka kaikki tietty englanniksi.
heinäseiväs-tikkaat ja muutkin heinäseiväs-koristeet, pahkapöydät, huojuvat CD-tornit, rocky-sohvat, vesisängyt, palapeilit (et nää peilistä kuvaasi kunnolla), 80-90-luvun muoti laittaa koko asunto seinästä kattoon mäntypaneelilla....
Hih, ootpas hauska.